Ik onderzoek momenteel de mogelijkheden voor Remote Rendering in Unreal Engine. Het idee is dat ik geinteresseerden een link kan sturen die ze openen in hun browser, vervolgens wordt via WebRTC vanaf mijn PC thuis het beeld van mijn Unreal applicatie naar de client gestuurd. Eigenlijk cloud gaming dus, waarbij mijn PC de cloud is.
Echter moet ik daarvoor poort 80 en 8888 openzetten en als ik het goed begrijp dus op mijn router instellen dat die naar mijn PC (met vast ip lokaal) worden doorgestuurd. De poorten kunnen worden aangepast.
Ik heb 0 ervaring met veiligheid van dit soort dingen en mijn eerste gedachte is hoe voorkom ik dat mijn PC nu ineens gehacked wordt?
Ik draai Windows10 Pro (up te date uiteraard
) . De service in Unreal heet pixelstreamer en het start een server die op node.js draait, en heet SignallingWebServer.
Zit hier nu een gevaar aan of zal dat wel meevallen? Kan ik nog dingen doen op de veiligheid te vergroten?
Ik moet later waarschijnlijk ook nog aan de slag met STUN en TURN, maar wellicht dat ik deze opzet tegen die tijd naar Azure of AWS verhuis.
Echter moet ik daarvoor poort 80 en 8888 openzetten en als ik het goed begrijp dus op mijn router instellen dat die naar mijn PC (met vast ip lokaal) worden doorgestuurd. De poorten kunnen worden aangepast.
Ik heb 0 ervaring met veiligheid van dit soort dingen en mijn eerste gedachte is hoe voorkom ik dat mijn PC nu ineens gehacked wordt?
Ik draai Windows10 Pro (up te date uiteraard
Zit hier nu een gevaar aan of zal dat wel meevallen? Kan ik nog dingen doen op de veiligheid te vergroten?
Ik moet later waarschijnlijk ook nog aan de slag met STUN en TURN, maar wellicht dat ik deze opzet tegen die tijd naar Azure of AWS verhuis.
[ Voor 11% gewijzigd door Menesis op 26-09-2020 16:22 ]
Mixed Reality dev