low fps warzone limit videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muSii030
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-10-2020
Goede avond

als eerst ben nieuw op forum aangenaam muSii

heb voor mijn zoon evga geforce 2060 ko 6gb gehaald en als hij in de game zit ( warzone)
heeft hij maar 60 70 fps met high settings ook kan hij max 4500mb gebruiken ipv tot 6GB

wat kan ik hier aan doen en aan de fps?

pc spsc

windows 10
i7 950 dacht ik of 960, 3.06 ghz
24GB ddr ram
144hz acer gaming monitor

zag op youtube de settings en bij vele videos hun kunnen meer dan 4500mb gebruiken
en van mijn zoon staat een limit.

groeten

Musi

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pirelly
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 22:22
Op welke resolutie draait hij de game/is de monitor?

Toen de kaart geïnstalleerd is, was dat een schone installatie. Heb je de oude drivers eerst allemaal verwijderd?
Zijn de nieuwste Nvidia drivers geïnstalleerd?

Gezien de oude processor, wat voor moederbord zit deze in en zit de kaart in een pcie x16 poort?

[ Voor 80% gewijzigd door Pirelly op 25-09-2020 19:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:19
Zonder de instellingen te kennen, de cpu zou zeker een bottleneck kunnen zijn. Dat is een cpu van inmiddels 11 jaar oud, zeker geen cpu die ik zou gebruiken voor high refresh rate gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muSii030
Pirelly schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:15:
Op welke resolutie draait hij de game/is de monitor?

Toen de kaart geïnstalleerd is, was dat een schone installatie. Heb je de oude drivers eerst allemaal verwijderd?
Zijn de nieuwste Nvidia drivers geïnstalleerd?

Gezien de oude processor, wat voor moederbord zit deze in en zit de kaart in een pcie x16 poort?
Als eerst bedankt voor je reactie,
Wanneer hij nog niet in game is is de fps hoger nadat hij in het spel zit verlaagd die naar 60 90

|
Deze was niet geïnstalleerd deze heeft Geforce experience gedaan, als volgt heb ik alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd,

Antwoord op pcie x16 poort?, dat durf ik niet te zeggen waar de oude videokaart zat heb ik hem terug ingedaan.

heb hierbij betere informatie,

Intel Core i7 950,|
Asustek model Sabertooth x58
Chipset: Intel X58
Southbridge: 82801JR ( ICH10R)
LPCIO Winbond W83667HG

Graphic Nvidia geforce RTX 2060 EVGA CORP

Zie de links voor een print screen.

https://ibb.co/6n3mcfS
https://ibb.co/kyS3MSz
https://ibb.co/G08f57v

Groeten

[ Voor 11% gewijzigd door muSii030 op 25-09-2020 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muSii030
Dennism schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:34:
Zonder de instellingen te kennen, de cpu zou zeker een bottleneck kunnen zijn. Dat is een cpu van inmiddels 11 jaar oud, zeker geen cpu die ik zou gebruiken voor high refresh rate gaming.
Bedankt voor je reactie,

Als deze zo oud is natuurlijk is er een vervanging alleen mijn volgende vraag is

Passen er Elk Intel core in de pc? ( vervangen voor nieuwere model i7)

groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 20:32
muSii030 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:21:
[...]

Bedankt voor je reactie,

Als deze zo oud is natuurlijk is er een vervanging alleen mijn volgende vraag is

Passen er Elk Intel core in de pc? ( vervangen voor nieuwere model i7)

groetjes
Nee, helaas kan je op het huidige moederbord eigenlijk niet upgraden.
Best kun je even iets als MSI Afterburner met Rivatuner installeren en dat tijdens het gamen laten loggen. Dan kun je na een game sessie kijken waar je bottleneck lijkt te zitten. Kans is inderdaad best aannemelijk dat je CPU (of op zijn minst 1 core) op 100% staat te stampen en daardoor de rest beperkt. Maar meten is weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muSii030
Wekko306 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:27:
[...]

Nee, helaas kan je op het huidige moederbord eigenlijk niet upgraden.
Best kun je even iets als MSI Afterburner met Rivatuner installeren en dat tijdens het gamen laten loggen. Dan kun je na een game sessie kijken waar je bottleneck lijkt te zitten. Kans is inderdaad best aannemelijk dat je CPU (of op zijn minst 1 core) op 100% staat te stampen en daardoor de rest beperkt. Maar meten is weten.
Hoi bedankt voor je reactie.

Helaas heb ik geen zo verstand van...

ik zal het proberen, kan jij me helpen anders met teamvieuwer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pirelly
muSii030 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:20:
[...]

Antwoord op pcie x16 poort?, dat durf ik niet te zeggen waar de oude videokaart zat heb ik hem terug ingedaan.
Als ie in de bovenste slot zit, dan zit ie in de goede.

Oh, ik zie in je eerste screenshot de render resolution op 99 staan. Die moet naar 100%.
Dan krijg je waarschijnlijk de native resolutie van je scherm (1920x1080).

