Badkamer kitten met 2k kit

Pagina: 1
Acties:

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-06 08:02
Onze badkamer is opgeleverd met een blijkbaar matige kwaliteit kit (universeel bouwspul) waarbij er na een jaar al schimmel puntjes tevoorschijn kwamen. De ruimte wordt verder prima geventileerd (ook gemeten met hygrometer) en schoon gehouden. Ik heb een offerte aangevraagd bij een kit bedrijf, niet omdat ik het zelf niet kan maar omdat ik vooral geen zin heb om de oude meuk te verwijderen :+

Nu biedt dit bedrijf een prima prijs en geeft men aan een 2k kit te gebruiken. Nu vraag ik me af, is zoiets nog te verwijderen? Ik zie kitwerk vaker slecht dan goed uitgevoerd worden en als het resultaat dan niet naar wens is zou ik het alsnog zelf doen. Dat wordt natuurlijk lastig als er een of ander onverwoestbaar goedje in de hoeken en rondom de goot van het douchegedeelte wordt gebruikt. Krijg je zoiets er nog schadevrij uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316442

Weet je zeker dat ze een 2k kit gebruiken? Dit wordt alleen wel eens toegepast bij een douchedrain.

Het is niet te doen, te duur en niet bedoeld om je hele badkamer mee af te kitten. Verwerkingstijd van ca 2min. 2x zo duur als normale sanitair kit.

En als je kit na 1 jaar al gaat schimmelen dan heb je er of goedkope, niet schimmelwerende kit in laten aanbrengen of aangebracht of niet voldoende schoongemaakt/ geventileerd.

Je zeg opgeleverde badkamer, doorgaans heb je garantie op je kitwerk, als het een nieuwbouwwoning betreft en deze is gebouwd onder een garantiefonds heb je zes jaar garantie op waterkerende kitvoegen. Dus eerst eens horen bij je aannemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
@Anoniem: 316442

ik heb de mail nog eens goed gelezen:

vervangen van de kitvoegen en rondom de drain aanbrengen van een 2k epoxy voeg

Alleen rondom de drain dus :P En wat betreft de garantie, waar zou ik dat kunnen vinden? De enige verwijzing naar een dergelijke garantie kan ik vinden bij Heijmans en dat is niet de aannemer die dit huis heeft gebouwd. De kit die erin zit is trouwens Ottoseal S125 waar "Schimmelwerend ingesteld" bij staat maar wat in de praktijk niet helemaal waar lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-06 11:13
Ottoseal is geen matige kwaliteit 'universeel bouwspul'.

V.w.b. de garantie:
De functie van de kit is nog intact, alleen er zit wat schimmel op. De naden worden immers afgedekt en waterdicht gemaakt. Of is dit niet meer het geval?
Ik denk dat het een hele grote welles nietes discussie kan gaan worden. Aannemer zal beweren dat je niet voldoende ventileert of de ruimte droogt na gebruik en jij zult roepen van wel, maar beide kunnen jullie niks hard maken.

Kun je de schimmelvorming niet verwijderen van de kit? Of is deze echt erin getrokken?

[ Voor 10% gewijzigd door Krijnemans op 06-10-2020 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Krijnemans schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:09:
Ottoseal is geen matige kwaliteit 'universeel bouwspul'.

V.w.b. de garantie:
De functie van de kit is nog intact, alleen er zit wat schimmel op. De naden worden immers afgedekt en waterdicht gemaakt. Of is dit niet meer het geval?
Ik denk dat het een hele grote welles nietes discussie kan gaan worden. Aannemer zal beweren dat je niet voldoende ventileert of de ruimte droogt na gebruik en jij zult roepen van wel, maar beide kunnen jullie niks hard maken.

