Telefoon verliest verbinding na overschakeling

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:32
Mensen, ik zit met een vaag probleem. Ik heb thuis de volgende situatie

Glasvezelmodem (in meterkast) -> Amplify HD (in meterkast) -> UTP kabel -> Amplify HD #2( op zolder )

Op zolder heb ik mijn computer staan die met UTP kabel is aangesloten op de HD #2. Deze heeft geen problemen.

Mijn mobiele telefoon ( Samsung S20+ ) verliest echter zijn verbinding regelmatig in huis. Niet met WiFi, maar wel met het internet vía het WiFi. Als ik dan op mijn telefoon kijk, staat er 'verbonden zonder internet'. Als ik dan mijn WiFi uit -en aan zet, werkt het weer.

Het voelt alsof de beide HD's elkaar tegenwerken qua signaal ofzo?

De glasvezelmodem is aangesloten op de blauwe poort

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1643/3603/products/3_AFi-HD_Router_Back_1024x1024.png?v=1590481738

Dan heb ik een UTP kabel aangesloten op een "normale" poort op #1 naar de blauwe poort op #2. Verder heb ik qua instellingen weinig in de Amplify's veranderd.

Wat doe ik precies fout? Iets zit te conflicteren, maar kan mijn vinger er niet achter krijgen...

Beste antwoord (via BootVluchteling op 27-09-2020 21:13)

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 15:48
Je hebt het correct aangesloten maar je moet wel in RAMP mode instellen. (Router as A Meshpoint). Op je eerste router waar op je wan zijde je internetaansluiting op zit moet je de toggle ethernet backbone aanzetten

https://help.amplifi.com/...e-Ethernet-Wired-Backhaul

[ Voor 27% gewijzigd door kosz op 26-09-2020 16:26 ]

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je smartphone verbonden met WiFi via het modem?
als eens netwerkherstel gedaan ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• BootVluchteling
Hackus schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:03:
Je smartphone verbonden met WiFi via het modem?
als eens netwerkherstel gedaan ?
Voor zover ik weet heeft mijn modem geen WiFi. En wat bedoel je precies met netwerkherstel ?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BootVluchteling schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:05:
[...]

Voor zover ik weet heeft mijn modem geen WiFi. En wat bedoel je precies met netwerkherstel ?
Instelling in je smartphone. is je WiFi verder wel goed werkend op laptop of tablet ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• BootVluchteling
Hackus schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:25:
[...]

Instelling in je smartphone. is je WiFi verder wel goed werkend op laptop of tablet ?
Mijn vrouw heeft op haar laptop geen problemen. Ik had met de vorige router ook nooit problemen, maar had toen echter maar 1 router. Nu soort van 2. Waar zou ik in android ergens moeten zoeken?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BootVluchteling schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:29:
[...]

Mijn vrouw heeft op haar laptop geen problemen. Ik had met de vorige router ook nooit problemen, maar had toen echter maar 1 router. Nu soort van 2. Waar zou ik in android ergens moeten zoeken?
Verbindingen. het ligt dus niet aan je netwerk thuis, anders hadden meer apparaten er last van.

Ik zou de WiFi verbinding op zolder gebruiken voor je smartphone.

heb je ook 2.4GHz en 5GHz op WiFi ?
je kunt dan bijv. beneden op 5GHz en boven op 2.4GHz.

[ Voor 15% gewijzigd door Hackus op 26-09-2020 10:41 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:25

lier

MikroTik nerd

Hackus schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:33:
heb je ook 2.4GHz en 5GHz op WiFi ?
je kunt dan bijv. beneden op 5GHz en boven op 2.4GHz.
Lang, heel lang geleden (in een land hier ver vandaan)...
Zo'n Samsung is best wel een modern toestel. Die weet heel goed waar hij (of zij) voor moet kiezen.

@TS: Hoe staat alles ingesteld? Staan ze (bijvoorbeeld per band) op hetzelfde kanaal uit te zenden? En heb je iets met zendvermogen gedaan? Wat is de RSSI halverwege?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:26
Twee wifi mesh systemen wordt een mess.
Je loop de kans dat er een loop gemaakt wordt en dan loopt de boel vast.

