Vraag

Anoniem: 1458686

Topicstarter
Mijn vraag
mijn Huawei p9lite van 2017 start de laatste twee dagen met regelmaat opnieuw op.
Batterij is op kwaliteit gecheckt en die is OK.
Ik zie met de app Device Info, dat mijn system storage 99% van de 1,8 GB vol is.
Terwijl ik intern 8 GB heb met ruim 1,5 GB vrij.

Hoe kan ik die toegewezen ruimte voor het systeem vergroten, of kan ik systeembestanden verwijderen.
Zo ja welke en hoe?

Laatste beschikbare software update voor dit toestel is geinstalleerd EMUI 5.0.4

Graag goed advies hierbij.

Groet Alex Winters

Beste antwoord (via Anoniem: 1458686 op 25-09-2020 07:49)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:55
Ik ben blijkbaar niet duidelijk genoeg. De systeempartitie wordt alleen bij updates gewijzigd, bij normaal gebruik is deze read-only. Het maakt voor de werking van de telefoon niets uit dat deze bijna vol is. Wat je probleem ook is, hier heeft het niets mee te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door hcQd op 25-09-2020 07:47 ]

Alle reacties

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
Heb je systeem en app cache al eens geleegd?
Verder kan ik je Google Files aanbevelen om je toestel op te ruimen. Huawei device info geeft wel eens verkeerde waarden aan. 8gb is vandaag de dag echt wel krap. Je kan een microSD aanschaffen als je meer ruimte nodig hebt, maar daar zou ik geen apps op zetten want dat vertraagt de boel.

Topicstarter
Beste smartphonetips,
Cache's worden worden met regelmaat geleegd. Die stappen zijn allemaal doorlopen. Interne opslag heeft wel ruimte, alleen gaat het mij, om de toegewezen ruimte voor de systeem bestanden. Daar moet ik ruimte in creëren.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:31
@Anoniem: 1458686 jij bedoelt iets anders.
Je hebt RAM: intern geheugen: hoeveel je mobiel in zijn "actieve geheugen" open heeft staan. jij hebt 2GB (dat is erg weinig)
je hebt storage: opslag : foto's en apps sla je op op je mobiel. Jij hebt 8 gb.

Installeer android go , dan wordt je mobiel weer sneller.

Topicstarter
Sorry Ruud,
Dat is het ook niet ik heb 3Gb RAM. Daar gebruik ik met mijn applicaties maximaal 2Gb van. ZieAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8K0685DMaWKavfR8iUKcrY2nWDY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SmZbn3CBbUwwAeT56mNtEv0z.png?f=fotoalbum_large screenshot.

• hcQd
/system bevat het os. Dat deze partitie nagenoeg vol is is normaal, vrije ruimte daar is toch niet bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste hcQd,
Betekend dit nu dan einde van deze telefoon? Omdat OS niet meer ruimte heeft en krijgt?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
Ik ben blijkbaar niet duidelijk genoeg. De systeempartitie wordt alleen bij updates gewijzigd, bij normaal gebruik is deze read-only. Het maakt voor de werking van de telefoon niets uit dat deze bijna vol is. Wat je probleem ook is, hier heeft het niets mee te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door hcQd op 25-09-2020 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helder, dank voor dit antwoord. Dan moet ik verder zoeken naar de oorzaak. Heb al de laatste apps verwijderd. Maar euvel nog niet verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
Anoniem: 1458686 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 07:51:
Helder, dank voor dit antwoord. Dan moet ik verder zoeken naar de oorzaak. Heb al de laatste apps verwijderd. Maar euvel nog niet verdwenen.
Als je nog geen nieuw toestel wilt aanschaffen, kan je misschien eens kijken of er een custom ROM beschikbaar is?

Edit: nevermind, er wordt niet meer ontwikkeld voor dit toestel.

[ Voor 27% gewijzigd door Smartphonetips op 25-09-2020 08:33 ]

Pagina: 1