Vraag

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:00
Hallo allemaal,

Ik wil voor een paar weken switchen naar een iPhone. Ik switch regelmatig van telefoon, maar heb nog nooit geswitched naar een iPhone.
Nu vroeg ik me af of de backup in Google Drive blijft staan na een paar weken gebruik van WhatsApp op een iPhone, of dat de Google Drive backup gelijk verwijderd wordt na het activeren van WhatsApp op een iOS.

Als dit niet zo is, blijft alles gewoon op mijn Android telefoon zoals het eerst was voordat ik WhatsApp activeerde op iOS?

Hoop dat dit een beetje duidelijk is.

-vandeven66

Alle reacties

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
Waarom zou je niet gewoon Google drive installeren op je iPhone?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Smartphonetips schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:39:
Waarom zou je niet gewoon Google drive installeren op je iPhone?
Omdat je een WhatsApp-update op een iOS-device niet uit Google Drive kunt trekken

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
CLB schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:40:
[...]

Omdat je een WhatsApp-update op een iOS-device niet uit Google Drive kunt trekken
Inderdaad, lees het nu ook 😄
Die back-up blijft normaal gezien wel staan, maar voor de zekerheid zou ik toch een lokale back-up maken.

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:00
Ja, het gaat er mij meer om dat als je WhatsApp activeert op een iPhone dat er dan niet ineens een switch omgaat bij WhatsApp dat alles wat met Google Drive op Android te maken heeft verwijderd wordt omdat het dan ineens iCloud is.
Een lokale backup kan ik sowieso al maken.