Computing benchmarks voor GPU'S

Pagina: 1
Acties:

• JeroenED
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-10 20:18
Hallo,

In de reviews van RTX3080 en RTX3090 waren er terug een hoop benchmarkresultaten terug te vinden. Echter, naast grafische pracht en praal is er andere reden waarom ikzelf een nieuwe GPU kan gebruiken. Ik ben namelijk fervent speler van het prachtigste spel ter wereld: schaken.

Tot een paar jaar geleden ging je als schaker geen dikke gpu van 1500€ aankopen. Maar sinds Deepmind en AlphaGo en AlphaZero is er heel wat gebeurt! Schaken op de GPU heeft dankzij Deepmind een enorme boost gekregen, zo erg zelf dat op dit moment Lc0 Stockfish terug naar de Zweedse Zee stuurt.

Omdat op dit moment de benchmarks van de GPU voornamelijk grafisch gericht, zou ik willen voorstellen om ook een paar computing benchmarks mee nemen. Voor mensen die nu wel een dikke gpu kunnen gebruiken, heeft dit volgens mij heel wat meerwaarde. Er is ook benchmark van Lc0 (De schaakengine) maar deze is meer een procedure waar het resultaat mee afhangt van de oplettendheid van de gebruiker.

Mocht schaken toch niet genoeg reden zijn (wat ik sterk betwijfel :+) kun je ook even bij de DutchPowerCows vragen. Want ook voor hun werk is een dikke GPU wel aangeraden. Ook zou dit voor mij wel eens een in onderdeel in een achtergrond artikel kunnen zijn over GPU's voor computing.

Hartelijk dank
Jeroen

Elke gebeurtenis in de wereldgeschiedenis begon met een nijlpaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:00

Trygve

Redacteur
Hi Jeroen,

Thanks voor de feedback. We kijken momenteel naar compute benchmarks voor GPU's, daarvoor klinken de programma's die je noemt als leuke kandidaten. Ik kan niet beloven dat dit bij de eerstvolgende review gelijk onderdeel is van het testparcours, maar we doen ons best :)

Groeten
Reinoud