Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBeavis
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22-07-2021
Hallo,

Hopelijk plaats ik deze vraag in het juiste topic, ik kon geen passend topic vinden.
Verplaats het topic s.v.p. indien het elders thuis hoort.

Een aantal weken geleden ben ik begonnen met CompTIA IT Fundamentals ITF+ voor het FCO-U61 examen.
Ik heb de hoogst gewaardeerde ITF+ opleiding op Udemy.com gevolgd.
Ondanks het feit dat de opleiding erg makkelijk was heb ik deze voor de zekerheid 2 keer gevolgd.
De quizzen die bij de opleiding hoorde, doorliep ik allemaal foutloos.

Ik dacht, laat ik mij inschrijven voor het Comptia FCO-U61 examen, dan kan ik daarna verder met Comptia A+ en dan Network+. Gelukkig heb ik eerst verschillende testexamens gekocht. Daaruit bleek dat verschillende onderwerpen helemaal niet zijn opgenomen in de opleiding. Er komen vragen voorbij over databases, beveiliging en vele andere onderwerpen, waar ik helemaal niet mee bekend ben. Gevolg is dat ik geen enkel test examen succesvol kan afleggen. Zwaar deprimerend, schijnbaar ben ik meer digibeet dan ik dacht.

Mijn vragen;
  1. Is Comptia goed, of zijn erg betere instanties waar ik mij op kan richten als ik richting netwerkbeheer wil gaan?
  2. Indien je denkt dat Comptia goed is, wat kan ik dan het beste doen om toch het FCO-U61 examen te behalen?
Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 03:47

ResuCigam

BOFH

Volgens mij is er een studieboek van bijna 700 pagina's wat bij deze opleiding hoort, heb je dat ook gelezen of heb je alleen naar die trainingen gekeken?

We do what we must because we can.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 22:53

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

MrBeavis schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:58:
Is Comptia goed, of zijn erg betere instanties waar ik mij op kan richten als ik richting netwerkbeheer wil gaan?
CCNA
JNCIA
ACSA

Dit zijn natuurlijk wel vendor certificaten, waarbij denk ik het Cisco pad het meest erkend wordt. Het ligt eraan waar je voorkeur ligt denk ik, maar de principes zijn vendor breed toe te passen, alleen is de CLI vaak anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBeavis
Lawwie schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:19:
[...]

CCNA
JNCIA
ACSA

Dit zijn natuurlijk wel vendor certificaten, waarbij denk ik het Cisco pad het meest erkend wordt. Het ligt eraan waar je voorkeur ligt denk ik, maar de principes zijn vendor breed toe te passen, alleen is de CLI vaak anders.
Bedankt, ik zal kijken naar CCNA. Ook daarvoor hebben ze een (complete) opleiding op Udemy.

Is MCSA geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBeavis
ResuCigam schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:13:
Volgens mij is er een studieboek van bijna 700 pagina's wat bij deze opleiding hoort, heb je dat ook gelezen of heb je alleen naar die trainingen gekeken?
Bedankt, ik heb verschillende boeken gezien, waaronder deze. Volgens de docent van de Udemy opleiding zou de opleiding compleet zijn en men voorbereiden op het examen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 22:53

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

MCSA dan zit je aan de server beheer kant, niet aan de netwerkbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBeavis
Lawwie schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:46:
[...]

MCSA dan zit je aan de server beheer kant, niet aan de netwerkbeheer.
Bedankt, weer wat geleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 03:47

ResuCigam

BOFH

MrBeavis schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:44:
[...]
Volgens de docent van de Udemy opleiding zou de opleiding compleet zijn en men voorbereiden op het examen.
MrBeavis schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:58:

Ik heb de hoogst gewaardeerde ITF+ opleiding op Udemy.com gevolgd.