Die telefoon connect via wifi naar je eerste Amplify HD, dat signaal komt via de kabel op de tweede Amplify HD en die zend het via wifi weer uit, kortom je hebt een loop gemaakt.
Daar kunnen netwerken erg slecht tegen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• BootVluchteling
Ben(V) schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:56:

Die telefoon connect via wifi naar je eerste Amplify HD, dat signaal komt via de kabel op de tweede Amplify HD en die zend het via wifi weer uit, kortom je hebt een loop gemaakt.
En hoe moet ik dit precies oplossen? Ik heb in het verleden wel een ICT opleiding gehad, maar met WiFi echt nooit iets gedaan.

Vreemd genoeg kan ik via mijn Amplify-app maar 1 Amplify instellen. Ik weet niet of dat een teken aan de wand is? Staat praktisch nog op fabrieksinstellingen

[ Voor 34% gewijzigd door BootVluchteling op 26-09-2020 11:01 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

lier schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:52:
[...]

Lang, heel lang geleden (in een land hier ver vandaan)...
Zo'n Samsung is best wel een modern toestel. Die weet heel goed waar hij (of zij) voor moet kiezen.

@TS: Hoe staat alles ingesteld? Staan ze (bijvoorbeeld per band) op hetzelfde kanaal uit te zenden? En heb je iets met zendvermogen gedaan? Wat is de RSSI halverwege?
WiFi boven op 2.4GHz zetten heeft niets met welk toestel ook te maken

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:26
Het is gewoon geen werkende configuratie, je kunt in een omgeving geen twee mesh system iaan elkaar koppelen, daar zijn ze niet voor ontworpen.

Je kunt proberen die tweede Amplify HD niet op de eerste aan te sluiten maar direct op het modem, dan maakt je twee aparte netwerken en zolang je geen behoefte hebt dat die elkaar kunnen bereiken is dat geen probleem.
Waarschijnlijk moet je dan wel een switch aanschaffen want dat modem zal wel geen meerdere poorten hebben.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05

Dit is onzin. Zo werken netwerken niet.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:19
Eens, is onzin

Wanneer verlies je je verbinding? Is een kans dat je tel nog met het verkeerde ap verbonden is en hij na reset opnieue gaat zoeken. Kun je, als het mis gaat, eens kijken met welk bssid je verbonden bent?
Sowieso aan te raden om 5ghz only te gebruiken (ssid splitsen) om te voorkomen dat je met zwak signaal nog met oud ap verbonden bent

Staan de netwerken verder wel goed als 1 netwerk ingesteld? Zelfde ssid/encryptie etc? Of doet de amplifi dat automatisch

CISSP! Drop your encryption keys!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

1 router is netjes aangesloten aan het internet met zen WAN poort en zend DHCP uit over zijn lan poorten. Dan nog een router die vermoedelijk precies dezelfde config weer heeft erachter.

Je hebt dus 2 routers die hetzelfde subnet achter elkaar lopen te roepen...
Dus je hebt 2 devices die bijvoorbeeld 192.168.1.1 gateway zijn.
Dat wilt wel eens storen als er geen goede routes zijn ingesteld.

Je zou bij de 2de router moeten kijken of hij een bridge modus heeft. Of dat hij geadopteerd kan worden in het "amplify" netwerk van de 1ste router. Dan regelt hij dat allemaal zelf voor je.

Dan heb je nog maar 1 DHCP server in je netwerk ,geen duplicaten qua IP's en functioneert alles ook als één netwerk...

[ Voor 120% gewijzigd door Swordlord op 26-09-2020 14:44 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 15:48
Je hebt het correct aangesloten maar je moet wel in RAMP mode instellen. (Router as A Meshpoint). Op je eerste router waar op je wan zijde je internetaansluiting op zit moet je de toggle ethernet backbone aanzetten

[ Voor 27% gewijzigd door kosz op 26-09-2020 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BootVluchteling
kosz schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 14:50:

Bedankt voor de link. Ik heb de stappen gevolgd en het líjkt te werken. Zal het even in de gaten houden, maar ik denk voorzichtig dat ik jou persoonlijk uitroep tot mijn held van de dag 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BootVluchteling
Bedankt Kosz. Het lijkt te werken ! Super bedankt voor je advies.
Pagina: 1