Kun je de schimmelvorming niet verwijderen van de kit? Of is deze echt erin getrokken?
Op een deel van de vloer van het douche gedeelte begint deze te scheuren. Schimmel heb ik aan de buitenkant er volledig af gekregen maar je ziet nog donkere plekken in de kit zelf zitten. Ik zag toevallig dat deze ook op een andere plek (een droog gedeelte) los begint te komen van de muur. De kitter heeft hier sowieso nooit echt zn best gedaan gezien het meegelijmde gruis rondom de douchegoot en de klodders kit die overal en nergens op de tegels zaten :P

Discussie met aannemer heb ik geen zin in voor die paar euro, ik wil het op zich best aan hem vragen als daar grond/garantie voor is. Als hij het dan zonder morren wil oplossen, prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:17
Let wel even op je garantie. Niet zozeer op de kitranden maar op de hele badkamer. Als je nu de kitranden door een ander bedrijf laat fixen dan kan het nog best eens een getouwtrek worden als er ergens anders wat in de badkamer lekt en je dat onder garantie wil laten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kijk even in de voorwaarden die bij de garantie horen. Als het goed is heb je die gekregen samen met het garantiecertificaat. En anders kijken op de site van SWK, Woningborg of waar het ook maar loopt. Daarin staan de bepalingen en dan kun je dat aangeven bij de partij waar je je huis van hebt gekocht. Voor kit is het zoals hierboven gemeld 6 jaar.

Zou gewoon contact opnemen, kost je een paar minuten en als het goed is wordt dan alles vanzelf geregeld. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Bastien op 06-10-2020 11:24 ]

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316442

leecher schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 07:41:
@Anoniem: 316442

ik heb de mail nog eens goed gelezen:

vervangen van de kitvoegen en rondom de drain aanbrengen van een 2k epoxy voeg

Alleen rondom de drain dus :P En wat betreft de garantie, waar zou ik dat kunnen vinden? De enige verwijzing naar een dergelijke garantie kan ik vinden bij Heijmans en dat is niet de aannemer die dit huis heeft gebouwd. De kit die erin zit is trouwens Ottoseal S125 waar "Schimmelwerend ingesteld" bij staat maar wat in de praktijk niet helemaal waar lijkt.
Wie was dan wel de aannemer, hoofdaannemer dan? Vaak kun je op hun website vinden onder welk garantiefonds zij werken. En je heb vaak ook een kopersmap ontvangen bij de oplevering. Daarin staat welke partijen gewerkt hebben aan je woning en welke garanties er op je woning van toepassing zijn. En als je zeg dat de kit al loslaat dan is het niet juist aangebracht en kan je dit onder garantie laten vervangen. Wil de aannemer dit niet dan kan je bij het betreffende garantiefonds aankloppen voor een second option en hoef je dus niet te touwtrekken.

Wees er wel snel bij, want als je kit voegen al los zitten kan je dus en heb je dus lekkage. Voordat dit erger wordt actie ondernemen, niet morgen maar nu. Was laatst bij iemand waarbij de hele vloer er uit moest omdat de kit rondom de drain een klein scheurtje had... kon wel even blijven zo dacht de bewoners zelf. En wat dus met een simpele nieuwe kitvoeg opgelost kon worden werd nu de hele vloer er uit en een nieuwe dekvloer en tegels er in.

Verder is Ottoseal geen beunhaas merk, dat is een goed merk en staat hoog aangeschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
Voor het geval iemand zich dat afvroeg, ja 2k kit kan je dus ook prima verwijderen.

Ik heb contact gezocht met de aannemer ivm garantie en waterdichtheid waar ik in eerste instantie niet over na heb gedacht. Die wist ook niet of ik nog garantie had maar heeft wel een kitter gestuurd, goeie vent :P
Zelf ook geen idee of er nog garantie op is, ik vind het nergens duidelijk terug en in het papierwerk is er niks over te vinden.

De kitters waren niet onder de indruk van hetgeen er al zat en men heeft oa rondom de douchegoot alles vernieuwd. Gezien de snelheid waarmee de oude kit eruit gehaald kon worden maakt het qua verwijdering blijkbaar niet zoveel uit of het een gewone kit of 2k kit is (wat dus rondom de goot zat).

[ Voor 9% gewijzigd door leecher op 24-10-2020 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-05 20:56
Welke kit gebruikten de kitters zelf dan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
Ottoseal :')
Zal wel goed zijn dan :P

[ Voor 52% gewijzigd door leecher op 29-10-2020 22:07 ]

Pagina: 1