Toon posts:

ADSL Windows ME

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij informeren over veel voorkomende problemen met ADSL en Windows Millenium Edition? Telefoonlijn en normale inbelinstellingen werken goed maar Alcatel Ethernet modem krijgt geen 'line sync'. HCCnet weet het ook niet echt en KPN heeft alles doorgemeten en is goede verbinding.
I'm desperate; HELP!
:'(

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je zou eigenlijk ff moeten checken of het wel aan WinME ligt... heb je geen Win98 pc voorhanden ofzo waarop je de lijn kan testen? Want misschien is je modem wel gewoon brak...

Verwijderd

Topicstarter
Thanx! Nee geen win98 voorhanden; enig idee of ik op een andere manier mijn modem kan testen? Ik heb vlak na installatie verbinding gehad maar daarna opgestart en krijg het niet meer voor elkaar.;)
Op vrijdag 10 augustus 2001 11:11 schreef millyways het volgende:
Je zou eigenlijk ff moeten checken of het wel aan WinME ligt... heb je geen Win98 pc voorhanden ofzo waarop je de lijn kan testen? Want misschien is je modem wel gewoon brak...

Verwijderd

Wat gebeurt er eigenlijk als je het install-scriptje draait van je modem ?(Windows\Win\MXS_home.exe)
Gaat dit wel goed, er is namelijk een apart scriptje voor Windows ME.

"Voor een goede werking van je Mxstream-aansluiting in combinatie met Windows Millennium is het noodzakelijk de laatste softwareversie in het Mxstream ethernet modem te installeren inclusief een software upgrade voor Windows Millennium. Gebleken is namelijk dat Windows Millenium Edition een probleem heeft met het opzetten van VPN verbindingen, wat noodzakelijk is voor het opzetten van een verbinding via Mxstream."

http://www.mxstream.nl/prive/enter.html -->> support button

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 10:39 schreef aagema het volgende:
Alcatel Ethernet modem krijgt geen 'line sync'.
"5.2 Mxstream-ethernet-modem aansluiten op de computer"

U hebt de Mxstream-ethernet-modem aangesloten op de Mxstream-splitter en op het elektriciteitsnet (zie paragraaf 4.8 en paragraaf 5.1). De controlelampjes buitenlijn Line Sync en elektriciteitsnet PWR / Alarm zijn groen en branden beide continu.

Ik begrijp dus dat jij helemaal geen Line Sync hebt, lijkt er dus op dat of het aan KPN kant niet in orde is of de ADSL aansluiting is niet goed gegaan/bij jouw dan.
Want Line Sync moet branden, zelfs als er nog geen pc is aangesloten op de ADSL modem.

Dit is wat ik denk, ik kan mij dus vergissen maar hou ons maar op de hoogte van de vorderingen.

Misschien heeft iemand anders nog wat suggesties :)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Als line sync knippert dan is je lijn wel OK , maar ben je nog niet 'aangezet' in de wijkcentrale .. Moet meestal de eerste week na ontvangst pakket zijn rechtgetrokken, zo niet: KLAGEN !!!!

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

ik draai hiero windows Meer Ellende :) adsl basic werkt als een zonnetje hierzo (55-60 kb/s) 8-)

iStockphoto

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op vrijdag 10 augustus 2001 21:12 schreef Chemist het volgende:
Als line sync knippert dan is je lijn wel OK , maar ben je nog niet 'aangezet' in de wijkcentrale .. Moet meestal de eerste week na ontvangst pakket zijn rechtgetrokken, zo niet: KLAGEN !!!!
of kpn is gewoon down, ook best vaak meegemaakt :(

iStockphoto

Verwijderd

Maar waar lees jij dan dat Line Sync knippert ?, want volgens mij heeft hij helemaal geen Line Sync en dan is er volgens mij wel degelijk iets mis met de aansluiting (maak ik op uit de handleiding). :)

Wat ik wel raar vindt is dat de topicstarter wel ff op het internet is geweest maar daarna niet meer.
Wat misschien kan betekenen dat de boel wel goed is aangesloten, aangezien telefoneren ook prima gaat.

Kan het aan de modem misschien liggen ?

[edit] Page 80 van Mxstream handleiding [/edit]

Geen verbinding met Mxstream

Als Line Sync knippert of gedoofd is, is de modem niet goed aangesloten op de splitter, is de splitter niet goed aangesloten op de buitenlijn of is er een storing op de buitenlijn .

buitenlijn het zou wat makkelijker zijn als je ff een update gaf van de stand van zaken :) , maar er zijn genoeg tips gegeven, ik denk dat het verstandig is als je ff contact opneemt met KPN om daar nogmaals de boel ff te laten controleren.