Gelukkig heb ik eerst verschillende testexamens gekocht. Daaruit bleek dat verschillende onderwerpen helemaal niet zijn opgenomen in de opleiding. Er komen vragen voorbij over databases, beveiliging en vele andere onderwerpen, waar ik helemaal niet mee bekend ben.
Mogelijk zijn deze online opleidingen toch niet zo compleet als ze zeggen?

We do what we must because we can.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ResuCigam schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:02:
[...]

[...]

Mogelijk zijn deze online opleidingen toch niet zo compleet als ze zeggen?
Dat denk ik dus ook. :) Er zit best veel troep tussen het aanbod op Udemy. Comptia geeft je meerdere mogelijkheden om je goed voor te bereiden: https://www.comptia.org/c...damentals#exampreparation

Ik denk dat je op bijv. Reddit ook wel een boel kan terug vinden. Voor een heleboel studies en certificaten is tegenwoordig een apart subreddit waar je informatie kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tagican
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:08
Het ligt er aan wat je wilt doen. Is het om voor jezelf om een beetje kennis te verkrijgen op meerdere gebieden, dan kun je CompTIA+ best doen, maar dat is het wel dan wel..

Als je juist dit wilt gaan gebruiken om je in de markt aan te prijzen, dan zou ik eerder gaan voor de certficaten die Lawwie aandraagt. Deze worden veel meer gevraagd dan een CompTIA+ certificaat, volgens mij ook in de volgorde zoals ze genoemd zijn. Je leert dan wel meer een specifiek product, maar de algemene kennis die je er mee opdoet, is ook voldoende en redelijk makkelijk toepasbaar op andere producten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 18:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Move to PFLS.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBeavis
Ik dacht dat je het over Processed Feeder Link Stations had, maar je hebt het topic verplaatst. Bedankt. :)

Ik denk dat ik voor CCNA ga, ik koop een boek en ga deze video opleiding volgen.

Iedereen bedankt tot zo ver, een fijn weekend allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:55

Zenix

BOE!

@MrBeavis Ik denk dat je de verkeerde kant op gaat. Dit zeg ik als netwerk engineer.

Je hebt blijkbaar te weinig basiskennis. Fundamentals is echt voor digibeten, die zou je makkelijk moeten kunnen halen als je een beetje gevoel hebt voor ICT. Dus laat je niet ontmoedigen door een paar termen die je niet kent. Alles wat moet weten staat in de exam objectives. Als je die download van de Comptia website, dan staan daar alle termen in die je moet kennen. Ga vervolgens los met Google en probeer dan maar weer een oefenenexamen.

A+ is een niveau daarboven, een goed certificaat om te hebben als je geen ICT opleiding hebt gedaan en onderaan de ladder moet beginnen op een helpdesk.

Network+ is ook prima. Een niveau lager dan de Cisco CCNA, waardoor het een goede opstap is naar vendor certificaten.

Het probleem zit hem niet bij CompTIA, maar de manier waarop je aan het studeren bent. Als je examens wilt gaan doen, dan moet je er vanuit gaan dat nooit één boek of cursus voldoende is bij zelfstudie. Vaak is het een combinatie van video's, boeken oefenen examens en labs. Dezelfde fout maak je nu ook bij CCNA. Die video's zullen niet voldoende zijn om het te halen.

Hoe kan je dan wel weten welke zelfstudie bronnen goed zijn? Door te zoeken naar ervaringen van mensen die het certificaat behaald hebben. Vaak staan deze ervaringen op Reddit r\comptia en r\ccna.

Als netwerkbeheerder zal je vaak met andere teams werken. Als je dan moet troubleshooten is het erg handig dat je de basis kent van andere disciplines in de ICT.

Van mij hoef je die CompTIA examens trouwens niet te doen, maar het is wel handig om die kennis te hebben voordat je richting een CCNA gaat.

Dus waardeloos? Zeker niet. CompTIA heeft daarnaast ook examens op een hoger niveau, maar dat gaat meer richting security.

[ Voor 19% gewijzigd door Zenix op 26-09-2020 16:00 ]

Pagina: 1