Vraag

• Velth
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-11 20:10
Op het moment bezit ik een Nokia 6.1 en die voldoet nog redelijk. De fotokwaliteit is matig tot slecht en soms erger ik me iets wat aan de snelheid van het apparaat. Maar ik kan er mee leven. Nu heb ik al lange tijd last van een slecht werkende oplaadpoort. Ik heb deze al eens (lees: meerdere keren) schoongemaakt en dit leek wat te helpen, maar nu is hij dusdanig beschadigd dat het opladen steeds moeilijker gaat. De telefoon is zo'n 2.5 jaar oud. Nu is er de keus om hem te laten maken, kost 60 euro (mits het enkel de oplaadpoort is). Of ik investeer de 60 euro direct in een nieuwe telefoon, zodat bovengenoemde ergernissen ook direct zijn opgelost. Zelf dacht ik aan een Xiaomi poco f2 pro, deze heb ik ook al besteld en deze heb ik nieuw in doos binnen liggen. Maar ik weet niet zeker wat ik moet doen, vandaar de vraag:
  1. Nokia 6.1 laten maken en hopen dat ik er nog minimaal 'n jaar mee kan doen
  2. Xiaomi poco f2 pro unboxen :+
  3. Toch een andere Android telefoon? Bloatware sucks! Android One rules!
Ik zoek een?
Android telefoon

Wat is je budget?
<= 350

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Twitch/Youtube/Whatsapp/Video bellen en wat andere dingen voor werk en foto's maken van mijn tweeling.

Wat heb je zelf al gevonden?
Xiaomi poco f2 pro (op basis van de Tweakers BBG)

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb een enorme hekel aan bloatware op mijn telefoon. De Xiaomi heeft hier wat last van, zoals ik begreep uit de video review van Tweakers. Verder is het een telefoon met high-end specs voor een betaalbare prijs. Echter is het dus de vraag of ik de bloatware voor lief moet nemen voor zo'n betaalbare "high-end telefoon".

[ Voor 4% gewijzigd door Velth op 27-09-2020 10:08 ]

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Misschien kun je uitleggen waarom je nu, na ontvangst van de Poco, koudwatervrees hebt gekregen, terwijl je dat niet had ten tijde van bestellen? Dan kan dat bevestigt of ontkracht worden.
Je kunt namelijk ook de bloatware gebruiken waardoor je er geen last van hebt, of uitschakelen, of custom rom er op zetten, noem maar op.

Of stuur gewoon terug, filter in de Pricewatch op Android One toestellen of zoek een Pixel op en bestel die. Pixel 3a staat bekend om goede foto's en is voor onder de 300 te vinden op amazon.de bijvoorbeeld.

Laatste advies, staar je niet blind op specs, of WhatsApp opstarten 0,5 of 0,4 seconden duurt merk je echt niet, zeker niet als het net zo snel of sneller is dan je huidige telefoon.

• Velth
Mijn twijfel begon om de volgende twee redenen (zoals ook genoemd in de OP):
  1. Moet ik niet gewoon mijn Nokia 6.1 laten maken?
  2. Zijn er andere toestellen op de markt met een meer 'stock android'-feel rond dezelfde prijs met vergelijkbare specs?
Wat betreft de Pixal 3a, daar ga ik even wat over zoeken :).

• swhnld
  • Nu online
Velth schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:03:
  2. Zijn er andere toestellen op de markt met een meer 'stock android'-feel rond dezelfde prijs met vergelijkbare specs?
Dus je twijfelde al voor je de Poco ging bestellen of ging je twijfelen nadat je de Poco bestelt had?

• Velth
Naderhand. Op moment van kopen dacht ik de beste keus/koop te hebben gemaakt.

• swhnld
  • Nu online
Velth schreef op zondag 27 september 2020 @ 13:13:
Naderhand. Op moment van kopen dacht ik de beste keus/koop te hebben gemaakt.
Ok, en wat deed je naderhand twijfelen of je de beste keuze gemaakt had? Want dat is het criterium om te adresseren en goed advies te geven. De Poco staat immers niet voor niets in de BBG.

• Velth
Volgens mij heb ik de redenen hieronder benoemd. Echter begon dit pas aan me te knagen nadat de Poco al onderweg was.
Velth schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:03:

[ Voor 8% gewijzigd door Velth op 28-09-2020 09:27 ]

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:09
Dan een geruststelling voor je, er is een tool genaamd XiaomiADBFastbootTools waarmee je alle bloatware kan verwijderen. Dus als dat de enige zorgen zijn is dat ook weer opgelost :)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:41
ik zou eerder denken "hij is erg groot, dus valt sneller uit je hand", dan zou die pixel 3a een goede keuze kunnen zijn.

• Velth
@Renzzie goed om te weten, thanks voor de link!

@99ruud99 ja, de grote zou een bezwaar kunnen zijn, maar dat is het voor mij niet (bij deze afmetingen thans).

Maar goed, als ik het goed begrijp is niemand echt fan van het laten maken van mijn huidige Nokia? Dit heeft overigens ook niet mijn voorkeur, 60 euro vind ik best fors.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:41
Meeste accus gaan maar goede 2 jaar mee, daarna begin je te merken dat je te kort kan komen. Dan zou je hem nu laten maken en over paar maanden wil je accu vervangen, en nog paar maanden later wordt je geirriteerd dat hij toch wel stukje trager is... etc.

Ik zou eerder de truc van Renzzie gebruiken, en voor de poco gaan, gezien je die gekozen hebt en mooi vindt.

• swhnld
  • Nu online
60 Euro investeren in een toestel waar je niet helemaal tevreden over bent, zou ik alleen doen als je die daarna alsonog op marktplaats kunt verkopen voor een soortgelijk bedrag.
Gezien je de poco hebt liggen, waarom niet testen?
Pagina: 1