Upgrade suggesties? Ik ben een noob

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hulpertje97
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-10-2020
Hallo, ik heb 2 jaar geleden een computer gekocht die al helemaal voor mij gebouwd was (vooraf gemaakt).

Ik heb deze gekocht:
MSI Nightblade MI3

Bewerker: Intel (R) Core (TM) i5-7400 CPU @ 3,00 GHz (4 CPU's), ~ 3,0 GHz

Grafische kaart: NVIDIA GeForce® GTX 1060 Gaming 6GB

CPU: 350 W 80 Plus Brons (1U)

Geheugen: 8192 MB RAM
Beschikbaar besturingssysteemgeheugen: 8140 MB RAM

Ik heb zojuist deze monitor gekocht:

MSI Optix G27CQ4

1440p
165hz
27 inch

maar ik hoorde op een forum dat deze monitor eigenlijk te goed is voor mijn videokaart.

Ik zou graag een nieuwe videokaart willen, maar ik begrijp het echt niet.
Kan iemand mij helpen welke videokaart ik moet kopen?

Ik kocht deze pc 2 jaar geleden:
MSI Nightblade MI3
Kan ik mijn videokaart gewoon verwijderen en een nieuwe plaatsen? Werkt dat? Wie kan me alsjeblieft helpen

Alle reacties

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-07 22:30
Wat voor soort spellen speel je en op welke resolutie zet je die nu?

Zolang ze soepel draaien en jij bent blij, dan hoef je niet te upgraden lijkt me.

• Hulpertje97
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-10-2020
Basekid schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:09:
Wat voor soort spellen speel je en op welke resolutie zet je die nu?

Zolang ze soepel draaien en jij bent blij, dan hoef je niet te upgraden lijkt me.
Hi, ik heb 2 jaar lang nu de monitor iiyama g-master 24 inch met 75hz
op resolutie: 1920×1080

Maar ik wou een nieuwe monitor en die was in de korting dus ik heb vandaag

MSI Optix G27CQ4

resolution monitor 2560x1600
1440p
165hz
27 inch

gekocht. Maar waarschijnlijk is die monitor te goed voor mn videokaart?
Moet ik een nieuwe videokaart of wat is het beste?

Ik speel:

World of Warcraft
Minecraft
Rust

[ Voor 8% gewijzigd door Hulpertje97 op 26-09-2020 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar CAA.

Verder mis ik je eigen inzet. "Er helemaal niets van snappen" is natuurlijk niet echt een goede insteek. We zijn hier immers geen helpdesk. Je zult eerst zelf moeten bedenken wat je precies wil en hoeveel je wilt uitgeven. De games zijn duidelijk, de resolutie ook, maar wat wil je qua instellingen? Qua frames per seconde? Want zonder uitgangspunt kunnen we je hele pc wel gaan willen upgraden, want afhankelijk van je eisen is je cpu achterhaald, maar ook je gpu...

Ook is de Nightblade als ik mij niet vergis opgetrokken uit veel custom onderdelen, waardoor upgraden naar een nieuwe generatie cpu heel lastig is. Een sterkere voeding (flex ATX achtige form factor) voor een sterkere videokaart plek je ook niet zomaar van de straat.

[ Voor 23% gewijzigd door br00ky op 26-09-2020 16:29 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:01
Gaat niks worden met dit systeem icm die monitor. De cpu is relatief traag want laag geklokt en slechts een quadcore. Misschien dat het moederbord een 7700K ondersteunt maar een 7700K is veel te duur 2e hands. Daar koop je bijna een 10400F met B460 bord voor.
Ivm de vrij zwakke voeding en het feit dat de airflow in de behuizing niet bijzonder goed zal zijn is een videokaart upgrade nauwelijks te doen. Je zal op hooguit een GTX 1660 Super uit komen wat een relatief kleine upgrade is als je nu een 1060 hebt.
Wil je de monitor goed kunnen gebruiken dan zou je eigenlijk het hele systeem moeten vervangen.