Gestolen airpods nog terug te vinden via iCloud?

Pagina: 1
Acties:
  • 13.676 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Niet zeker of dit het juiste subforum is, maar ik zal mijn verhaal even doen. Mijn zoon komt vanmiddag thuis en komt tot de ontdekking dat zijn airpods (incl oplader waar ze in zaten) niet in zijn rugzak zitten. De kans is vrij groot dat ze ergens (op het station bv) gestolen zijn. Nu begijp ik uit de informatie op internet dat je deze zou kunnen terugvinden via de zoekfunctie in iCloud.

Ze zouden ook weer gevonden kunnen worden zodra ze gekoppeld zijn aan een telefoon, maar omdat ze na aanschaf geregistreerd zijn in de Iphone van mijn zoon zouden ze als zodanig bekend zijn en ook weer via de zoekfunctie gevonden kunnen worden.

Bij de eerste poging zag ik wel de airpods maar ze waren (natuurlijk) niet online en dus geen locatie.
Bij de tweede poging een paar uur later zijn echter de airpods ook uit de iCloud verdwenen en zijn dus niet meer bekend als een apparaat van mijn zoon.

Hoe zit dat nu precies? Kun je ze op die manier terugvinden en waarom zie ik ze nu niet meer als gekoppeld apparaat?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Het tracken via find my werkt volgens mij alleen als de AirPods binnen Bluetooth bereik zijn van het device waarmee je Find My ingesteld hebt. Is er geen verbinding dan krijg je enkel een locatie waar het laatst verbinding is geweest.

Als de dief/vinder de AirPods reset kunnen deze met zijn eigen device gekoppeld worden zonder dat jij dat kunt zien.

https://support.apple.com/en-us/HT207581

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniem38
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-05-2021
Dus wat je eigenlijk wilt zeggen, is dat de AirPods niet meer gevonden kunnen worden nadat ze gereset zijn. Dat ze weer zijn zoals ze waren toen hun ze kochten, gwn gloednieuw. Dat er geen mogelijkheid meer is om de AirPods terug te vinden?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem38 op 08-05-2021 04:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-04 18:43
Er bestaat nog geen iCloud lock voor Airpods, dus de dief kan ze gewoon resetten en zelf gebruiken. Na het resetten zijn ze niet meer gekoppeld aan jouw toestel of account, dus kun je ze ook niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-04 16:22
Anoniem38 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 04:02:
Dus wat je eigenlijk wilt zeggen, is dat de AirPods niet meer gevonden kunnen worden nadat ze gereset zijn. Dat ze weer zijn zoals ze waren toen hun ze kochten, gwn gloednieuw. Dat er geen mogelijkheid meer is om de AirPods terug te vinden?
Klopt, bij AirPods is het zo dat als je de reset knop ingedrukt houdt voor een paar seconde ze als 'nieuw' zijn. Ze hebben niet zoals een iPhone, iPad, Apple Watch (etc) een iCloud lock.

De find my is dus ook meer om te herinneren of ze thuis of op kantoor liggen maar wat minder om ze terug te vinden na diefstal bij AirPods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepijndeBruijn
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 12-09-2021
Ik heb airpods gevonden, een doosje en de rechter airpod. Wat moet ik nu doen? Moet ik ze resetten moet ik wat moet ik doen ik weet het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

@PepijndeBruijn andermans topic kapen is niet echt handig. Als je iets gevonden hebt (AirPods, MacBooks, wanten), dan je ze inleveren bij de gemeente, of melden bij http://www.verlorenofgevonden.nl/ of http://www.ilost.nl/ . Zie ook Waar moet ik zijn voor gevonden voorwerpen?. Dit topic gaat iig op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.