Krassen in voorruit gekochte auto

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devanovic
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 26-10-2020
Allen,

Ik heb afgelopen zaterdag een andere auto gekocht (Ford Focus uit 2019). Tijdens de proefrit en het bezichtigen was het me niet opgevallen, maar op de terugweg, met ondergaande zon, komen een groot aantal krassen op de voorruit aan het licht. Deze zitten recht voor de bestuurder en kunnen dus behoorlijk irritant zijn. Een of andere hennie heeft er waarschijnlijk met een ijskrabber verkeerd op gezeten.

Nu heb ik hier de verkoper op gewezen, die natuurlijk zegt dat zij dit ook niet gezien hebben. Kan best zo zijn, gaan we nooit weten.

Nu ben ik al bij Carglass en GlasGarage langs geweest om eens te vragen wat er aan te doen is en wat dat allemaal mag kosten. Opvullen/polijsten is geen optie, ruit vervangen is de enige oplossing.

Best lullig allemaal natuurlijk ook al had ik wel moeten zijn die bewuste middag. Anderzijds is het enkel goed zichtbaar bij laagstaande zon, dus dacht ik misschien een smeekbede aan mijn verzekeraar te sturen aangezien die toch geen kosten maken in deze Corona-tijd. Dat laatste zou ik er dan niet inzetten.

Laat me een paar opties:
- Ruit laten vervangen en de kosten delen met de verkoper. Met wat duwen en trekken is ie daar wellicht bereid toe. Vervanging kost om en nabij de €1000.

- Voorlopig laten zitten en niks doen. Hopen op een putje waar vervanging wel nodig is én vergoed wordt. Hier zou je het lot ook een handje kunnen helpen, maar zo mag je natuurlijk niet denken. Carglass zegt ook dat de verzekeraar dat ziet, maar dat kan ook een praatje voor de sponsor zijn.

- De verzekeraar inderdaad een smeekbede doen en hopen op hun coulance. Dit zou als gevolg kunnen hebben dat wanneer er serieuze schade ontstaat aan de ruit, ze niet vergoeden omdat ze me verdenken dat ik het expres gedaan heb. Maar dat laatste lijkt me dan ook weer sterk.

Iemand een goed idee wat nu te doen? Het idee is om nog lang met deze auto te doen, dus wil het ook wel weer goed oplossen.

Bedankt alvast,

Davey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:48

Sharky

Skamn Dippy!

Heb je er zoveel last van? Ik heb het ook (zelf gedaan, blijkbaar een crappy ijskrabber) op mijn auto, maar ik zie het zelden en heb er niet echt last van.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-05 19:17
Zoals je zelf al zegt, je had het zelf moeten zien. Dus alles wat de dealer doet is uit pure coulance. Als de dealer niets toegeeft vind ik dat zelf ook niet eens verrassend.
Je geeft aan er lang mee te willen doen, dus gewoon zelf de kosten betalen voor een nieuw ruit zal het wel op uitlopen. Kan me niet voorstellen dat de verzekering hieraan mee wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:01
Het kan zijn dat de auto hiervoor wordt afgekeurd bij APK. Laat dat bij een andere garage een keurmeester beoordelen.
En daarna eventueel terug naar de verkoper voor garantie wegens niet conform.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:21

Tomatoman

Fulltime prutser

Leg eens uit waarom je het redelijk vindt dat de verkoper zou meebetalen aan een ruitvervanging, gegeven dat (1) hij geen enkele verplichting heeft om dit te doen en (2) het maar de vraag is of de verkoopprijs anders was geweest als de krassen op de ruit bij aankoop bekend waren geweest.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door Perkouw op 25-09-2020 14:08 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

JukeboxBill schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:53:
Het kan zijn dat de auto hiervoor wordt afgekeurd bij APK.
Nee, dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 14-05 22:04
Kost een nieuwe ruit echt 1000 euro?
Grote kans dat de verkopende partij dit veel goedkoper kan doen.

Ik ben ooit voor een Peugeot 208 wezen kijken bij een dealer. Die had echt een flinke kras in de voorruit zitten, recht in het zicht.

Dealer was toen bereid om 1000 euro van de prijs af te doen, of 500 van de prijs + een nieuwe voorruit. Hij gaf toen aan dat dit ongeveer de kosten waren voor een nieuwe ruit (ruit met regensensor, geen idee of dat wat doet met de kosten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:28

heuveltje

KoelkastFilosoof

JukeboxBill schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:53:
Het kan zijn dat de auto hiervoor wordt afgekeurd bij APK. Laat dat bij een andere garage een keurmeester beoordelen.
Alleen bij grote sterren of andere ernstige beschadigingen, als het zo licht is dat TS het niet ziet tijdens de proefrit .zal dat niet zo ernstig zijn

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Je beseft dat je de topicstarter aanraadt fraude te plegen?

