Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hilmo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-07 21:19
Ik wou liever hier niet jullie mee lastig vallen, maar kom er echt niet uit.
Ik heb jaren gebruik gemaakt van een geactiveerde Windows 7 Pro (32 bit). Ik heb daar geen CD van, wel van een XP Home versie. Kan me iets herinneren van een studenten/leraren (slim.nl of surfweb oid dacht mijn man) licentie en op die manier 7 Pro aangeschaft. Maar dat is alweer zo lang geleden. Nu wou ik toch maar upgraden naar Windows 10, nu het nog kan via de manier van Media Creation Tool van de microsoft website. Een usb stick gemaakt via die manier (Windows 10 Pro, 32 bit gekozen uiteraard, dezelfde versie als die ik heb), geïnstalleerd, activatiesleutel overgeslagen en de normale procedure gevolgd. Dat ging prima.

Hardware is in al die jaren niet aangepast behalve een aantal jaren geleden RAM geheugen vervangen en een andere/extra HDD.

Nu zag alles er prima uit en ging ik de activatie gegevens bekijken. En tot mijn grote schrik staat er Windows heeft gerapporteerd dat er geen geldige productcode op uw apparaat is gevonden. Foutcode 0xC004F213.
Ik had voor de upgrade via een programmaatje voor de zekerheid de sleutel van windows 7 Pro opgeschreven en deze code heb ik ook ingevuld, werkte niet.
Ik heb een universele code geprobeerd, toen kwam weer een andere foutmelding in beeld, dus dat werkte ook niet. Ik las op internet dat soms een paar dagen wachten het oplost, maar ik moet anders maar weer terug naar windows 7. :'(
Opnieuw opstarten heb ik ook geprobeerd. Iemand die mij uit de brand kan helpen? Ik had al helemaal een plan bedacht om dit te upgraden en daarna mijn nieuwe gekochte SSD te installeren en daar windows op te zetten/verhuizen, maar zover kom ik nu niet eens. :|

Edit:
De key had ik niet helemaal goed overgetypt en nu is het wel gelukt. Stom stom stom. Heb al gerapporteerd met de vraag of dit verwijderd kan worden. Excuses voor het ongemak en het vervuilen van het forum.

Laat ik dan een nuttiger vraag stellen: ik heb dus 32 bit Windows. Vraag me niet waarom. Mensen ervaring hier met omzetten naar 64 bit, na upgraden? Heb een handleiding gevonden hoe dat moet, en dat wou ik dan maar doen. Nadat ik de nieuwe digitale key heb genoteerd van win 10 uiteraard.

[ Voor 12% gewijzigd door Hilmo op 25-09-2020 20:32 . Reden: website van leraren site toegevoegd ]

Beste antwoord (via Hilmo op 28-09-2020 08:50)

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
64 bit installeer ik altijd met de media creation tool. Als de huidige w10 installatie geactiveerd is, dan zal iedere nieuwe installatie van W10 (zowel 32b als 64b) automatisch geactiveerd. Je moet alleen de 64 bit ISO downloaden.

Alle reacties

• S en A DW
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 22:33
Hilmo schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:57:
I
Laat ik dan een nuttiger vraag stellen: ik heb dus 32 bit Windows. Vraag me niet waarom. Mensen ervaring hier met omzetten naar 64 bit, na upgraden? Heb een handleiding gevonden hoe dat moet, en dat wou ik dan maar doen. Nadat ik de nieuwe digitale key heb genoteerd van win 10 uiteraard.
Ik had bij mijn vorige htpc een win 7 32 bit. Daarna geupgrade naar win 10. Deze is mee gegaan naar de huidige htpc omdat ik niet wist dat je ook voor 64 bit mocht kiezen. Later heb ik de 64 bit versie via de media creation tool zonder problemen geinstaleerd omdat ik 4 gb aan ram geheugen hed.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
64 bit installeer ik altijd met de media creation tool. Als de huidige w10 installatie geactiveerd is, dan zal iedere nieuwe installatie van W10 (zowel 32b als 64b) automatisch geactiveerd. Je moet alleen de 64 bit ISO downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilmo
Ja dank! 64 bit ging zonder problemen met de media tools die ik opnieuw op de USB had gezet en dit keer voor 64 bit. Ging uitstekend en dit keer ging het activeren automatisch in tegenstelling tot het upgraden van 7 naar 10. Deze dagen ga ik nog een keer installeren en nu de 64 bit op de nieuwe te installeren SSD :) raak er nog bedreven in ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09
Bij het upgraden van 7 naar 10 wordt je hardware footprint meegenomen in de sleutel.
Dus als je grote wijzigingen maakt aan je pc, dan zal deze niet meer geactiveerd worden.
Dat is het enige.

