Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dood mobo vervangen door ander merg,geen nieuwe installatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Opteronx4
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Recent is mijn Gigabyte G1 Sniper B5 moederbord overleden terwijl ik de pc nog een half jaar nodig heb,
ik heb eerst een nieuwe voeding gekocht maar dat werkte niet.

Mijn vraag is of ik een ander merk mobo (msi, in de haast gekocht op Ali) met het volgende programma kan laten werken:

https://www.minitool.com/...reinstalling-windows.html

Heeft iemand hier evaring mee? Het zou iig geweldig zijn!

Acoustat Audio Note Cyrus Nuforce Kelvin Labs

Alle reacties

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-11 20:33
Als je alleen het mobo vervangt en alles as-is overprikt, zou dit geen probleem moeten zijn voor je Windows.
Je mag (onder de licentie) beperkt aantal onderdelen vervangen zonder heractivatie.
Indien wel, kan je prima je licentie opnieuw activeren.
Gezien je oude mobo overleden is, heb je niet echt veel opties :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Welke versie Windows draai je?
Hoe wil je het tooltje draaien als je moederbord kapot is?

Bij Windows 10 verwacht ik persoonlijk weinig problemen. Gewoon ombouwen, opstarten en de kans is groot dat hij gewoon opstart zonder gekke dingen te doen. Normaal haalt hij zelf de nieuwe drivers via Windows Update, en zo niet kan je ze zelf even downloaden van MSI. Eventueel eerst de Gigabyte drivers verwijderen met DDU.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Het was windows 7 of 8, ik had gehoopt om met nieuwe mobo m vanaf usb stick op te starten in safe mode en dan die tool draaien.
Misschien slimmer om toch weer een gigabyte te vinden, scheelt veel koppijn denk ik :)

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 16:01
Het werkt niet altijd goed. Je Windows zelf kan het prima doen, maar ik kreeg bijvoorbeeld met geen mogelijkheid m'n Realtek geluidskaart meer aan de praat. Nou zijn de Realtek audio drivers zo brak als een deur, dus het was geen verrassing, maar het kan zijn dat bepaalde zaken niet werken.

UNOX: The worst operating system

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Ja, dat is wel een probleem dan idd. bedankt voor jullie antwoord, ik hoop dat de verkoper ook n gigabyte heeft liggen.

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Hij heeft er een maar die kost 85 euro! de Msi 28. Bedenkt net wat als het de CPU is die kapot is? Dan start ie toch ook niet, zo blijf ik onderdelen kopen.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Opteronx4 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:06:
Het was windows 7 of 8, ik had gehoopt om met nieuwe mobo m vanaf usb stick op te starten in safe mode en dan die tool draaien.
Misschien slimmer om toch weer een gigabyte te vinden, scheelt veel koppijn denk ik :)
Windows 7 kan een probleem worden. Maar als je naar dezelfde chipset gaat dan zou het goed kunnen gaan, maar als daar grote afwijkingen in zitten bestaat de kans dat-ie niet meer start. Bovendien is W7 end of life en niet meer verstandig om te gebruiken.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Ja klopt maar heb FSX erop staan met heel veel extra vliegtuigen en addons , zou een ramp zijn dat weer opnieuw te moeten doen. PC is van 2014 dus EOL, maar wil wachten op nieuwe hardware

Edit win 8 is van 2012 dus het is win 8

[ Voor 10% gewijzigd door Opteronx4 op 25-09-2020 16:44 ]

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 16:01
@Opteronx4
Trouwens: Een long shot, maar ik heb dit bord zelf gehad en bord+cpu+mem ooit een keer aan een vriend verkocht en volgens mij heeft hij momenteel een ander bord en CPU. Ik zal even kijken of hij dat bord nog ergens ongebruikt in de kast heeft liggen. Als dat het geval is kan ik wellicht wel regelen dat je gewoon exact hetzelfde bord in kan bouwen.

Ik kom er bij je op terug...

Edit: misschien dat het ook de Sniper B6 was die ik had, maargoed dat is ook de B85 chipset....

Edit2: bord is nog in gebruik helaas....

[ Voor 16% gewijzigd door Korvaag op 25-09-2020 18:10 ]

UNOX: The worst operating system

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Hee bedankt! ja het is een beetje suf om een bord uit china te laten komen maar wil toch graag pc terug voorlopig. Heb nu alleen laptop :)

Pagina: 1