[ Voor 34% gewijzigd door Perkouw op 25-09-2020 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
Tomatoman schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:02:
[...]

Je beseft dat je de topicstarter aanraadt fraude te plegen?
Waar staat dat dan ? Je beseft dat je nu mogelijk laster verspreidt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 20:05
Aomi schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:55:
Kost een nieuwe ruit echt 1000 euro?
Grote kans dat de verkopende partij dit veel goedkoper kan doen.

Ik ben ooit voor een Peugeot 208 wezen kijken bij een dealer. Die had echt een flinke kras in de voorruit zitten, recht in het zicht.

Dealer was toen bereid om 1000 euro van de prijs af te doen, of 500 van de prijs + een nieuwe voorruit. Hij gaf toen aan dat dit ongeveer de kosten waren voor een nieuwe ruit (ruit met regensensor, geen idee of dat wat doet met de kosten).
Nou Ford heeft verwarmde voorruiten en dan gaat het snel met de euro's :X
Ik heb specifiek in mijn verzekeringspolis gekeken hoe het zit met ruitschade en vervangen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Breezers schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:05:
[...]

Waar staat dat dan ? Je beseft dat je nu mogelijk laster verspreidt ?
Een barst in je ruit claimen terwijl je die niet hebt (of heb jij een glazen bol dat de TS die toevallig volgend jaar gaat krijgen) is fraude.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 14-05 22:04
SniperGuy schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:06:
[...]

Ik heb specifiek in mijn verzekeringspolis gekeken hoe het zit met ruitschade en vervangen...
Oh ja, dat is waar ook. Die zullen wel wat duurder zijn idd.

Ik raad TS aan om vooral eens bij de verkoper te hengelen naar de mogelijkheden. Verwacht niks aangezien je nergens recht op hebt, elke euro die de dealer mee wil betalen is mooi meegenomen.

Verder raad ik je aan gewoon die ruit zo snel mogelijk te laten vervangen. Je weet nu dat die krassen er zitten, elke keer als je erin rijdt zie je ze weer en wordt je er weer aan herinnerd en dat gaat niet meer weg.
Hoe eerder die nieuwe ruit erin zit hoe sneller je van je nieuwe auto kan gaan genieten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
SmurfLink schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:07:
[...]

Een barst in je ruit claimen terwijl je die niet hebt (of heb jij een glazen bol dat de TS die toevallig volgend jaar gaat krijgen) is fraude.
Staat er niet. Als TS "steenslag" heeft kan deze dit claimen. Ik zeg niets over oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Clush

Do as I say...

Ik begrijp dat je hem bij een dealer hebt gekocht?

Ik zou gewoon eens vragen of zij iets voor je kunnen betekenen. Helemaal als ze zelf zeggen het ook niet te hebben gezien. Goede relatie met de klant is voor die bedrijven best belangrijk. Je hebt ooit vast nog een keer een auto nodig, plus onderhoud van deze...

"Stel nou dat jullie die krassen wél hadden gezien, wat had dat met de verkoopprijs gedaan?"

Maakt misschien nog verschil of je hem bij een erkende Ford-dealer hebt gekocht of bij een onafhankelijke garage. Met de eerste categorie lijkt me dat het wel op te lossen moet zijn.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
SmurfLink schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:07:
[...]

Het was letterlijk het voorstel van de dealer toen ik bij een occasion begon over een sterretje in de ruit wat ze niet meer konden repareren.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devanovic
Tomatoman schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:53:
Leg eens uit waarom je het redelijk vindt dat de verkoper zou meebetalen aan een ruitvervanging, gegeven dat (1) hij geen enkele verplichting heeft om dit te doen en (2) het maar de vraag is of de verkoopprijs anders was geweest als de krassen op de ruit bij aankoop bekend waren geweest.
Ik heb nergens gezegd dat ik dit redelijk vind en van ze verwacht. Als ze er niet aan willen, snap ik dat net zo goed als jij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devanovic
SniperGuy schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:06:
[...]

Hij is niet verwarmd maar er zit wel een camera voor regensensor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Breezers schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:09:
[...]

Staat er niet. Als TS "steenslag" heeft kan deze dit claimen. Ik zeg niets over oorzaak.
Als TS steenslag heeft kan hij dit claimen. Als jij oppert dat hij "steenslag" kan claimen (met quotes), dan denk ik ook richting fraude. Kan natuurlijk aan mij liggen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je de auto particulier of bij een dealer / garagebedrijf gekocht?
particulier heb je natuurlijk helemaal geen poot om op te staan. Dealer of garagebedrijf zou je de bovag eens kunnen raadplegen, kijken wat de normale gang van zaken zou zijn. Ik neem aan een garagebedrijf ook een plicht heeft om een auto na te lopen bij het inkopen, dus als zij claimen niks gezien te hebben dan kan dat best zo zijn, maar dan kan dat ook hun probleem zijn nu ipv het jouwe.