SSD zal waarschijnlijk geen probleem zijn. Maar vaak een moederbord en/of processor wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilmo
En toen met de nieuwe SSD ging het mis. Kast open, twee HDDs losgekoppeld, de SSD vast gemaakt aan de kabels waar de HDD met C schijf aan vast zat. USB met Creation tool opgestart en dat ging goed. Tot het moment van kiezen waar te installeren. Er komt dan de USB als locatie in beeld en na vaak Vernieuwen een Niet toegewezen ruimte schijf 0 van 0 GB. Nog vaker vernieuwen en soms komt er dan. 900 nog wat GB (dus de 1Tb ssd schijf ). Bios ziet alleen de dvd speler als opstart medium/sata ingang 1 en sowieso geen harde schijf... Moederbord is Asrock a75- pro4 m
Als ik de SSD in beeld heb, is met Nieuw een partitie maken onmogelijk en hij zegt meteen al dat installeren op die schijf onmogelijk is. Melding: De hardware van deze computer ondersteunt mogelijkhet opstarten van deze schijf niet. Zorg ervoor dat de schijf controller is ingeschakeld in de bios.

In de bios heb ik gekeken, daar staat alleen bij Boot iets maar niets is disabled oid.

[ Voor 25% gewijzigd door Hilmo op 28-09-2020 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Hilmo Je kunt gewoon kiezen voor 'Deze PC upgraden', dus geen USB maken of DVD.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilmo
Hackus schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:37:
@Hilmo Je kunt gewoon kiezen voor 'Deze PC upgraden', dus geen USB maken of DVD.
Waar zou dat moeten staan? Ondertussen staat windows10 erop, zelfs Windows 10 64 bit staat er zonder problemen op
Nu is de laatste stap, Windows 10 vanuit de boot USB op de nieuwe SSD zetten. Ik kies voor schone installatie omdat ik heb gelezen dat dat beter is dan clonen van de c schijf van de HDD naar SSD.

Trouwens de SSD heeft het wel gedaan. Heb hem vorige week met een speciale sata-USB kabel aangesloten als een externe schijf en kom toen formatteren maar heb dat toen nog niet gedaan. Wel kon ik toen ergens uit kiezen, mbr of Gpt. En heb ik voor die mbr gekozen omdat mijn moederbord de jongste niet meer is (2012). Kan dat het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hilmo schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:42:
[...]

Waar zou dat moeten staan? Ondertussen staat windows10 erop, zelfs Windows 10 64 bit staat er zonder problemen op
Nu is de laatste stap, Windows 10 vanuit de boot USB op de nieuwe SSD zetten. Ik kies voor schone installatie omdat ik heb gelezen dat dat beter is dan clonen van de c schijf van de HDD naar SSD.

Trouwens de SSD heeft het wel gedaan. Heb hem vorige week met een speciale sata-USB kabel aangesloten als een externe schijf en kom toen formatteren maar heb dat toen nog niet gedaan. Wel kon ik toen ergens uit kiezen, mbr ofzo en nog iets? En heb ik voor die mbr gekozen omdat mijn moederbord de jongste niet meer is (2012)
in 1e begin, als je media creationtool gaat gebruiken(op je toen werkende W7)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 20:15

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik heb een tooltje van Crucial gebruikt om de installatie van mijn HDD naar SSD te zetten (Via kabeltje) dit werkte perfect en de installatie draait als een zonnetje

Mogelijk is je Mobo te oud om te booten van een SSD?

[ Voor 15% gewijzigd door artificial_sun op 28-09-2020 15:15 ]

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilmo
En ook dit is weer opgelost. Viel me op dat de stroomkabel uit het moederbord er bij de ene HDD anders uit ziet (andersom) dan bij de andere die ik in de SSD had gedaan. Nu heb ik de andere stroomkabel erin gedaan en hup, herkent de boel en partitioneert en installeert nu prima. Soms moet ik net even langer proberen dan meteen hier hulp in te roepen.
Pagina: 1