Ik heb nog een oude Remeha Quinta 28c, gehuurd via Volta. Nu zat er een thermostaat op van de firma ICY die je van afstand kon instellen, maar ICY is met hun dienst gestopt. Nu wil ik graag een andere thermostaat want deze is wel zonder de dienst te gebruiken maar heel er onpraktisch.
Dus op zoek naar een goedkope thermostaat. Maar ik heb geen verstand van wat er op de ketel aangesloten kan worden en in hoeverre ik dan op een type uitkom dat totaal niet toekomstvast is, voor als ik over half jaartje een nieuwe ketel wil.
De handleiding heb ik hier kunnen vinden:
https://remeha.be/wp-cont...030s%2028c%2035c%20NL.pdf
En ik vind bij paragraaf 8.4.3:
Oh en liefst zou ik 'm ook nog via home assistant kunnen bedienen, maar dat is nu misschien wat vergezocht.
Dus op zoek naar een goedkope thermostaat. Maar ik heb geen verstand van wat er op de ketel aangesloten kan worden en in hoeverre ik dan op een type uitkom dat totaal niet toekomstvast is, voor als ik over half jaartje een nieuwe ketel wil.
De handleiding heb ik hier kunnen vinden:
https://remeha.be/wp-cont...030s%2028c%2035c%20NL.pdf
En ik vind bij paragraaf 8.4.3:
Moet ik dus zoeken naar een ééntrapskamerthermostaat, die 2 of 4 draden aansluiting heeft en op 24Volt werkt?De Remeha Quinta is geschikt voor het aansluiten van een 2 of 4 draads, ééntraps
kamerthermostaat. Voer bij het aansluiten de volgende handelingen uit:
Sluit de kamerthermostaat aan op de klemmen 3 en 4 van de 24-polige klemmenstrook, (zie Afb. 18). Een eventuele voeding (24 V ~) voor een klok kunt u afhalen van de klemmen 10 en 11. Deze aansluiting kan een vermogen van max. 2,4 VA leveren. Instelling van de ketel: aan / uit c.q. modulerend (= fabrieksinstelling, zie Par. 6.5.4, parameter A).
Bij toepassing van een ééntraps regelaar moduleert het toestel op de ingestelde maximale aanvoertemperatuur (ketelthermostaat). Deze is instelbaar op gebruikersniveau.
Oh en liefst zou ik 'm ook nog via home assistant kunnen bedienen, maar dat is nu misschien wat vergezocht.
[ Voor 3% gewijzigd door TheGabeMan op 25-09-2020 21:51 ]