TV voor bij Xbox series X (Max 850 eu)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• HeMan_nl
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-09-2023
Ik heb dinsdag een Xbox one series X besteld (Yay). Nu zoek ik een tv die daar bij past. Dit omdat mijn tv nu verouderd is en o.a. geen 4k ondersteund. Alleen zie ik nu door de bomen het bos niet meer als ik naar een passende tv zoek.

Ik heb een budget van 750 a 850 euro voor de tv. Nu snap ik dat ik daarvoor waarschijnlijk een tv koop die niet alles uit de nieuwe Xbox haalt. Zo zie ik nergens een tv die HDMI 2.1 ondersteunt voor dat geld. Daar heb ik geen problemen mee omdat ik redelijk casual game en niet alle specs perfect hoeven te zijn. Ik ben op zoek naar een tv die het best past bij de nieuwe Xbox binnen mijn budget.

Naast gamen kijken de kinderen netflix op de tv (via de huidige Xbox). Ik gebruik de huidige Xbox als mediasysteem (spotify etc)

Mijn huidige tv is 42Inch en daar ben ik blij mee. Echt veel groter is geen must omdat ik 2.5 meter van mijn scherm af zit op de bank.

Ik zou graag horen waar ik op moet letten binnen mijn budget. Mocht je voorstel hebben voor een tv (en evt waarom) dan is dat helemaal geweldig.

Alvast bedankt,

Herman

[ Voor 6% gewijzigd door HeMan_nl op 26-09-2020 18:56 ]

Alle reacties

• Maj-Maj
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 21:37
Jammer dat hier nog niet op is gereageerd want ik zit een beetje in hetzelfde schuitje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 04-10 13:52
Laatst toevallig naar gekeken en de beste optie in die prijsklasse is deze: pricewatch: LG 55NANO866NA Zwart

Of deze: pricewatch: Samsung QLED Series Q70T 55" Zwart

Hebben allebei HDMI 2.1 en het grootste verschil is de panelen die gebruikt worden (Samsung heeft een VA paneel en de LG IPS).

Ps bij 2,5 meter afstand van een 4K TV is 55 inch zeker geen overkill (sterker nog dan wordt al zelfs 65 inch aangeraden) omdat je anders net zo goed een 1080p TV kan kopen.

[ Voor 16% gewijzigd door ZeroY85 op 30-09-2020 11:09 ]

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-09 19:19
Ik volg dit topic mee.

@ZeroY85 Q70T is de way to go. Ik heb deze ook op m'n lijstje staan door de Xbox X launch.

Zonde dat er geen kleinere versie van bestaat.

Mening herzien naar 55Q80T/sonyXh9005 maar heel het gedoe rond HDMI 2.1 doet me twijfelen.

Succes aan OP met de keuze.

[ Voor 45% gewijzigd door Spacewide op 02-10-2020 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:14
Zit hier ook naar te zoeken voor mijn PS5, heb ook de LG en de Samsung van hierboven op mijn lijstje staan, maar zit steed meer te twijfelen of hdmi 2.1 wel zo'n must is voor deze generatie consoles, denk dat de interessante games die 120 FPS gaan ondersteunen op een hand zijn te tellen.