Unidirectionele microfoon voor vastleggen geluidsoverlast

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• shaokim
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 26-09-2020
Hallo,

Ik ben op zoek naar een unidirectionele microfoon om geluid vast te leggen vanuit mijn appartement. Het gaat om relatief stille geluiden, dus het moet een hoge gevoeligheids microfoon zijn. Daarnaast moet specifiek het geluid opgevangen worden in het gebied voor de microfoon, en al het andere geluid onderdrukken.

Geluidskwaliteit is van minder belang.

Bedankt

Alle reacties

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:01

HaTe

haat niet

Geluidsoverlast van stille geluiden is wel bijzonder.
Je wilt dus eigenlijk een soort overlast creëeren die jij niet hoort maar de microfoon wel. :')

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Verwijderd

Als jij een microfoon met hoge gevoeligheid nodig hebt om het te registreren, is het natuurlijk geen geluidsoverlast. Je woont in een appartement, daar wonen veel mensen en het is dus bijna nooit echt stil.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
HaTe schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 07:27:
Geluidsoverlast van stille geluiden is wel bijzonder.
Je wilt dus eigenlijk een soort overlast creëeren die jij niet hoort maar de microfoon wel. :')
Lekker creatief dingen aan het verzinnen? Als jij wil slapen dan kan je prima geluiden horen die bijvoorbeeld de microfoon van je telefoon niet kan opvangen. (Of nou ja, die niet meer hoorbaar zijn door de ruis die ook wordt opgenomen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:01

HaTe

haat niet

Sissors schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:12:
[...]

Lekker creatief dingen aan het verzinnen? Als jij wil slapen dan kan je prima geluiden horen die bijvoorbeeld de microfoon van je telefoon niet kan opvangen. (Of nou ja, die niet meer hoorbaar zijn door de ruis die ook wordt opgenomen).
Zeker :)
dat klopt ook wel, maar valt het dan onder geluidsoverlast?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:28
Gaat het om laag- of juist hoogfrequente geluiden? Als het niet binnen die extremen valt, is het denk ik onmogelijk om specifiek het overlast gevende signaal te registreren, zeker wanneer je spreekt over relatief stille geluiden.

Wat is je doel verder? De aanwezigheid bewijzen? Het volume bepalen? De frequentie van de overlast bepalen? De frequentie van het signaal bepalen?
Pagina: 1