Verder zijn er bedrijven die autoruiten kunnen polijsten. Zie Anoniem: 691473 in "Show je auto - deel 164 - Zomertopic!" en verder.
@Wilf kan daar meer over vertellen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Je moet sowieso fotos opsturen.
Althans dat moest ik wel.
Vervolgens op lokatie laten repareren, gewoon op mijn werk op de parkeerplaats.

Een garage heeft natuurlijk geen zin om 5 uur een voorruit te polijsten.
Zijn die krassen echt zo diep dan?

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devanovic
MrMonkE schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:17:
Je moet sowieso fotos opsturen.
Althans dat moest ik wel.
Vervolgens op lokatie laten repareren, gewoon op mijn werk op de parkeerplaats.

Een garage heeft natuurlijk geen zin om 5 uur een voorruit te polijsten.
Zijn die krassen echt zo diep dan?
Dat eerste heb ik ook zo begrepen. Dus claimen zonder schade wordt hem niet.

Krassen zijn blijkbaar te diep om te polijsten. Als beide schadebedrijven dat zeggen, zal het wel waar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devanovic
The Eagle schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:13:
particulier heb je natuurlijk helemaal geen poot om op te staan. Dealer of garagebedrijf zou je de bovag eens kunnen raadplegen, kijken wat de normale gang van zaken zou zijn. Ik neem aan een garagebedrijf ook een plicht heeft om een auto na te lopen bij het inkopen, dus als zij claimen niks gezien te hebben dan kan dat best zo zijn, maar dan kan dat ook hun probleem zijn nu ipv het jouwe.

Verder zijn er bedrijven die autoruiten kunnen polijsten. Zie Anoniem: 691473 in "Show je auto - deel 164 - Zomertopic!" en verder.
Niet gekocht bij een dealer, maar bij een in-/verkoper. Dus ook dat helpt niet in het verhaal. Zal ook de BOVAG garantie er eens op na slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Dieper dan dit?
YouTube: How to remove scratches from car side windows by using DIY GP-WIZ Wi...

(Nu is het de juiste url)

[ Voor 255% gewijzigd door MrMonkE op 25-09-2020 14:29 . Reden: url ]

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devanovic
Geen idee of het dieper is, het zijn er in ieder geval veel meer dan 1. Nu twijfel ik of ik dit een DIY waard vind, als de 'experts' al zeggen dat het met polijsten niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:49

Yucon

*broem*

Mocht het een dealer zijn zou je nog eens bij ford zelf kunnen hengelen. "Merkbeleving" enzo. Tenslotte gaat het hier wel om een heel erg jonge auto met vast een bijbehorend prijskaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

The Eagle schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:13:

Wat ik je kan vertellen is dat van een boel krassen mijn nagel er in vastliep (wat theoretisch te diep is voor polijsten) en dat ze ook absoluut geen garantie op 100% resultaat gaven maar dat het écht zo’n wereld van verschil was en in heel het gezichtsbeeld niet tot nauwelijks meer een kras te zien was.

Ik vond het toen de moeite waard, maar mijn alternatief was dan ook erg duur (haal maar eens een nieuwe ruit van een niet courante Amerikaanse sixties-auto naar Nederland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devanovic
Wilf schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 15:05:
[...]
Wat ik je kan vertellen is dat van een boel krassen mijn nagel er in vastliep (wat theoretisch te diep is voor polijsten) en dat ze ook absoluut geen garantie op 100% resultaat gaven maar dat het écht zo’n wereld van verschil was en in heel het gezichtsbeeld niet tot nauwelijks meer een kras te zien was.

Ik vond het toen de moeite waard, maar mijn alternatief was dan ook erg duur (haal maar eens een nieuwe ruit van een niet courante Amerikaanse sixties-auto naar Nederland).
Ik kan deze link niet volgen, ik heb daar geen toegang toe. Kun je me vertellen waar je het hebt laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Glasgarage in ??? Apeldoorn ???

Van dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LJeAH3ctQv8ZPII5tZ2KXyKO8LM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h5scvNcwmVaarNgIZDiUgn6B.jpg?f=fotoalbum_large

Via dit;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WrGqvFrAtb243Q1RQ8Wqv-OXPOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KpjjfbJI8ddMytjkF7GylQoH.jpg?f=fotoalbum_large

Naar dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CfZhRKHaAx8lbQ6XHmR_jitj8lY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BAhM4J1rMVzOwiI9ddcVmThH.jpg?f=fotoalbum_large

3 jaar geleden, was toen rond de €89,- IIRC.
Pagina: 1