Vraag

• Pierdw
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13-10-2025
Hallo medetweakers,

Voor mijn bijna-zesjarige zoon zoek ik een kinderhorloge met gps en belfunctie. Op verschillende websites zijn die te vinden alleen lijken de reviews wat vervuild te zijn door de aanbieders, en iedere keer als ik wat verder reviews bekijk dan blijkt er iets mee te zijn, zoals dat de batterij maar 3 uur mee gaat of dat de app sinds een paar maanden niet meer werkt, afwezige support etc. Daarnaast heb ik het vermoeden dat een aantal Nederlandse merken de goedkope Chinese horloges hier rebranden en met 400% marge vermarkten. Nou is er niks mis met Chinese koopwaar alleen wel wat lastig om de juiste te vinden.
Is hier iemand die een tip kan geven voor een horloge met de volgende features:
GPS
Spraakoproepen (elkaar bellen dus)
Geofencing
Locatiegeschiedenis (nice to have)
Batterij die 8u of meer mee gaat.
De prijs maakt mij niet zo heel veel uit, als het maar betrouwbaar is.

Hoop dat iemand een tip kan geven!
Alvast dank!
Mvg,
Pier

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:09
Op misschien een Apple Watch na heb ik eigenlijk nog nooit stand-alone smartwatches gezien die doen wat jij wilt én enigszins degelijk zijn. Dus ik ben eigenlijk bang dat je iets zoekt wat niet echt bestaat.

Heb je een voorbeeld van wat je hebt gevonden, maar net niet helemaal aan de eisen voldeed?

The devil is in the details.

• Pierdw
Een apple watch kan volgens mij geen sim gebruiken in NL dus dat wordt al een lastige...
Voorbeelden van kinderhorloges met tracking zijn:
one2track (is eigenlijk wonlex van aliexpress volgens mij)
Belio
Spotter
Maoo
Mayma
Etc...
Bij ieder horloge, als ik iets verder zoek blijken er allemaal problemen mee te zijn... ze zijn ook allemaal niet zo duur, ik zou het niet erg vinden om iets meer te betalen voor een die wel goed zou werken.

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-12-2025

SaN

Pierdw schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:27:
Een apple watch kan volgens mij geen sim gebruiken in NL dus dat wordt al een lastige...
Voorbeelden van kinderhorloges met tracking zijn:
one2track (is eigenlijk wonlex van aliexpress volgens mij)
Belio
Spotter
Maoo
Mayma
Etc...
Bij ieder horloge, als ik iets verder zoek blijken er allemaal problemen mee te zijn... ze zijn ook allemaal niet zo duur, ik zou het niet erg vinden om iets meer te betalen voor een die wel goed zou werken.
Ben jij er nog uitgekomen? Ik ben ook opzoek, maar het blijft lastig.

De one2track horloges lijken me nu de beste optie, maar ik denk dat ik het liefst zelf een simkaart regel, ik vind het geen prettig idee om vaste lasten te hebben aan zo'n horloge.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft aankoopadvies, dus schopje van WAO naar ATT.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:15

BCC

Ik snap dat er situaties zijn waar zoiets wenselijk is, maar in Duitsland zijn deze verboden en ik zie dat in NL ook nog wel gebeuren omdat het de privacy van het kind en de kinderen in zijn buurt ernstig aantast.

Anders even deze kijken :) IMDB: "Black Mirror" Arkangel (TV Episode 2017)

[ Voor 23% gewijzigd door BCC op 01-11-2020 09:19 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:04
Mijn vrouw had het er vorige maand ook over. Maar het punt wat hier beschreven wordt is wel waar. Er is eigenlijk niets wat doet wat je wilt.
Mijn vrouw denkt dat Bluetooth ver reikt. :p
Dus uiteindelijk moet je inderdaad iets met een simkaart.

De laatste Apple watch kun je volgens mij wel gebruiken, maar dat is wel een hele dure oplossing.

• nemmiesis29
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:36
Ik heb sinds kort een horloge van One2track en die doet wel alles wat je wenst.
Accu gaat ongeveer 2 dagen mee en de kosten zijn te verwaarlozen, je gooit er een tientje op en kan daar erg lang mee doen.

De gps is accuraat en je kan ook de geschiedenis bekijken. Bellen werkt ook erg goed moet ik zeggen.

• Pierdw
Ik heb uiteindelijk een One2track touch gekocht. Werkt wel goed, nadeel is wel dat je geen eigen sim erin kan doen. Bellen vanaf het horloge is iets van 28ct/min en je betaalt per seconde. Berichtjes zijn 28ct per stuk dacht ik. Mijn zoontje belt mij en dan bel ik hem terug, dan kost het praktisch niks. Ik ben op 2 oktober met 16,50 tegoed begonnen er staat nu, 1 november, nog 14,06 op. Valt dus reuze mee. Installeren van de app is wel te doen, hoewel de handleiding een beetje een puzzel kan zijn. Maar geen echte uitdaging voor een tweaker natuurlijk...
Pagina: 1