[ Voor 22% gewijzigd door Pirelly op 25-09-2020 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muSii030
Pirelly schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:48:
[...]

Als ie in de bovenste slot zit, dan zit ie in de goede.

Oh, ik zie in je eerste screenshot de render resolution op 99 staan. Die moet naar 100%.
Dan krijg je waarschijnlijk de native resolutie van je scherm (1920x1080).
heb hem op 100 staan helaas,

volgend vraag zoals je ziet Rechts boven staat een grens.... hoe kan je deze vergroten naar meer gb..

[ Voor 14% gewijzigd door muSii030 op 25-09-2020 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirelly
muSii030 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:59:
[...]

heb hem op 100 staan helaas,

volgend vraag zoals je ziet Rechts boven staat een grens.... hoe kan je deze vergroten naar meer gb..
Naar 100 zetten was ook geen fix, maar is de juiste instelling voor jullie scherm.
Dat die ram limit laag staat is een bug in season 5 van warzone.
Als je dat wilt oplossen kun je dat zo doen:
YouTube: COD WARZONE VRAM USAGE SEASON 5: HOW TO FIX

Maar het zal niet je prestaties verbeteren.
Ik vermoed dat je systeem echt cpu bottlenecked is. Maar dat kun je alleen even testen door een programma zoals msi afterburner, of hwinfo op de achtergrond te laten draaien. Dan kun je na de game (of tijdens met een overlay) zien wat de cpu load is. Als deze constant op 100% zit, dan is dat waarschijnlijk je probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Als je onderstaande Youtube video bekijkt zie je iemand met zelfde instellingen en zelfde videokaart 100+ fps halen. Het enige verschil is de processor. Die is zoals eerder vermeld ondertussen erg verouderd en langzamer dan de minimum eisen voor Warzone. Je hebt nu een socket 1366 processor waarvoor alleen processoren van de eerste generatie i7 zijn uitgekomen. Er zijn snellere processoren zoals de 970 en hoger met 6 cores die mogelijk wat zullen verbeteren, maar je ontkomt er denk ik niet aan om naar een andere socket over te stappen als je veel hogere fps wilt halen. Dan moet je echter een nieuw moederbord, CPU en geheugen hebben.

YouTube: Call Of Duty : Warzone Gameplay FPS Test | RTX 2060 | i7 8700

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijwel zeker dat de processor de limiterende factor is hier, deze cpu is 10(?) jaar oud ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muSii030
Bedankt voor iedereen,

Kan iemand mij advies geven over nieuwe moederboard en cpu ? voor niet al teveel geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:58

J8S

Je gaat dan eigenlijk de rest van het systeem moeten vervangen. Er moet namelijk ook nieuw werkgeheugen komen en het is verstandig om de voeding te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirelly
J8S schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 23:23:
Je gaat dan eigenlijk de rest van het systeem moeten vervangen. Er moet namelijk ook nieuw werkgeheugen komen en het is verstandig om de voeding te upgraden.
Dat eerste klopt...
Maar je weet niet eens wat voor voeding erin zit. Hoe kun je dan al zeggen dat ie die moet upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimussage
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-05 09:19
Voordat je heel veel gaat vervangen en kosten maakt, 60-70 fps gemiddeld is helemaal niet zo'n ramp, ja het is niet super hoog, maar wat voor monitor heeft hij? Als de refresh daarvan niet boven de 60 of 75 hz komt heeft investeren in hogere fps niet veel zin.
Sorry, initieel over de monitor specs heen gelezen.

Er zijn erg veel factoren die meespelen in de fps. CPU is zeker een belangrijke (potentieel) limiterende factor. Je zou die kunnen overclocken, maar dat vereist wel een bepaalde kennis voor dit type. Wil je toch meer power en niet direct overclocken? Een alternatief kan zijn om er een xeon (intel server/workstation CPU) in te stoppen, bijvoorbeeld een x5675 of x5690, dit zijn 6c/12t cpu die wat meer aan kunnen dan een i7-950 of i7-960 en daarnaast eventueel goed overclocken (wederom vereist wel kennis) waarmee ze zelfs vergelijkbare prestaties van een i7-7700 kunnen halen mits er een goede koeler op zit. Dan haal je echt nog wel die 100 fps. Voorwaarde is wel dat je voor het overclocken een redelijke (80+) of betere voeding nodig hebt van 550 watt of meer.

Je kan een x5675 soms al vinden vanaf 20 euro, gemiddeld denk ik dat je er zo'n 30 euro aan kwijt zal zijn. Koppel dat met een goede koeler (b.v. tweede hands scythe mugen) en dan gaat de fps wel weer omhoog.

Controleer dus eerst de andere onderdelen in de PC en de monitor. Er is echt nog heel veel mogelijk met de hardware die er nu in zit, zonder al te veel kosten te hoeven maken.

