Het dubbel glas in onze dakkapel is lek. Er zit vocht tussen en dat is lelijk en isoleert slecht. Er moet dus sowieso nieuw glas in. De houten kozijnen zijn nog redelijk, maar de draaivensters worden wat gammel. Omdat schilderen op hoogte sowieso niet mijn hobby is, zou ik de boel best willen vervangen door kunststof. Maar zou dat überhaupt kunnen? Of is het kozijn van een dakkapel onlosmakelijk onderdeel van de constructie? Ik vraag het eerst hier, omdat volgens een kozijnenboer natuurlijk altijd alles kan, maar ik wil weten of het ook slim is
Vraag
Beste antwoord (via JME op 27-09-2020 08:49)
Dat kan zeker. Wij zijn ons er ook op aan het oriënteren om van het schilderwerk op die hoogte af te zijn. Van wat ik begrepen heb, zagen ze het oude kozijn eruit, maar laten ze de bovenste balk zitten (ondersteund hoogstwaarschijnlijk het dak van je dakkapel). Zijkanten en boeidelen laten we dan vervangen door keraliet.
Kan je meer over vinden onder de noemer 'dakkapel renovatie' en kan je laten doen voor tussen de €5k-€6k. Zou sowieso voor een aanbieder gaan die zo'n renovatie aantoonbaar vaker heeft gedaan.
Kan je meer over vinden onder de noemer 'dakkapel renovatie' en kan je laten doen voor tussen de €5k-€6k. Zou sowieso voor een aanbieder gaan die zo'n renovatie aantoonbaar vaker heeft gedaan.
[ Voor 9% gewijzigd door GermanPivo op 26-09-2020 09:04 ]
9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Alle reacties
Dat kan zeker. Wij zijn ons er ook op aan het oriënteren om van het schilderwerk op die hoogte af te zijn. Van wat ik begrepen heb, zagen ze het oude kozijn eruit, maar laten ze de bovenste balk zitten (ondersteund hoogstwaarschijnlijk het dak van je dakkapel). Zijkanten en boeidelen laten we dan vervangen door keraliet.
[ Voor 9% gewijzigd door GermanPivo op 26-09-2020 09:04 ]
9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25