Snelheid daalt tijdens een test.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Sirhexoludio
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-10 23:17
Hallo,

ik heb hier een apart verhaal al zeg ik het zelf..

gisteren hebben we de modem gereset daarna was de snelheid op de desktop terug naar ongeveer 70 mbps inplaats van de gebruikelijke 500 mbps. daarna eerst gekeken of de kabels er goed inzaten hielp helaas niet. heb daarna gekeken in de ziggo modem daar zag hij mijn desktop niet eens staan..

ik heb daarna de kabel van switch naar pc vervangen door een andere kabel. ( netwerkkabel gaat via modem naar boven in een switch en die verbind ik dan aan mijn desktop) de modem zag mijn pc toen in elk geval wel staan ik heb toen nog een keer een test gedaan en hij begint wel op 450 maar daalt tijdens de test naar 200 soms iets lager. terwijl dezelfde en de oude kabel getest maar dan met mijn laptop en die start op 450 en gaat soms zelfs naar 500 toe.

ik heb overigens ongeveer 4 netwerkkabels getest in de hoop dat er bij 1tje wel op 450 blijft staan op de desktop maar das niet het geval ze variëren van cat5e tot cat6 en op mijn laptop halen ze wel de 450 tot 500.

nou lijkt mij dat het probleem bij de desktop ligt alleen vind het een gek verhaal om eerlijk te zijn dus daarom zou ik graag willen weten hoe jullie er over denken.

PS: het spijt me van alle type foutjes 8)

alvast bedankt voor het lezen!

Beste antwoord (via Sirhexoludio op 27-09-2020 13:22)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je internetverbinding is alvast niet trager dan de hoogst gemeten snelheid, dus als je laptop wel >400Mbps haalt hoef je niet naar internetverbinding te kijken.

Eerste wat in mij opkomt: software. Is Windows niet toevallig net een update aan het binnenhalen?

Beste manier om software uit te sluiten: draai eens op die desktop vanaf een LiveUSB een willekeurige andere OS (Ubuntu Linux is meestal makkelijkste, maar voor deze test maakt het echt niets uit). Wat doet een speedtest dan? Zelfde als onder Windows? Dan hardwareprobleem en inderdaad focussen op die kabels. Zelfde als laptop, geen probleem? Dan zit iets in software te rommelen onder Windows. Ga verder met dat uitpluizen.

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-10 11:53
Het blijft een internet abbo met een maximale doorvoer gespecificeerd, die zul je niet ten alle tijden halen.

WIl je weten of het aan jou spulletjes ligt zul je een interne iperf moeten doen.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

• Sirhexoludio
mash_man02 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 21:46:
Het blijft een internet abbo met een maximale doorvoer gespecificeerd, die zul je niet ten alle tijden halen.

WIl je weten of het aan jou spulletjes ligt zul je een interne iperf moeten doen.
ja dat begrijp ik, maar vind het raar dat mijn desktop op 450 begint en op 250 einidgt via de test, terwijl op mijn laptop het stabiel op hetzelfde blijft.

[ Voor 0% gewijzigd door Sirhexoludio op 26-09-2020 21:53 . Reden: woord teveel ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:22
Waarmee test je? Welke website/app? En wat gebeurt er als je een andere speedtest probeert?

The devil is in the details.

• Sirhexoludio
Hahn schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 21:53:
Waarmee test je? Welke website/app? En wat gebeurt er als je een andere speedtest probeert?
ziggo speedtest ( ik zit bij ziggo )

en speedtest.net

en gebeurt hetzelfde.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je internetverbinding is alvast niet trager dan de hoogst gemeten snelheid, dus als je laptop wel >400Mbps haalt hoef je niet naar internetverbinding te kijken.

Eerste wat in mij opkomt: software. Is Windows niet toevallig net een update aan het binnenhalen?

Beste manier om software uit te sluiten: draai eens op die desktop vanaf een LiveUSB een willekeurige andere OS (Ubuntu Linux is meestal makkelijkste, maar voor deze test maakt het echt niets uit). Wat doet een speedtest dan? Zelfde als onder Windows? Dan hardwareprobleem en inderdaad focussen op die kabels. Zelfde als laptop, geen probleem? Dan zit iets in software te rommelen onder Windows. Ga verder met dat uitpluizen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

dion_b schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:42:

D'r is ook een commandline client van speedtest.net, voor alle moderne OS-en

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Brahiewahiewa schreef op zondag 27 september 2020 @ 13:17:
[...]

D'r is ook een commandline client van speedtest.net, voor alle moderne OS-en
Absoluut, maar CLI vs HTML5 maakt weinig uit als er op de achtergrond de netwerkinterface vol gebruikt wordt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhexoludio
dion_b schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:42:

hi,

yep het ligt aan de software heb via usb Ubuntu Linux dezelfde test mee uitgevoerd en dan werkt het zoals het hoort. dus software lijkt mij het probleem.

bedankt voor je antwoord 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

dion_b schreef op zondag 27 september 2020 @ 13:20:
[...]

Absoluut, maar CLI vs HTML5 maakt weinig uit als er op de achtergrond de netwerkinterface vol gebruikt wordt.
Grootste probleem met de HTML client is dat er ondertussen een shitload aan advertenties gedownload en gerenderd moet worden, wat nogal een verstoorde meting oplevert. Eea afhankelijk van je hardware, though

Windowsupdate gebruikt BITS; die gooit je networkinterface niet vol

[ Voor 7% gewijzigd door Brahiewahiewa op 27-09-2020 13:29 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1