Hoi Allemaal,
ik ben een redelijke ervaren gebruiker van Access, maar heb het al lange tijd niet meer gebruikt.
Mijn probleem.
Ik heb een rapport gebouwd waar ik een extra tekst veld heb toe gevoegd, deze berekend met een if waarde een uitkomst en zet deze om in tijd.
Dit werkte niet zoals ik wilde, en heb dit met 2 extra kolommen in een Query opgelost.
Ik krijg nu netjes de tijd te zien die ik wil, maar nu komt het.
Onderaan het rapport wil ik deze kolom opgeteld hebben zodat ik een totaal aantal uren heb.
Maar nu krijg ik de fout melding "gegevenstype komen niet overeen"
Hoe los ik dit nu op.
Kolom1 in de Query bevat : CS: IIf([Zelf gelost]=Waar;[Pallets]*(1,5/(24*60));"") Dit werkt.
Kolom2 in de Query bevat : CS2: Format([CS];"Korte tijdnotatie") ook dit werk.
Op het rapport
Een tekstvak met [CS2] dit werkt.
Rapport einde een Tekstvak met =Som([CS2]) en dit werkt niet.
Alle hulp is welkom,
Met vriendelijke groet,
Ben
ik ben een redelijke ervaren gebruiker van Access, maar heb het al lange tijd niet meer gebruikt.
Mijn probleem.
Ik heb een rapport gebouwd waar ik een extra tekst veld heb toe gevoegd, deze berekend met een if waarde een uitkomst en zet deze om in tijd.
Dit werkte niet zoals ik wilde, en heb dit met 2 extra kolommen in een Query opgelost.
Ik krijg nu netjes de tijd te zien die ik wil, maar nu komt het.
Onderaan het rapport wil ik deze kolom opgeteld hebben zodat ik een totaal aantal uren heb.
Maar nu krijg ik de fout melding "gegevenstype komen niet overeen"
Hoe los ik dit nu op.
Kolom1 in de Query bevat : CS: IIf([Zelf gelost]=Waar;[Pallets]*(1,5/(24*60));"") Dit werkt.
Kolom2 in de Query bevat : CS2: Format([CS];"Korte tijdnotatie") ook dit werk.
Op het rapport
Een tekstvak met [CS2] dit werkt.
Rapport einde een Tekstvak met =Som([CS2]) en dit werkt niet.
Alle hulp is welkom,
Met vriendelijke groet,
Ben