Hallo,
Ik zal de situatie even uitleggen:
Een paar maanden geleden ging mijn PC (5 jaar oud) niet meer aan. Heb hem opengemaakt en de POWER en RESET pins eens goed aangeduwd. Alles werkte weer naar behoren.
Sinds een weekje heb ik het volgende probleem. Als ik mijn PC uitzet en daarna weer wil aanzetten gebeurt er niks. Als ik dan de voeding uitzet/stekker eruit, start hij na 5-10 minuutjes wel weer (kan soms langer duren).
Als de computer uitstaat brandt wel het lichtje van de LAN kabel. Deze zit (zoals jullie weten) achterin de PC aangesloten op het moederbord. Als ik de PC wel aan krijg draait deze erg stabiel. Een FurMark test waarbij alles op 99/100% draait is geen probleem. De voeding lijkt alles aan te kunnen.
Een vriend van mij heeft al naar de PC gekeken. We hadden geen los moederbord/PSU rondliggen om te testen of één vd twee defect is. Hij denkt dat er iets met het moederbord aan de hand is. Wat denken jullie?
Mijn build:
Ik zal de situatie even uitleggen:
Een paar maanden geleden ging mijn PC (5 jaar oud) niet meer aan. Heb hem opengemaakt en de POWER en RESET pins eens goed aangeduwd. Alles werkte weer naar behoren.
Sinds een weekje heb ik het volgende probleem. Als ik mijn PC uitzet en daarna weer wil aanzetten gebeurt er niks. Als ik dan de voeding uitzet/stekker eruit, start hij na 5-10 minuutjes wel weer (kan soms langer duren).
Als de computer uitstaat brandt wel het lichtje van de LAN kabel. Deze zit (zoals jullie weten) achterin de PC aangesloten op het moederbord. Als ik de PC wel aan krijg draait deze erg stabiel. Een FurMark test waarbij alles op 99/100% draait is geen probleem. De voeding lijkt alles aan te kunnen.
Een vriend van mij heeft al naar de PC gekeken. We hadden geen los moederbord/PSU rondliggen om te testen of één vd twee defect is. Hij denkt dat er iets met het moederbord aan de hand is. Wat denken jullie?
Mijn build:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-4460 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 103,33 | € 103,33 |
| 1 | Behuizingen | Corsair Carbide SPEC-03 Red Led | € 79,86 | € 79,86 |
| 1 | Monitoren | Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Seasonic S12G 450W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 183,19 | ||