Ik ben van plan om binnenkort voor mijn broertje een PC te bouwen. Momenteel gebruikt hij nog mijn oude PC (4770K, 16GB DDR3, GTX770) maar deze is redelijk oud en toe aan vervanging. Ik wil een PC gaan bouwen van max 500 euro. Hierbij kan hij mijn GPU (GTX 1080) hergebruiken aangezien ik binnenkort zelf ook ga upgraden. Ook gaan er 2 harde schijven (250GB SSD en 500GB HDD) een PSU (500 Watt) en een DVD-speler mee vanuit de huidige PC.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Puur voor gamen. Hij heeft (momenteel) geen toegang tot internet. Hij heeft een hele collectie spellen op CD/DVD-rom en eens in de zoveel tijd zet ik via een USB-stick wat andere nieuwere spellen erop. Deze spellen zijn over het algemeen niet veeleisend qua specs (Freddie Fish, Pajama Sam, Putt Putt etc.) maar soms ook grafisch wat zwaarder Sims 4 en GTA-5. Uiteindelijk moet het een PC zijn waar hij voorlopig (een jaar of 4) weer mee vooruit kan!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er zijn al wat onderdelen aanwezig die mee kunnen naar de nieuwe build. Voor de nieuwe componenten heb ik een budget van max 500 euro in gedachten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende componenten kunnen mee naar de nieuwe build:
- MSI Armor GTX 1080 8GB OC
- Western Digital 500GB HDD (type weet ik niet)
- Samsung 850 EVO 250GB SSD
- DVD speler (let op, kast moet dus ook een interne bay hiervoor hebben!)
- PSU, het type en wattage weet ik niet maar is wel recentelijk nog een keer vervangen. Ik ga dit nog checken, volgens mij is het 500Watt, dit zou voldoende moeten zijn. Mocht dat niet zo zijn hoor ik dat graag!
Randapparatuur is reeds aanwezig!
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gezien wat er reeds aanwezig is verwacht ik alleen nog een Mobo, CPU, Koeler, DDR en Case nodig te hebben. Ook denk ik dat het verstandig is om een extra SSD te plaatsen om future proof te zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke merkvoorkeuren dus helemaal flexibel! Wel weet ik dat hij het "stoer" vind dat de PC case een window heeft (afgekeken van zijn grote broer
) RGB is geen must overigens.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet anders dan al genoemd.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb al een lijstje gemaakt (zie onder) en heb dus al een redelijk idee wat het (ongeveer) moet worden. Mocht ik hierbij gekke keuzes gemaakt hebben of beter andere componenten (betere prijs/kwaliteit) kiezen hoop ik dat jullie mij dit als tip kunnen terugkoppelen! Alvast dank voor jullie reactie!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Puur voor gamen. Hij heeft (momenteel) geen toegang tot internet. Hij heeft een hele collectie spellen op CD/DVD-rom en eens in de zoveel tijd zet ik via een USB-stick wat andere nieuwere spellen erop. Deze spellen zijn over het algemeen niet veeleisend qua specs (Freddie Fish, Pajama Sam, Putt Putt etc.) maar soms ook grafisch wat zwaarder Sims 4 en GTA-5. Uiteindelijk moet het een PC zijn waar hij voorlopig (een jaar of 4) weer mee vooruit kan!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er zijn al wat onderdelen aanwezig die mee kunnen naar de nieuwe build. Voor de nieuwe componenten heb ik een budget van max 500 euro in gedachten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende componenten kunnen mee naar de nieuwe build:
- MSI Armor GTX 1080 8GB OC
- Western Digital 500GB HDD (type weet ik niet)
- Samsung 850 EVO 250GB SSD
- DVD speler (let op, kast moet dus ook een interne bay hiervoor hebben!)
- PSU, het type en wattage weet ik niet maar is wel recentelijk nog een keer vervangen. Ik ga dit nog checken, volgens mij is het 500Watt, dit zou voldoende moeten zijn. Mocht dat niet zo zijn hoor ik dat graag!
Randapparatuur is reeds aanwezig!
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gezien wat er reeds aanwezig is verwacht ik alleen nog een Mobo, CPU, Koeler, DDR en Case nodig te hebben. Ook denk ik dat het verstandig is om een extra SSD te plaatsen om future proof te zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke merkvoorkeuren dus helemaal flexibel! Wel weet ik dat hij het "stoer" vind dat de PC case een window heeft (afgekeken van zijn grote broer
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet anders dan al genoemd.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb al een lijstje gemaakt (zie onder) en heb dus al een redelijk idee wat het (ongeveer) moet worden. Mocht ik hierbij gekke keuzes gemaakt hebben of beter andere componenten (betere prijs/kwaliteit) kiezen hoop ik dat jullie mij dit als tip kunnen terugkoppelen! Alvast dank voor jullie reactie!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 184,- | € 184,- |
1 | Moederborden | MSI B450 Gaming Plus Max | € 98,03 | € 98,03 |
1 | Behuizingen | Corsair 110R Tempered Glass | € 56,65 | € 56,65 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock Slim | € 22,91 | € 22,91 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 60,90 | € 60,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 500GB | € 71,- | € 71,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 493,49 | ||
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1080 ARMOR 8G OC | € 0,- | € 0,- |
9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1