Hi medetweakers
,
Mijn offerte vraag; we verbruiken ongeveer 2800kWh per jaar en er passen tussen de 10 en 12 standaard panelen op het dak (regio Den Bosch, dakrichting zuidwest). We hebben te maken met gedeeltelijke schaduw.
Een vijftal offertes binnen gekregen:
Als ik kijk naar de retail prijzen (met geschat ongeveer 700 euro aan installatiemateriaal) lijkt mij de opslag over alle 5 de offertes vrij fors. Zie bijvoorbeeld de middelste offerte, maar dan bij Winkelman ... mis ik iets of scheelt dat bijna (beide in de btw) €2.000
...
/f/image/bD0X5PVpE1wSfoijputqCpzv.png?f=fotoalbum_medium)
Dat even terzijde; vragen voor de kenners
:
Mijn offerte vraag; we verbruiken ongeveer 2800kWh per jaar en er passen tussen de 10 en 12 standaard panelen op het dak (regio Den Bosch, dakrichting zuidwest). We hebben te maken met gedeeltelijke schaduw.
Een vijftal offertes binnen gekregen:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Als ik kijk naar de retail prijzen (met geschat ongeveer 700 euro aan installatiemateriaal) lijkt mij de opslag over alle 5 de offertes vrij fors. Zie bijvoorbeeld de middelste offerte, maar dan bij Winkelman ... mis ik iets of scheelt dat bijna (beide in de btw) €2.000
/f/image/bD0X5PVpE1wSfoijputqCpzv.png?f=fotoalbum_medium)
Dat even terzijde; vragen voor de kenners
- Louter SolarEdge aangeraden gekregen met optimizers, nooit een niet-SE met micro-omvormers. Bij navraag wist 1 leverancier/installateur me te vertellen dat SE hen meer marge geeft - hoe kies ik hiertussen? Moet ik er specifiek om vragen? Ik begreep dat een micro-omvormer opstelling ook nog een vorm van "centraal kastje" erbij krijgt voor logging/monitoring van paar honderd euro? Maar ik lees ook over Enphase monitoring per paneel?
- Hoe moet een niet-elektricien in vredesnaam kiezen tussen panelen? Vijf offertes, vijf verschillende merken en piek-wattages. Allemaal vergelijkbare garanties ... is "meer Wp" dan gewoon beter? Weinig echt grote vergelijkingssites die alles bij elkaar hebben staan.
- Waarom offreert men een 3000H met een meer dan 10% grotere watt-piek installatie (zie eerste twee offertes)? Of ook de 4e offerte waarin we 4440Wp hebben op een 4000H.
[ Voor 37% gewijzigd door Cassius op 26-09-2020 13:59 ]
De meeste mensen deugen!
/f/image/t56Oed799egC3Bu5gkDmlrWQ.png?f=fotoalbum_medium)
/f/image/ZJXBRzXynViF8ypbtVepv1JQ.png?f=fotoalbum_medium)
/f/image/v3KCInTtDbPetUeaTYr57MkM.png?f=fotoalbum_medium)
/f/image/t5jb1vQ8MUb5hN4T3GoMN36d.png?f=fotoalbum_medium)
/f/image/KmVAmoTiHPODSp7LOYp7DqRe.png?f=fotoalbum_large)