Beste tweakers,
Ik heb al ongeveer een jaar het probleem dat als ik mijn pc afsluit, alle leds en fans blijven draaien (ook led van mijn cpu koeler bvb). Mijn muis geeft dan ook nog licht, maar eerder in een modus van "not enough power", waarbij de helderheid van de led veel lager is dan normaal en ook enkel donkerrood kleurt ipv rgb. Op zich had ik er voor de rest geen problemen mee, alles werkte naar behoren, tot vandaag.
Sinds vandaag heb ik een veel vervelender probleem: Na shutdown wil de pc niet meer aan. Na van alles te proberen heb ik een methode gevonden die consistent werkt om hem toch aan te krijgen:
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
MSI Z97 Gaming 5 mobo
Enermax Platimax EPM1500EGT
I7 4790K, watergekoeld met corsair H100i
24GB DDR3 RAM 2400 Mhz
Asus strix 1080ti
2x samsung ssd
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Methode hierboven beschreven
...
Iemand die al iets gelijkaardigs ooit heeft voorgehad en de boosdoener had gevonden ?
Alvast bedankt!
Ik heb al ongeveer een jaar het probleem dat als ik mijn pc afsluit, alle leds en fans blijven draaien (ook led van mijn cpu koeler bvb). Mijn muis geeft dan ook nog licht, maar eerder in een modus van "not enough power", waarbij de helderheid van de led veel lager is dan normaal en ook enkel donkerrood kleurt ipv rgb. Op zich had ik er voor de rest geen problemen mee, alles werkte naar behoren, tot vandaag.
Sinds vandaag heb ik een veel vervelender probleem: Na shutdown wil de pc niet meer aan. Na van alles te proberen heb ik een methode gevonden die consistent werkt om hem toch aan te krijgen:
- Na afsluiten zet ik de stroomtoevoer naar mijn PSU volledig af
- Na +- 30 seconden valt dan ook alle verlichting en fans uit, dus dan is alle stroom effectief uit het systeem
- Als ik dan na 30 sec de stroomtoevoer aanzet en probeer werkt hij nog steeds niet
- Als ik lang genoeg wacht (10 minuutjes bvb) en ik zet dan pas de stroomtoevoer weer aan, start hij op alsof er niets aan de hand is
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
MSI Z97 Gaming 5 mobo
Enermax Platimax EPM1500EGT
I7 4790K, watergekoeld met corsair H100i
24GB DDR3 RAM 2400 Mhz
Asus strix 1080ti
2x samsung ssd
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Methode hierboven beschreven
...
Iemand die al iets gelijkaardigs ooit heeft voorgehad en de boosdoener had gevonden ?
Alvast bedankt!