Toon posts:

comp loopt vast in 3d spellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik een 3dspel opstart, dan loopt de computer na verloop van tijd vast.
heb beeld bevriest dan gewoon.
ik heb verschijdene dingen geprobeert maar het hielp nix.
het ligt niet aan de videokaart. het ligt niet aan het geheugen & het ligt ook niet aan het moederbord.
als ik bijvoorbeeld een onderdeel uit mijn computer haal of de videokaart omwissel met die van mijn broer dan doet hij het de eerste 2x dat ik opstart wel goed. daarna gaat hij weer crashen. :'(
iemand een idee waar het aan liggen kan?
ik word hier echt helemaal simpel van :r

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Post je config eens, dat wil wel eens het oplossen vergemakkelijken....

VIA chipset ?
GF2 ?

en search ff, hier zijn 1000en topics over geweest

Verwijderd

Topicstarter
ohja sorry ik vergeet altijd mijn config:
thunderbird 900mhz, msi k7t pro, powercolor geforce2mx.

en de search heb ik al eens gebrikt, want ik heb al eerder een topic over dit probleem gepost, en ik vond toen nix.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Laatste via drivers installeren, agp aperture size ff op 128 of 256 zetten, fastwrites uit. Detonator 10.80 erop.

Voor meer info zie de KT7 faq op www.viahardware.com

Dit had je echt wel via de search gevonden.

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 11:33 schreef gneisbaard het volgende:
ohja sorry ik vergeet altijd mijn config:
thunderbird 900mhz, msi k7t pro, powercolor geforce2mx.
Waarom zet dit niet in je sig, dan hoef je het niet iedere keer in te vullen :)

Verwijderd

ik heb het ook gehad met een geforce2mx en windows opnieuw geinstalleert en het was over

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:54

Flexx

This side up

A3D kaart erin ?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 augustus 2001 11:40 schreef jeroenj het volgende:
ik heb het ook gehad met een geforce2mx en windows opnieuw geinstalleert en het was over
ik heb windows opnieuw geinstalleerd, ik heb de kaart van mijn broer er in gestopt (matrox millenium g400 DH). het hielp niet.
het ligt dus ook niet aan de detonater drivers.
maar ik vind het toch wel een beetje vaag, want als ik mijn netwerkkaart er uit haal doet hij het een tijdje goed(irq conflict ?) maar na verloop van tijd gaat hij weer crashen... ook ging hij een tijd willekeurig in windows crashen maar als ik dan weer wat aan de hardware had zitten doen deed hij het weer goed :?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb je die faq nu al doorgelezen?

Verwijderd

Topicstarter
ik ga de faq nu lezen...
de processor is trouwens in de bios 40 graden, dus dat lijkt me wel goed.
kan het dat een comp zich zo gaat gedragen als de processor een beetje is afgebrokkeld?
want ik had onlangs mijn koeler met veel moeite geinstalleerd, nadat ik een nieuw mobo had gekregen omdast de oude niet meer bootte. daarvoor ging alles wel goed.

Verwijderd

GF2 mischien op verkeerde snelheden? Pakt ie mischien geheugensnelheden die hem te warm doen worden. :? :?

Wat is de snelheid van de AGP/PCI bus? Kan stom toevallig allemaal net iets te hoog staan...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 augustus 2001 11:55 schreef MadMax-007 het volgende:
GF2 mischien op verkeerde snelheden? Pakt ie mischien geheugensnelheden die hem te warm doen worden. :? :?

Wat is de snelheid van de AGP/PCI bus? Kan stom toevallig allemaal net iets te hoog staan...
als je alles leest, dan kom je hoogstwaarschijnlijk tot de conclusie dat het NIET aan de videokaart ligt, omdat ik het gezegd dat hij ook vastliep met een matrox g400 DH.
ennuuh..... waar kan ik dan de snelheid van de AGP/PCI bus bekijken? in mijn bios zie ik het nergens staan, en ik heb een jumperfree mobo.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je hebt een K7T Pro daar zit Fuzzy logic software bij, install die dan kan je bussnelheden bekijken temps e.d.

Verwijderd

ff Msi site gechecked. welke K7T pro heb je nu :? kan het ook aan de onboard sound liggen (als je ook een andere geluidskaart hebt geinstalleerd)

Verwijderd

Topicstarter
fuzzy logic wil niet in combinatie met win2k, en ik heb geen andere geluidskaart geinstalleerd.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:05
mijn onderstaande combo is ook om te :'( geweest: 4 dagen dag en nacht ongeveer geklooid. Om ziek van te worden. Nu is ie een stukkie stabieler. Ik heb windows geinstalleerd met deze opties: D:\setup /p i

wat het betekent? geen idee, het werkte probeer het eens...

