Ik ben anderhalf jaar geleden verhuisd en heb toen een Solcon internet verbinding gekregen via glasvezel.
Hiervoor KPN glasvezel gehad maar doordat nu ik een buitengebied woon had ik weinig andere keus.
Ik heb het probleem al sinds dat we hier wonen maar het lijkt de laatste tijd erger te worden. Het geval is zo dat als iemand tv wil kijken het regelmatig voorkomt dat er een zender op zwart blijft staan en er geen signaal doorkomt. Na het herstarten van het modem, de switch ertussen en de tv ontvanger werkt het meestal weer een tijdje, maar lang niet altijd.
Ik heb al gebeld met Solcon, maar die willen de tv ontvanger rechtstreeks aansluiten op het modem, echter liggen daar niet genoeg kabels voor.
Ik heb net een grote verbouwing achter de rug en op 1 switch na alles vervangen door Unifi spullen. Ook alle netwerk kabels zijn opnieuw aangelegd met CAT6A.
Mijn netwerk ziet er als volgt uit:
/f/image/5jxY4wle0eVNxUm5oMOXgBaY.png?f=fotoalbum_large)
Op de Ubiquiti is de optie IGMP snooping ingeschakeld.
Ik heb echter het gevoel dat het probleem in de Netgear zit.
Ik heb al een aantal instellingen geprobeerd, maar het blijft verkeerd gaan, en ik ben niet helemaal zeker welke instellingen ik moet zetten zodat het goed staat.
Zoals ik het nu begrijp na wat onderzoek en lezen is het verstandig om het IPTV verkeer te scheiden van de rest.
Op dit moment heb ik in de Netgear de volgende instellingen:
IGMP Snooping Status - Enable
Validate IGMP IP header - Disable
Block Unknown Multicast Address - Disable
Ik kan in de IGMP Snooping Interface Configuration aanpassen.
Ik heb geprobeerd om poort 1 en 8 samen aan te zetten, dat werkte niet.
Nu heb ik alle poorten erin zitten. Zie onderstaande screenshot. Maar nu werkt het ook niet.
:fill(white):strip_exif()/f/image/OzrdrCXCjrbuJXlrtimgTjtM.png?f=user_large)
De IGMP Snooping Table ziet er als volgt uit:
:fill(white):strip_exif()/f/image/z5vrl9vsZiyULkTgiZuQFLwl.png?f=user_large)
Ik heb het idee dat ik in de juiste richting zit te zoeken, maar ik kom er niet uit. Is er iemand die me misschien in de juiste richting kan duwen met wat tips of dingen die ik kan aanpassen? Basis netwerk kennis heb ik nog wel, maar dit is net iets te complex en heb ik geen ervaring mee.
Of is het verstandiger om nog een Unifi switch te kopen en de Netgear te vervangen?
Hiervoor KPN glasvezel gehad maar doordat nu ik een buitengebied woon had ik weinig andere keus.
Ik heb het probleem al sinds dat we hier wonen maar het lijkt de laatste tijd erger te worden. Het geval is zo dat als iemand tv wil kijken het regelmatig voorkomt dat er een zender op zwart blijft staan en er geen signaal doorkomt. Na het herstarten van het modem, de switch ertussen en de tv ontvanger werkt het meestal weer een tijdje, maar lang niet altijd.
Ik heb al gebeld met Solcon, maar die willen de tv ontvanger rechtstreeks aansluiten op het modem, echter liggen daar niet genoeg kabels voor.
Ik heb net een grote verbouwing achter de rug en op 1 switch na alles vervangen door Unifi spullen. Ook alle netwerk kabels zijn opnieuw aangelegd met CAT6A.
Mijn netwerk ziet er als volgt uit:
/f/image/5jxY4wle0eVNxUm5oMOXgBaY.png?f=fotoalbum_large)
Op de Ubiquiti is de optie IGMP snooping ingeschakeld.
Ik heb echter het gevoel dat het probleem in de Netgear zit.
Ik heb al een aantal instellingen geprobeerd, maar het blijft verkeerd gaan, en ik ben niet helemaal zeker welke instellingen ik moet zetten zodat het goed staat.
Zoals ik het nu begrijp na wat onderzoek en lezen is het verstandig om het IPTV verkeer te scheiden van de rest.
Op dit moment heb ik in de Netgear de volgende instellingen:
IGMP Snooping Status - Enable
Validate IGMP IP header - Disable
Block Unknown Multicast Address - Disable
Ik kan in de IGMP Snooping Interface Configuration aanpassen.
Ik heb geprobeerd om poort 1 en 8 samen aan te zetten, dat werkte niet.
Nu heb ik alle poorten erin zitten. Zie onderstaande screenshot. Maar nu werkt het ook niet.
:fill(white):strip_exif()/f/image/OzrdrCXCjrbuJXlrtimgTjtM.png?f=user_large)
De IGMP Snooping Table ziet er als volgt uit:
:fill(white):strip_exif()/f/image/z5vrl9vsZiyULkTgiZuQFLwl.png?f=user_large)
Ik heb het idee dat ik in de juiste richting zit te zoeken, maar ik kom er niet uit. Is er iemand die me misschien in de juiste richting kan duwen met wat tips of dingen die ik kan aanpassen? Basis netwerk kennis heb ik nog wel, maar dit is net iets te complex en heb ik geen ervaring mee.
Of is het verstandiger om nog een Unifi switch te kopen en de Netgear te vervangen?