Vraag

• KleineFreddy
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-10-2020
Goedendag, ik heb onlangs Sony WF-1000XM3 oordopjes aangeschaft. Deze heb ik in eerste instantie gekoppeld aan Samsung tablet Galaxy met een SIM-kaart. Ik moest de Sony Headphones Connect app downloaden en het verbinden via bluetooth liep 'gesmeerd'.
Nu hoorde ik dat sinds enige tijd het ook mogelijk is - als je Windows 10 hebt en dat heb ik - die oordopjes ook te koppelen aan je laptop. Maar ik hoorde ook dat dat kan als een update is uitgevoerd.

Ik heb de volgende vragen en hoop dat iemand mij verder kan helpen:
- ik heb uiteraard geprobeerd om de dopjes 'gewoon' te koppelen via bluetooth, dus zonder die app. Dan worden de dopjes niet herkend. Doe ik hier iets fout, of moet ik altijd de app downloaden en die update uitvoeren?
- vervolgens wilde ik de app Sony Headphones Connect op de laptop plaatsen, maar dan komt de mededeling dat de app al is geïnstalleerd (en wel op die Samsung tablet). Dus dat 'traject' lukte mij ook niet.
- tenslotte: als die update sowiewo een vereiste is om de dopjes te koppelen aan een apparaat dat Windows 10 heeft, hoe voer ik die uit / laat ik die uitvoeren?

Alvast zeer veel dank voor de antwoorden
KleineFreddy

Alle reacties

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:25

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dopjes, dus Aud > wao

Wise enough to play the fool

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-06 20:18
Ik heb zelf de sony wh-1000xm3 welke dezelfde app gebruikt. Ikzelf heb deze koptelefoon via de app geüpdate.

Hierzo staat een korte uitleg: https://www.sony.com/electronics/support/downloads/00016730

• KleineFreddy
dank voor de antwoorden.
KleineFreddy

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:00
Gewoon de koptelefoon met handleiding in pairing mode zetten. Vervolgens kan je de laptop koppelen met de oordoppen.

Omdat de WF-1000XM3 maar 1 simultaan gekoppeld apparaat ondersteunt (best irritant nadeel), kan dit wat gedoe opleveren.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• KleineFreddy
thanks, dit was wat ik zocht inderdaad!
Ik ben niet echt technisch maar dit zou moeten lukken.

• KleineFreddy
Dag Fonsoy, mag ik je nog wat vragen over de WF-1000XM3?

Het is zojuist gelukt om de WF-1000XM3 oordopjes te koppelen aan de laptop (eerder had ik dat gedaan op de tablet). Op de tablet heb ik geen enkel probleem bij bijv. muziek of radio luisteren met 'haperen', maar bij de laptop heb ik dat wel, zowel bij muziek als radio luisteren. De verbinding is goed en in de app [die op de tablet zit] staat het op 'stabiele verbinding'. Wat zou ik kunnen doen om het 'haperen' bij het luisteren via de laptop te verhelpen?

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:00
Oei, ja dat doet me ook herinneren aan dit probleem inderdaad. Ik dacht dat er inmiddels nieuwe firmware geleverd was die dit probleem verhielp. Maar dit sindsdien niet getest...
Staat de nieuwste versie van de firmware op de doppen? Te installeren via de smartphone app. Ook kan je in diezelfde app de verbinding op “focus op stabiliteit” ipv kwaliteit zetten. Maar ik heb inderdaad altijd die irritante hapers gehad. Ik luister via de telefoon met de doppen nu.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Dit is een bekend probleem van de WF1000 xm3. Google staat er bol van.

Ik heb met Sony gebeld, met de verkopende winkel staan rommelen en uiteindelijk zijn ze retour gegaan. De doppen zijn waardeloos in combinatie met Windows.

• KleineFreddy
Wederom dank voor de info. Poe, ik ga even kijken of de nieuwste versie firmware op de doppen zit, dat kan dus via die app Sony Headphones begrijp ik.
Op mijn tablet(je) van Samsung heb ik er geen last van en is het een prachtig geluid, maar wel vreemd dat zulke dure dopjes dat haperen hebben i.c.m. Windows...

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-06 13:31
Hallo,
Ik heb ff een vraagje.
Kunnen deze dopjes na de update met twee apparaten tegelijk verbonden zijn?
Dus met een laptop voor teams en een telefoon voor oproepen?
Is de kwaliteit van de audio via de laptop verbeterd naar de update?
Bedankt!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee