Vraag

• Robotoid
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-02 22:37
Mijn vraag

Vorige week heb ik een nieuwe tv gekocht met een HDMI 2 ARC poort. Daar heb ik een HDMI-kabel ingeplugd en verbonden met HDMI out ARC van mijn HK 171s. Mijn PS4 en Ziggo nextbox hangen aan HDMI 1 cq 2 v/d tv.
Alles werkt dan zoals het hoort totdat, na een aantal minuten (meestal tussen de 10 en 90), het geluid niet meer uit mijn surround speakers komt maar uit de speakers van de tv.
De enige manier om het geluid weer via ARC uit mijn surround speakers te krijgen is door op de afstandsbediening van mijn versterker op AUX te drukken of, als dat niet werkt, op TV (of in omgedraaide volgorde).
Als er iemand is die kan verzinnen waardoor de verbinding verbroken wordt, please let me know.

Relevante software en hardware die ik gebruik

LG 77GX
AV-versterker Harman Kardon 171s

Alle reacties

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-10 18:33
Ik had hetzelfde probleem vorige week nadat ik mijn nieuwe tv had aangesloten (55cx). Vraag me niet hoe het kan maar mijn Denon reciever had zelf besloten om in het menu een aanpassing te doen dat hij zichzelf na 30 minuten uit moest zetten

• Robotoid
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-02 22:37
Fix; "Automatische apparaatdetectie" en "Auto inschakelsync" uitzetten

Update: de fix heeft een paar dagen gewerkt maar het geluid viel net toch weer uit na 30 min opname kijken op de Ziggo Nextbox.

[ Voor 48% gewijzigd door Robotoid op 04-10-2020 20:14 ]