[ Voor 2% gewijzigd door Aimussage op 25-09-2020 23:41 . Reden: over monitor specs heen gelezen ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

muSii030 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 23:18:
Bedankt voor iedereen,

Kan iemand mij advies geven over nieuwe moederboard en cpu ? voor niet al teveel geld
Met dit setje kom je wel aardig uit de voeten:
pricewatch: AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
pricewatch: ASRock B450M Pro4
Dan ben je voor onder de 350 euro klaar. Wellicht voeding nog updaten afhankelijk van het type.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tsurany schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 23:46:
[...]

Met dit setje kom je wel aardig uit de voeten:
pricewatch: AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
pricewatch: ASRock B450M Pro4
Dan ben je voor onder de 350 euro klaar. Wellicht voeding nog updaten afhankelijk van het type.
Leuk setje inderdaad. Wat betreft de voeding, die is waarschijnlijk net zo oud als de CPU, ook aan vervanging toe dus.

• muSii030
Dus die alle 3 moet ik om goede pc weer te hebben?

groeten

• muSii030
kan ik dan

https://www.megekko.nl/pr...33fw7-EAAYASAAEgJyOvD_BwE

deze combineren met
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
ASRock B450M Pro4 ??

groeten

Mijn budget voor mijn zoon is 500 maximaal ... dus wat de beste en jaren mee kan..

[ Voor 13% gewijzigd door muSii030 op 26-09-2020 03:24 ]

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:58

J8S

Pirelly schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 23:30:
[...]

Dat eerste klopt...
Maar je weet niet eens wat voor voeding erin zit. Hoe kun je dan al zeggen dat ie die moet upgraden?
10 jaar oude voeding zou ik geen nieuwe hardware aan willen hangen die weer 5 jaar mee moet want voor je het weet zegt dat ding poef en kun je nieuwe spullen aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-10 21:59

SpX

Warzone en andere battle royale games zijn enorm CPU bound, ongeacht resolutie e.d.

Is een console geen optie? Bijvoorbeeld de Xbox Series S of de digitale variant van de PS5

• Pirelly
J8S schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:30:
[...]

10 jaar oude voeding zou ik geen nieuwe hardware aan willen hangen die weer 5 jaar mee moet want voor je het weet zegt dat ding poef en kun je nieuwe spullen aanschaffen.
Waar heb je gelezen dat die 10 jaar oud is.
Je maakt een veronderstelling. Waarschijnlijk klopt het, maar kan zo maar zijn dat die tussentijds vervangen is.

Heb nog niet gezien wat voor voeding zit.
Of heb ik ergens overheen gelezen?
muSii030 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 03:21:
kan ik dan

https://www.megekko.nl/pr...33fw7-EAAYASAAEgJyOvD_BwE

deze combineren met
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
ASRock B450M Pro4 ??

groeten

Mijn budget voor mijn zoon is 500 maximaal ... dus wat de beste en jaren mee kan..
Dat kan, maar we hebben nog niet gezien wat voor voeding je hebt.
Als dat inderdaad een 10 jaar oude is, van een goedkopere kwaliteit, zoals aangenomen wordt, dan zou ik die ook zeker vervangen voor een nieuw model van 650W. Dat kost je ook snel 80-110 euro extra voor een goede.

En misschien wil je dan ook wel een snelle Ssd schijf om alles lekker vlot te laten draaien.
Minimaal 1TB voor wat spellen.
Zoiets:
pricewatch: Kingston A2000 1TB
Maar ook dat is een aanname. Misschien heb je intussen al een upgrade naar ssd gedaan.

[ Voor 50% gewijzigd door Pirelly op 26-09-2020 12:47 ]

• muSii030
voeding van crosshair 650watt

• Pirelly
Ik denk dat je Corsair bedoelt.
Maar type en bouwjaar is ook belangrijk. Misschien een fotootje van de zijkant met de specificaties?

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 08:21
uitgaande van een 10 jaar oude voeding zou ik toch echt een nieuwe meebestellen.

Dit is hetzelfde als je remmen in de auto niet vervangen omdat ze het nog goed doen maar als je dan wel keer met de aanhanger een noodstop moet maken zijn remmen in 1x kaduuk.

Voeding zal hetzelfde meemaken de gpu zit nu op hooguit 50% load als je straks een snelle cpu koppelt schiet je naar 100% load wat het verbruik verdubbelt.

Bij een nieuwe voeding zal dat geen enkel probleem zijn maar na 10 jaar begint een voeding echt wel naar het einde van zijn levensduur te komen, met geluk blijft hij het nog even doen.

Met ongeluk daarintegen kan je complete systeem te barsten raken als de voeding net op de verkeerde manier de geest geeft en als afscheid nog nog even een flinke spannings piek geeft.

Tevens het gebruik aan voedingen flink veranderd doordat loads tegenwoordig veel meer fluctueren dan vroeger wat weer problemen kan geven met instabiele spanningen met als gevolg crashende pc.

Laatste punt is dat een nieuwe voeding zichzelf met 4 a 5 jaar terug verdiend door de efficientie aangezien de huidige gold of hoger voedingen net als alle apparatuur in de EU aan regels moeten voldoen om verspilling tegen te gaan.
Pagina: 1