Verwijderd

Met mijn alcatel usb modem *D geen problemen.

Heb je de nieuwste drivers al geinstaleerd.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
Kan ook zijn dat ie probeert verbinding te maken, maar dat er gewoon een stroring is bij je provider.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor meedenken, fijne mensen!
KPN heeft alles aan hun kant bekeken en goed bevonden. De reakties geprobeerd maar nog geen resultaat. De provider HCCnet heeft alle instellingen gechecked en staan correct. Ik denk zelf dat mijn PC onder Win ME problemen geeft met communiceren naar modem.|:( Iemand hier ervaringen mee om te controleren? :r

• ShadowBumble
  • Laatst online: 17-08 18:03

ShadowBumble

Professioneel Prutser

had ik eerst ook onder WinME ben uiteindelijk over gestapt op WIn2k sinds nooit een nieuwe format gedaan terwijl ik die wekeljks deed met WinME >:) ......

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:41 schreef Devil_2000 het volgende:

Maar waar lees jij dan dat Line Sync knippert ?, want volgens mij heeft hij helemaal geen Line Sync en dan is er volgens mij wel degelijk iets mis met de aansluiting (maak ik op uit de handleiding). :)

Wat ik wel raar vindt is dat de topicstarter wel ff op het internet is geweest maar daarna niet meer.
Wat misschien kan betekenen dat de boel wel goed is aangesloten, aangezien telefoneren ook prima gaat.

Kan het aan de modem misschien liggen ?

[edit] Page 80 van Mxstream handleiding [/edit]

Geen verbinding met Mxstream

Als Line Sync knippert of gedoofd is, is de modem niet goed aangesloten op de splitter, is de splitter niet goed aangesloten op de buitenlijn of is er een storing op de buitenlijn .

buitenlijn het zou wat makkelijker zijn als je ff een update gaf van de stand van zaken :) , maar er zijn genoeg tips gegeven, ik denk dat het verstandig is als je ff contact opneemt met KPN om daar nogmaals de boel ff te laten controleren.
Ja; ik heb wel line sync ledje maar blijft knipperen ondanks KPN akkoord op werking telefoonlijn. Mail nu trouwens af werk; vandaar geen spoedige reakties van mijn kant. :)

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 13:19 schreef aagema het volgende:
Bedankt voor meedenken, fijne mensen!
KPN heeft alles aan hun kant bekeken en goed bevonden. De reakties geprobeerd maar nog geen resultaat. De provider HCCnet heeft alle instellingen gechecked en staan correct. Ik denk zelf dat mijn PC onder Win ME problemen geeft met communiceren naar modem.|:( Iemand hier ervaringen mee om te controleren? :r
Volgens mij kun je dit checken door de modem te pingen "ping 10.0.0.138"
Heb je verder alle netwerkonderdelen wel opnieuw geinstalleerd ?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 augustus 2001 13:24 schreef Devil_2000 het volgende:

[..]

Volgens mij kun je dit checken door de modem te pingen "ping 10.0.0.138"
Heb je verder alle netwerkonderdelen wel opnieuw geinstalleerd ?
Modem reeds ping gedaan (...) en goed bevonden; 0% verlies! Welke onderdelen suggereert u qua opnieuw installeren?:?

Verwijderd

Zeg maar Devil_2000 hoor ;), alle netwerkonderdelen moet je ff verwijderen.
Bureaublad --> Netwerkomgeving --> Eigenschappen --> ff alles verwijderen en opnieuw installeren (misschien zijn je stacks een beetje brak/vandaar)

Heb je nog iets gedaan met het install-scriptje trouwens (zie eerdere posting van mij)/kreeg je errors?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 augustus 2001 13:33 schreef Devil_2000 het volgende:
Zeg maar Devil_2000 hoor ;), alle netwerkonderdelen moet je ff verwijderen.
Bureaublad --> Netwerkomgeving --> Eigenschappen --> ff alles verwijderen en opnieuw installeren (misschien zijn je stacks een beetje brak/vandaar)

Heb je nog iets gedaan met het install-scriptje trouwens (zie eerdere posting van mij)/kreeg je errors?
Ga ik vanavond thuis proberen; ik denk dat ik er inmiddels uit ga komen. Zo niet laat ik het horen. Ik post even als ik weet waaraan het ligt. Thanx! :+
Pagina: 1