Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• libertel
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 09-06 04:25
Beste allemaal,

Excuses vooraf: Ik ben een meer dan gemiddeld ervaren hobby consument, maar zeker geen pro.
Toch is mijn uiteindelijke doel om onderstaande werkende te krijgen (let niet op de pijlen in de lijnen). E.e.a. in onderstaand zal wellicht door mij in Jip-en-Janneke taal worden uitgelegd.

Zowel locatie A (linker kant) als locatie B (rechter kant) werken reeds stand alone. Dus met de VPN’s draaiende en diverse SSID’s waarop ik “rechtstreeks” toegang heb tot de VPN’s.

Mijn volgende stap is om de P2P WLAN’s te installeren. Hiervoor heb ik de Ubiquiti NanoStation AC Loco in gedachte. De installatie hiervan moet te doen zijn….

Mijn vraag aan jullie is: Welke switches zou ik kunnen gebruiken?

Mijn gedachtegang is om een managed switch te hebben met VLAN’s. Hier mee kan ik dan (let op: Jip-en-Janneke taal) verschillende LAN’s aan beide kanten van de P2P WLAN’s hebben.
Nog eenvoudiger uitgelegd; port 1 van beide switches verbind ik met elkaar via de P2P WLAN’s. Nu zou port 2 (en separaat port 3 en port 4 ect.) van de beide switches identiek moeten zijn. “Alsof het een virtuele LAN kabel is, waarbij ik alleen apparaten hoef in te prikken”.

Klopt mijn gedachtegang? Kan dit? En welke managed switches adviseren jullie? Het liefste een managed switch met een GI die ik redelijk eenvoudig kan instellen.

Dank dank dank voor jullie feedback en tips! _/-\o_

Alle reacties

• MasterL
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20-07 16:57
Dit zou moeten werken, hier kun je echt elke switch voor nemen die VLANS ondersteund.
Als je bekend bent met Ubiquiti bijvoorbeeld een US‑8, maar Netgear, TP-Link heeft ook zat switches
in het assortiment die dit kunnen (TL-SG108PE, GS108E).

Als je zorgt dat alle VLAN tags netjes over de wireless links gaan (WDS) dan zou dit moeten werken.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True