Hoi allemaal! Na acht jaar trouwe dienst is het moment eindelijk daar. Mijn game pc heeft het begeven en zo wordt het tijd om een nieuwe te gaan aanschaffen. Echter ben ik niet helemaal thuis in de wondere wereld van de huidige generatie onderdelen en zou ik daarom graag een beetje advies van jullie krijgen over mijn potentiële build. Ik investeer bijvoorbeeld graag in 'goede' onderdelen met het idee dat deze pc dan weer een tijdje mee kan, net zoals mijn vorige game pc.
Mijn videokaart (Nvidia GTX 970) werkt momenteel nog wel, die heb ik even in een andere pc gedaan en dit werkte naar behoren. Vandaar dat ik dit onderdeel graag nog even meeneem in afwachting van de nieuwere kaarten. Helaas heb ik nu wel al andere onderdelen nodig omdat ik anders zonder pc zit en deze ook nodig heb voor mijn werk... In de wenslijst is daarom geen videokaart opgenomen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gebruik ik zelf voornamelijk voor het spelen van games en van tijd tot tijd Photoshop en videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou graag onder de 1200,00 euro uitgeven op dit moment
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn videokaart, de Nvidia GTX 970. Deze werkt nog en neem ik graag nog even mee in dit systeem in afwachting van de RTX 3070.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik in de toekomst geen tweede videokaart in mijn systeem zou willen toevoegen, enkel misschien meer SSD geheugen of eventueel meer werkgeheugen als dat nodig blijkt te zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd goede ervaringen gehad met Nvidia en Intel. Vandaar dat ik in deze build kies voor een I710700k van Intel en niet voor de AMD chipsets. Echter zou ik eventueel op goed advies wel openstaan voor een AMD processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen speciale wensen, behalve dat het systeem (op de videokaart na) geen bottlenecks heeft en gewoon goed werkt!
Ga je overklokken?
Nee, dat ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag advies willen over de keuze van mijn onderdelen. Werken deze goed bij elkaar bijvoorbeeld of heb ik iets over het hoofd gezien? Ik wil graag een systeem bouwen wat weer een tijdje mee kan en gewoon naar behoren functioneert. Of zouden jullie bijvoorbeeld juist iets heel anders doen? Ik hoor het allemaal graag!
Alvast vriendelijk bedankt voor alle moeite, het wordt erg gewaardeerd!
Mijn videokaart (Nvidia GTX 970) werkt momenteel nog wel, die heb ik even in een andere pc gedaan en dit werkte naar behoren. Vandaar dat ik dit onderdeel graag nog even meeneem in afwachting van de nieuwere kaarten. Helaas heb ik nu wel al andere onderdelen nodig omdat ik anders zonder pc zit en deze ook nodig heb voor mijn werk... In de wenslijst is daarom geen videokaart opgenomen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-10700K Boxed | € 389,- | € 389,- |
| 1 | Moederborden | Asus TUF Gaming H470-Pro (Wi-Fi) | € 138,90 | € 138,90 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Silent Base 601 (Zwart/Oranje) | € 105,16 | € 105,16 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 73,89 | € 73,89 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 114,90 | € 114,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 700W CM | € 96,30 | € 96,30 |
| 1 | Solid state drives | Seagate FireCuda 520 1TB | € 224,90 | € 224,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.143,05 | ||
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gebruik ik zelf voornamelijk voor het spelen van games en van tijd tot tijd Photoshop en videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou graag onder de 1200,00 euro uitgeven op dit moment
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn videokaart, de Nvidia GTX 970. Deze werkt nog en neem ik graag nog even mee in dit systeem in afwachting van de RTX 3070.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik in de toekomst geen tweede videokaart in mijn systeem zou willen toevoegen, enkel misschien meer SSD geheugen of eventueel meer werkgeheugen als dat nodig blijkt te zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd goede ervaringen gehad met Nvidia en Intel. Vandaar dat ik in deze build kies voor een I710700k van Intel en niet voor de AMD chipsets. Echter zou ik eventueel op goed advies wel openstaan voor een AMD processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen speciale wensen, behalve dat het systeem (op de videokaart na) geen bottlenecks heeft en gewoon goed werkt!
Ga je overklokken?
Nee, dat ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag advies willen over de keuze van mijn onderdelen. Werken deze goed bij elkaar bijvoorbeeld of heb ik iets over het hoofd gezien? Ik wil graag een systeem bouwen wat weer een tijdje mee kan en gewoon naar behoren functioneert. Of zouden jullie bijvoorbeeld juist iets heel anders doen? Ik hoor het allemaal graag!
Alvast vriendelijk bedankt voor alle moeite, het wordt erg gewaardeerd!