2 pins los van extension cable, advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Eddify
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 26-09 14:19
Mijn vraag
Momenteel ben ik m'n eerste pc aan het bouwen. Ik was letterlijk bezig aan het laatste deel (cable management), toen ik zag dat van de cable extender op de 24 pin connector 2 pins loszaten. Ik kan ze er zo uithalen..Wordt dit een gevalletje terugsturen of valt dit nog te fixen? Het laatste dat ik wil is m'n moederbord verpesten doordat er niet de juiste stroomtoevoer is door een loszittende pin.

Relevante software en hardware die ik gebruik
De extension kit die ik gebruik

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Terug erin duwen lukt wel maar echt een klik komt er niet. Ze kunnen er dus ook zo weer uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0XnUFipnF4OGRVMcFQoh6NCHT80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SpYIMHsh7x6XfLzcJWkvP3Zg.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Eddify op 24-09-2020 23:47)

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Die blijven zitten met weerhaakjes. Trek de kabels eruit en vouw de twee weerhaakjes iets naar buiten. Duw ze er dan weer in, tot hij klikt / vast zit.

Geen probleem.

Doe ze wel 1 voor 1 zodat je ze niet door de war haalt
En eerst de hele stekker los halen van de andere kabel/aansluiting naruurlijk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XsbTI0Gd0kMZ0gi4YcGcQ7ODZNM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/67qq34HuUimN9IKmkFPjsUnG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door _eLMo_ op 24-09-2020 23:20 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Die blijven zitten met weerhaakjes. Trek de kabels eruit en vouw de twee weerhaakjes iets naar buiten. Duw ze er dan weer in, tot hij klikt / vast zit.

Geen probleem.

Doe ze wel 1 voor 1 zodat je ze niet door de war haalt
En eerst de hele stekker los halen van de andere kabel/aansluiting naruurlijk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XsbTI0Gd0kMZ0gi4YcGcQ7ODZNM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/67qq34HuUimN9IKmkFPjsUnG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door _eLMo_ op 24-09-2020 23:20 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Eddify
Thanks!

Vond inderdaad ook een YT filmpje hiervan.

M'n 24pins van de PSU naar de extension ging er al heel moeizaam in. Moest veel kracht zetten waardoor de weerhaakjes zijn verbogen. Net met echt heel weinig kracht zijn die weerhaakjes al afgebroken. Of gewoon slechte kwaliteit of ik heb ze echt mishandeld met het erop duwen van de 24pin connector.

Retour is aangemeld en heb de CableMod Pro besteld. Niet besparen op dergelijke kabels blijkt maar weer. Totdat die Cablemod binnenkomt gewoon met de originele kabels verder :)

[ Voor 20% gewijzigd door Eddify op 25-09-2020 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Kun je foto's van dat contact laten zien?

Als je echt kracht moet zetten om te kunnen steken en er gebeurt zoiets, dan drukt het mannetje waarschijnlijk tegen de rand van het vrouwtje. Kan diverse oorzaken hebben, of het contact deugt uberhaupt niet, hij lijnt niet uit, scheef in het huis gestoken, beschadigd tijdens krimpen, noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddify
Flake schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 00:57:
Kun je foto's van dat contact laten zien?

Als je echt kracht moet zetten om te kunnen steken en er gebeurt zoiets, dan drukt het mannetje waarschijnlijk tegen de rand van het vrouwtje. Kan diverse oorzaken hebben, of het contact deugt uberhaupt niet, hij lijnt niet uit, scheef in het huis gestoken, beschadigd tijdens krimpen, noem maar op.
Ik vermoed dat ik contact niet deugde. De kabel die ik bij de PSU kreeg ging wel prima de 24 pin in van het moederbord.

Heb de kabels inmiddels alweer op de post gedaan, dus foto's helaas niet mogelijk.