Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smaduro
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 20:45
Vraagje voor de verwarming-kenners.

Onze woning kwam aangesloten met een Honeywell Round Modulation thermostaat (dus niet de wireless variant, maar de bedrade variant) aan een Intergas Kombi Kompakt HRE 24/18 A verwarmingsketel.

Afgelopen zomer heb ik een Honeywell Evohome systeem (wifi opentherm variant, met enkele HR92 radiator regelaars) aangeschaft. Bewust niet de RF bridge module aangeschaft omdat de Intergas HRE een RF module heeft. De verwarmingsketel is ook te koppelen met het Evohome bedieningspaneel en in testmodus herkennen ze elkaar ook, echter wordt de ketel niet aangestuurd als ik op het bedieningspaneel alle radiatoren op bijvoorbeeld 25 graden instel.

Zou ik de bedrade Round geheel moeten ontkoppelen om de Evohome werkend te krijgen of kan ik de Round aangesloten houden en bijvoorbeeld op 5 graden zetten?

Wat ik al gedaan heb:
- flink wat gegoogled naar deze combinatie (Evohome, Round bedraad en Intergas ketel)
- De Intergas ketel in test stand gezet, ontkoppeld en opnieuw gekoppeld
- Alle radiatorregelaars ontkoppeld en opnieuw gekoppeld
- foutmeldingen opgezocht in het service-menu van de Evohome
- met Honeywell customer service gebeld (die doodleuk zegt: wij zijn geen expert, zoekt u via onze website maar een monteur en succes)
- de Round losgekoppeld en alleen de Evohome aangesloten

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Los_Moros
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08-07 23:15
Het lijkt erop dat de EvoHome alleen praat met de OpenTherm module R8810 van Honeywell en niet wil communiceren met de RF-module in de ketel.
Zie ook dit artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smaduro
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 20:45
Dat is inmiddels ook mijn conclusie. Intergas klantenservice had het een en ander uitgezocht en zei dat ondanks dat beide apparaten met elkaar verbonden konden zijn, dezelfde standaard nastreven, dat het niet vanzelfsprekend was dat de apparaten met elkaar konden communiceren.

Honeywell klantenservice zei dat ik maar een monteur moest bellen. Ze konden me niet helpen met de installatie van hun producten en de servicedesk ging sluiten.

Er zit nu een extra kastje (de R8810) aan de muur, wat minder strak, maar simpel te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countryboy1980
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12-04-2021
Hoi smaduro,

Hij werkt het beste als je de honeywell round af koppelt.

En dan de evohome helemaal inleest en zones klaar maakt en als laatste (omdat het een open therm is) de ketel als laatste laten conecten met de evo touch.

Dit doe ik altijd bij een losse ketel ralais voor zowel open therm als aan uit.

Groetjes Martijn (Service en onderhoud monteur installatie techniek)