• marteltor
mijn pc loopt alleen nog steeds vast in 3dmark 2001, misschien hetzelfde probleem?

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand of het aan de processir zou kunnen liggen, dat ik die gemold heb bij het installeren?

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 10 augustus 2001 12:13 schreef marteltor het volgende:
mijn pc loopt alleen nog steeds vast in 3dmark 2001, misschien hetzelfde probleem?
Bios updaten, is bekend probleem, zie MSI website.

Verwijderd

Wat voor fsb heeft die AMD standaard?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
welke OS??
bij win98 had ik dit ook maar met winME was het probleem weg :9
probeer ook een X!!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op vrijdag 10 augustus 2001 12:23 schreef warp het volgende:

[..]

Bios updaten, is bekend probleem, zie MSI website.
Hij heeft een ABIT !!! Dus die nieuwe MSI biossen zullen niet helpen.... |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 augustus 2001 12:28 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

Hij heeft een ABIT !!! Dus die nieuwe MSI biossen zullen niet helpen.... |:(
ehhh...
het is WELDEGELIJK een msi.
een msi k7t pro (ms-6330) welteverstaan! :P

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee jij niet!!

Hij quote Martelor en niet jou

Zelf heb ik ook een K7T PRO, en met behulp van de 10.80 detonators en de nieuwste bios loopt ie nu stabiel.

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik let weer niet goed op :)

• marteltor
IK heb een ABIT kt7a...
en 3d mark 2001 loopt steeds vast, ik denk dat het zelfde probleem is...

Verwijderd

That's easy. If you are running 133bus you need to change the i/o voltage to 3.45
http://www.msi.com.tw/resellers_club/forum/list_article.php?id=6760

en deze: http://www.msi.com.tw/resellers_club/forum/list_article.php?id=5564

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Zet je AGP eens op 2X ik had het probleem ook, maar sinds hij op 2 keer staat is het prob over.

Verwijderd

Topicstarter
agp naar 2x helpt niet.
ik moest em op 2x zetten om de matrox kaart van me broer er in te doen....

Verwijderd

en dat voltage aanpassen? doet het ook niet?

Verwijderd

Topicstarter
voltage ga ik nu proberen....
maar het gekke is:
voordat ik dit moederbord had had ik er net zo een maar die ging altijd goed.

Verwijderd

Topicstarter
waar stel ik het voltage in?

Verwijderd

Klik nu eens gewoon op de links die ik je heb gegeven. Mocht je geen engels kunnen lezen (no offence) zeg het dan even. Dan probeer ik het te vertalen.

Verwijderd

Probeer eens je geluidskaart eruit te halen en probeer dan eens een spel te spelen zonder je geluidskaart.
Ik heb dit probleem ook eens gehad en toen lag het aan mijn geluidskaart, andere geluidskaart erin en ik had nergens meer problemen mee.

• marteltor
Op vrijdag 10 augustus 2001 14:23 schreef marcell het volgende:
Probeer eens je geluidskaart eruit te halen en probeer dan eens een spel te spelen zonder je geluidskaart.
Ik heb dit probleem ook eens gehad en toen lag het aan mijn geluidskaart, andere geluidskaart erin en ik had nergens meer problemen mee.
ik ook, geluidskaart installeren: vastloper 2 sec na aanmelden of installeren. toen heb ik dit geprobeer:
-advanced chipset feattures: memory hole: 15m-16m
-Reset configuration date PNP / PCI
-Pci delay transaction
-Power managment: wake up events: IRQ monitoring: disable
-via 4 in 1 installen
-usb uit
-lpt 1 uit
-agp op 2x
-delay transaction: disable
-pci master read cahcing: enable
-pci master timout

Verder viel me op als Force Update ESCD op enabled stond dat ie het dan goed deed. (maar bios zet dit automagisch terug op disabled). Als deze dingen kunnen het zijn, bij mij werkten ze niet, tot dat ik bij hetgeen kwam waarvan ik dacht dat het nooit zou helpen: installeren met D:\setup /p i
wat het betekent weet ik niet (iemand?),
maar het hielp.
Alleen loopt ie nog wel in 3d mark 2001 vast en is m`n 3d mark 2000 score rond de 3000 :'(
ik moet het bios denk ik resetten door al m`n gepruts, maar ik durf niet voor het geval ie weer blijft hangen :o
weet iemand welke van bovenstaande oplossingen je pc ernstig versloomd? (dan zet ik die terug). Waar moet dat i/o voltage op staan? Daar heb ik sinds de aanschaf niks aan veranderd, maar geen idee waar het op hoort te staan :?
ps. ik heb een abit kt7a (zelfde bios toch?), die op 133 mhz loopt.

Verwijderd

That's easy. If you are running 133bus you need to change the i/o voltage to 3.45 VDC

Lezen, lezen, lezen..............

