Nieuwe grafische kaart voor oude PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rouffious
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09-2022
Hallo lieve mensen!

Ik zou graag mijn pc een beetje willen bijwerken, voornamelijk de grafische kaart aanpassen. Ik heb echter geen idee wat het beste is dat ik in mijn set-up kan steken zonder aan de andere componenten te zitten en zonder een bottleneck te creëren.

Mijn huidige systeem:

- COOLERMASTER Storm Enforcer Gaming Tower
- ANTEC Hcg-520 520w High Current Gamer
- SCYTHE Mugen (infinity) Cpu Cooler
- ASUS P8p67 Pro B3 Ddr3 Socket 1155 Intel® P67
- INTEL Core I7 2600k 32nm 4 Cores 8 Threads 3.4ghz ~ 5.7ghz ( Theoretisch Max ) 6mb Lga 1155 Boxed
- SAPPHIRE Hd6970 2048mb Gddr5 Pci Express
- CORSAIR Cmz8gx3m2a1600c8 8gb Kit (2x4gb) 1600mhz Ddr3 Vengeance Series
- LITE-ON Ihas122-18 Zwart Sata 22x Dvd-rw
- INTEL 80gb 320 Series 25nm Ssdsa2cw080g310 Sata Ii 2.5 Ssd
- WESTERN DIGITAL Wd5000aakx 500gb 16mb Sata600 7200rpm Caviar Blue

PC is bijna 10 jaar oud maar er is niet echt een budget om alles in't nieuw te steken. Ik kan alles zelf wel installeren qua hardware maar dus geen idee wat goed zou passen, kan er iemand mij hierbij helpen? Laat ons zeggen dat er een budget is rond de 400-500 euro. In dit bieget dient alles te zitten. Dien ik van PSU te veranderen wat ik een beetje verwacht, dan gaat dit van dat budget af.
Wat wil ik ermee kunnen? Vooral gamen, er zijn enkele spellen die ik nu nipt draai die ik graag vlotjes wil laten lopen zoals Cities:Skylines, Titan Quest, Transport Fever,... Indien TF2 derop zou kunnen draaien zou dat super zijn maar is geen must.

Bedankt alvast voor de hulp, indien er nog info mist hoor ik het graag!

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:09
Haal een GTX 1650 Super en bewaar de rest van je budget voor een upgrade van de overige componenten op een later moment.

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06-2024
Zoals Uszka al benoemt is een 1650super het handigst en op een later moment een grotere upgrade doen. Een 2600k + 1650super kan prima op full hd gamen. Met tf2 word er titanfall 2 bedoelt? Dit zou een 2600k + 1650 super prima kunnen spelen.

[ Voor 22% gewijzigd door Fusi0nking op 26-09-2020 00:47 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hou er ook rekening mee dat Cities Skylines vrij CPUintensief is, een GPU upgrade gaat niet noodzakelijkerwijs heel veel performanceboost bieden.

• Rouffious
Fusi0nking schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 00:42:
Zoals Uszka al benoemt is een 1650super het handigst en op een later moment een grotere upgrade doen. Een 2600k + 1650super kan prima op full hd gamen. Met tf2 word er titanfall 2 bedoelt? Dit zou een 2600k + 1650 super prima kunnen spelen.
Transport Fever 2 eigenlijk :-p maar maakt niet uit. Als er al full hd gegamed kan worden is het al heel wat

• Rouffious
TERW_DAN schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 00:53:
Hou er ook rekening mee dat Cities Skylines vrij CPUintensief is, een GPU upgrade gaat niet noodzakelijkerwijs heel veel performanceboost bieden.
CPU lijkt het mij nog wel aan te kunnen, de GPU draait enorm hard als ik met het spel bezig ben. Ik denk dat ikzelf hier misschien een beetje een bottleneck heb gecreëerd met de aankoop. Maar het kan natuurlijk wel dat eens de GPU op punt staat de CPU het probleem gaat worden voor C:S, dat is dan voor een volgende upgrade :-p

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06-2024
Transport Fever 2 eigenlijk :-p maar maakt niet uit. Als er al full hd gegamed kan worden is het al heel wat
Aaah haha 😅 zijn aardig wat games met de afkorting tf2 haha. Maar ook die game moet wel goed kunnen draaien :)

• Involvement
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-06-2025
De 2600k is best een aardige processor zo ver ik weet, het zal je tegen vallen hoe veel (of weinig, ligt er aan hoe je het bekijkt) winst je kan halen uit een nieuwere CPU tegenover deze. Het zal wel merkbaar zijn, maar ik verwacht geen wonderen. Nog even doorbuffelen met deze terwijl je spaart lijkt best een leefbaar scenario. Over een jaartje komt hopelijk de eerste prijsverlaging voor de goedkopere Zen 3 processors, dan zou een leuk moment zijn als die wat blijken te zijn.

PS Videokaart tweedehandsje voor €180, IMHO een aardige deal:

Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB (rev. 1.0) aangeboden

Voor mij is een GTX 1070 toch wel een paar treetjes hoger dan enige GTX 1650 variatie, dus ik zou voor een deal als deze gaan, maar 2e hands moet je natuurlijk liggen.

• Rouffious
Involvement schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:46:
De 2600k is best een aardige processor zo ver ik weet, het zal je tegen vallen hoe veel (of weinig, ligt er aan hoe je het bekijkt) winst je kan halen uit een nieuwere CPU tegenover deze. Het zal wel merkbaar zijn, maar ik verwacht geen wonderen. Nog even doorbuffelen met deze terwijl je spaart lijkt best een leefbaar scenario. Over een jaartje komt hopelijk de eerste prijsverlaging voor de goedkopere Zen 3 processors, dan zou een leuk moment zijn als die wat blijken te zijn.

PS Videokaart tweedehandsje voor €180, IMHO een aardige deal:

Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB (rev. 1.0) aangeboden

Voor mij is een GTX 1070 toch wel een paar treetjes hoger dan enige GTX 1650 variatie, dus ik zou voor een deal als deze gaan, maar 2e hands moet je natuurlijk liggen.
De CPU lijkt mij idd één vd betere aankopen te zijn geweest indertijd en moet zeker nog niet teveel onderdoen heb ik gemerkt. Daarom dat ik mij op de GPU wil focussen voor een tussentijdse upgrade ;-). De PSU zorgt niet voor problemen bij de GTX 1070?

• Involvement
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-06-2025
Geen idee, maar daar kom je snel achter denk ik. Start het systeem en doe een rondje Furmark en als het uitvalt was het te weinig. Meestal valt het best mee met hoe veel vermogen je eigenlijk nodig hebt, er gaan teveel indianenverhalen rond dat het beter is dat je 2x het vermogen van je systeem hebt. Op den duur zou ik hem wel vervangen gewoon omdat ze wel minder worden en dat een aftakelende voeding nogal willekeurige en lastig te diagnosticeren symptomen geeft.
Pagina: 1