Beginnersforum

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
Voor een zo snel mogelijke reactie: vermeld de url van het artikel waar het om gaat en mention de auteur met eerst een @ en dan de username. Je vindt deze door op zijn/haar naam bovenaan het artikel te klikken. Op de profielpagina zie je vervolgens een link 'Gebruikersprofiel van username', waar 'username' de nickname van de auteur is.

Beste mensen,
nu hardwareinfo ermee stopt, is het geen goed idee om ook een
laagdrempelig beginnersforum te openen? Er werd altijd veel gebruik van gemaakt,
gisteren nog door mij over advies inbouwen van de juiste ssd, een vraag, die ik hier niet durfde te stellen
i.v.m. ook soms negatieve reacties.
met vriendelijke groet
jan van gurp

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:20
Ik geloof dat dit idee al vaker is geopperd, maar dat er eigenlijk geen interesse in is (vanuit Tweakers crew).

Hoe ik er in sta;

Tweakers stelt geen eisen aan kennis, maar wel aan inzet. Dus eigenlijk kunnen alle vragen op het "normale" forum gesteld worden, zolang het antwoord niet met twee Google klikken gevonden kan worden.

Het nadeel van een beginners forum, is dat dit suggereert dat eigen inzet niet meer nodig is.

De kans dat het overspoeld wordt met vragen als "is 512gb SSD genoeg voor Windows" is groot. Dat zijn vragen waar maar weinig mensen lang serieus antwoord op willen geven, met als resultaat dat het aantal bruikbare reacties snel afneemt en het forumdeel feitelijk zinloos wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:57

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dat is ergens in HWI forum gaat weg. Wat nu? wel voorbij gekomen. Dat topic zit dicht omdat men zich niet kon gedragen, dus laten we het hier nog eens proberen. :)

Intussen schop ik dit topic wel even de goede kant op:

Geachte Redactie => Lieve Adjes

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

@Dirk Het topic werd op dat moment(terecht) gesloten omdat een handvol individuen het topic vervuilde en de vele goede ideeën werden ondergesneeuwd ,wat jammer was.

Over een beginners topic en toch nog even op een constructieve manier over het andere topic,

Aangezien Tweakers al aangaf eens goed in de spiegel te gaan kijken omtrent de laagdrempeligheid en hoe we mensen(beginners) met geringe of geen hardwarekennis een plek kunnen geven en nog meer dingen als ik het me goed herinner waaronder of we wel echt zo user friendly zijn hier als we denken. Ik wacht ik nog op de uitkomsten daar van , als die gedeeld worden althans en zo niet zien we vanzelf of er wat word veranderd.
Want er zijn goede ideeën geopperd waaronder een beginners topic dat klopt!

Voor een groep Tweakers roept dat negatieve gedachten op want we zijn geen helpdesk word er dan gezegd, of de "wij verwachten eigen inzet" . Sommigen zijn ook in het verleden blijven hangen toen er hier echt grotendeels een bepaald type geschoold wetenschappelijk onderwijs niche leden kwam,(geen verwijt!) het was 10-15-20 jaar terug gewoon anders. En zeker in mijn ogen wat technischer gericht etc (nee ik zeg niet dat ik de veranderingen en koerswijzigingen negatief vind of dat het vroeger slecht was of dat een beetje inzet niet verwacht mag worden) wat ik wel zeg is dat een groep verandering eng vind en wil vasthouden aan het verleden, ik begrijp dat maar tijden veranderen. De mensen die hier nu komen zijn enorm divers. We hebben topics over alles van a tot z nu.

Wat ik vaak terug lees is, we willen ons niveau behouden en zijn dus gewoon bang dat het afglijdt naar..
Bij hw.info werkte het beginners topic perfect naast alle andere topics. We kregen daar mensen enorm laagdrempelig geïnteresseerd voor hardware nadat ze op weg waren geholpen en een grote groep groeide daarna door tot mensen die veel bijdroegen aan de community,wat mij betreft dus top.
Ik zie zo veel enthousiaste leden met bijna 0 kennis nog voorbij komen . Als ze hier een topic openden werd het gesloten en ik vind dat zonde omdat ik zie wat er voor potentie zit en ik ben iemand die daar wat extra tijd voor inzette ook als dat in gevallen betekende dat het niveau wat lager was.
Ook vind ik dat je er voor kan kiezen om wel of niet in een beginners topic te komen, dus irriteer je je, kom je er toch gewoon niet?
Je zal altijd een percentage wise kleine groep hebben die inderdaad 0 inzet vertoont, een deel omdat het ze niets interesseert en een andere kant omdat ze het gewoon echt niet weten waar wat hoe etc. Ook daar zit dus nog een verschil in.
Natuurlijk zijn er ook mensen die niet eens een bedankje geven na geholpen te zijn, of niet meer reageren nadat je moeite hebt gedaan om ze te helpen. Maar over het algemeen ervaar ik het heel anders en zijn veel mensen dankbaar.

Of het ook kan werken op dit grote forum? Ik weet het niet maar ik denk dat het wel geprobeerd kan worden. Is het een ramp dan is het geprobeerd. Er kan ook naar andere varianten gekeken worden.

Let wel dit is mijn mening, iedereen mag daar een andere kijk op hebben en ik weet dat er ook een negatieve kant aan een beginners topic zit.

[ Voor 33% gewijzigd door pino85 op 27-09-2020 01:01 ]

Liefhebber van Tweakers

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@pino85 Ik kende het HWI forum niet eens totdat er er hier over gesproken werd nadat er een samenvoeging met GoT ter spraken kwam. Is 't verschil qua gebruikers écht wel zo groot?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Maar voor dat soort beginnersvragen is er toch al een BBG? Misschien dat er ook in het CAA nog een soort alomvattende BBG-advieslijstding kan komen, maar imho is CAA al beginnersadvies genoeg, ik zie niet echt in hoe je de lat daar nog lager wil gaan leggen, tenzij je echt naar "hoi, ik zoek een SSD-schijf, groetjes, Henk uit Hoorn" topics wil gaan, en noem mij gerust elitair, maar is dat een niveau wat je nou echt wil hebben op GoT?

Dat het voor we CAA/DAA lastig was voor beginners kan ik prima begrijpen, en ik ben blij dat dat jaren geleden al veranderd is. Dat er nog steeds enige vorm van inzet nodig is, juich ik zelf ook toe.

Zelf zie ik dan echt veel meer in de BBG's uitbreiden en duidelijker zichtbaar maken, in plaats van een echt beginnersforum [wat we imho al hebben in CAA/DAA, zei het met een drempeltje], want als ze toch nog een vraag of andere eis hebben, kunnen ze een topic openen daarover, bijvoorbeeld of de SSD met schroefjes komt of ook kermisverlichting heeft.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1