• marteltor
Op vrijdag 10 augustus 2001 15:22 schreef MadMax-007 het volgende:
That's easy. If you are running 133bus you need to change the i/o voltage to 3.45 VDC

Lezen, lezen, lezen..............
en ook lezen dat ik een abit heb...kan het dan ook????????? want dit is van msi site!

Verwijderd

KUT! je hebt volledig gelijk :( :( domme }:O die ik ben |:(

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het voltage aangepast, ennuh... tot nu toe werkt het nog... maar, het kan nog altijd mis gaan.... ik heb wel vaker gedacht dat ik het gefixt had....

Verwijderd

weet iemand welke van bovenstaande oplossingen je pc ernstig versloomd? (dan zet ik die terug).
Wanneer is hij sloom? Staat bij Msi wel iets in de FAQ over sloom opstarten. Maar neem aan dat je die al gelezen had...

Verwijderd

Topicstarter
hes schijnt opgelost te zijn....
allemaal heel erg bedankt!!!

• marteltor
Op vrijdag 10 augustus 2001 16:00 schreef gneisbaard het volgende:
ik heb het voltage aangepast, ennuh... tot nu toe werkt het nog... maar, het kan nog altijd mis gaan.... ik heb wel vaker gedacht dat ik het gefixt had....
welk voltage en waarop heb je hem gezet?

• marteltor
Op vrijdag 10 augustus 2001 16:08 schreef MadMax-007 het volgende:

[..]

Wanneer is hij sloom? Staat bij Msi wel iets in de FAQ over sloom opstarten. Maar neem aan dat je die al gelezen had...
wat is sloom? ik ben tot hiervoor een 233 gewend dus ik zal niet zo snel het verschil zien tussen 900 mhz of 1.4 ghz... er starten veel programma`s op bij het opstarten. Hij is wel slomer dan andere 1.4 ghz`en, want bij een math processor test deed mijnes er 49 seconden over en anderen 39.
Ik heb ff naar i/o voltage gekeken, die staat bij mij op 3.40 volt. Als ik hem omhoog wil doen moet ie gelijk met 0.1 volt, dus dat zou 3.50 volt worden, 3.45 kan ik niet :(

ps. ik heb die msi faq nog niet gelezen

Verwijderd

Topicstarter
shit het probleem is weer terug gekomen....
:( :( :(

Verwijderd

Topicstarter
het lijkt me dat het wel in de bios op te lossen is dus ik heb een vraag:
tis een nieuw moederbord, ik heb een 900mhz thunderbird, een powercolor geforce2mx. zouden er dingen zijn die niet standaart in dee bios goed tsaan maar wel belangrijk zijn dat het goed staat?

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
Ik heb het ook heel vaak gehad, dat mijn beeld bevroor in spelletjes, alles liep door, behalve mijn beeld... Ik heb redelijk vaak mijn nvidia drivers aangepast en dat was dacht ik (bij mij) een behoorlijk zooitje geworden... Nu heb ik er een tijdje geleden nvcleaner (delete alle overbodige nividia links en drivers) overheen gegooid en daarna een clean nvidia-driver install gedaan... Nu draait alles perfect en zonder haperen, misschien voor jou ook een ideetje om je register op te schonen?
oja, ik heb het progje hier...email me maar als je het nodig hebt...

edit: ik heb een p3 866

• marteltor
mijnes loopt ook vast bij een schone win98 instal (bij 3d mark 2001) :(

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een schone win2k install......
zeg ik vraag me af op hoeveel volt de core ingesteld moet staan(ik heb dus een 900mhz thunderbird)

Verwijderd

www.amd.com Als dit tenminste de producent is van je processor....

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

De MSI 1333 AMD van mijn schoonvader blijft ook steeds hangen in 3D, 3.45v ten spijt.

Voor mij geen MSI, alleen maar Asus (al 4 borden aangeraden, welke allen vanaf dag 1 goed draaien, MSI :r )

Verwijderd

installeer eens de chipset drivers waarschijnlijk doet hij het dan wel goed. (staan op cd bij mobo)

Verwijderd

hat ik ook!!

• marteltor
Op maandag 13 augustus 2001 15:36 schreef i_dont_now het volgende:
installeer eens de chipset drivers waarschijnlijk doet hij het dan wel goed. (staan op cd bij mobo)
wie help je nu?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Mij niet in ieder geval.

• kaiiestan
  • Laatst online: 15-05 17:34
Beste mensen ik heb het zelfde probleem. Ik heb de antialiassing op 2x gezet, alles wordt een stuk trager maar het scheelt. Het werkt dus niet helemaal perfect maar loopt steeds minder vast. Mischien dat iemand anders nog een idee heeft :(?

hondennamen.info Openscheermes.nl

Pagina: 1