Signaal tv via internet over Denon AVR-X3400H

Pagina: 1
Acties:
  • 842 views

Vraag

• Steven52
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-05-2022
Wij hebben om tv te kijken lange tijd met een smartcard van Ziggo gewerkt via een coax verbinding, vrij probleemloos. Na de verhuizing onlangs kon dat niet meer omdat Ziggo hier niet levert maar Delta.

Ik heb een Denon AVR X3400H. De aansluitingen waren op het oude adres allemaal ingesteld, ook qua hdmi, op de stand Cable/sat van de AV. Dat werkte perfect om het tv geluid via de home cinema set te luisteren.

Nu hebben we bij Delta voorlopig tv via internet (en misschien blijft dat wel zo). Ik heb wel een smartcard van Delta maar die wordt door mijn decoder, een vu+ duo 4k, nog niet uitgelezen dus we gaan vooralsnog even door met tv via internet.

Het probleem is nu dat ik het niet zo aangesloten krijg - of ingesteld - dat het geluid van de tv ook weer via mijn home cinema set is te horen. Nu loopt noodgedwongen de enige hdmi kabel die in de interactieve tv ontvanger zit rechtstreeks naar de tv dus we kunnen wel gewoon tv kijken en luisteren. Maar ik wil het geluid van de tv uiteraard óók weer via de home cinema set kunnen horen.

Hoe krijg ik dit voor elkaar? Is het alleen een kwestie van anders aansluiten of moet ik in de instellingen van de Denon ook dingen aanpassen? En zo ja welke en hoe?

Graag een stappenplan hoe dit voor elkaar te krijgen (of een link daar naar toe). Ik ben geen techneut dus graag zoveel mogelijk leken taal. Er zijn vast meer mensen die dit meemaken.

Mij lijkt deze vraag het makkelijkst te beantwoorden door iemand die goed bekend is met de Denon x3400h of een vergelijkbaar model. Maar een andere deskundige is ook prima.

Graag reacties.

Mvg,

Relevante software en hardware die ik gebruik
Denon avr x3400h
Vu+ duo 4k met openpli
Delta interactieve tv ontvanger (zonder harde schijf)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik dacht de oplossing te hebben gevonden door de hdmi kabel die uit de interactieve ontvanger komt rechtstreeks in de Cable/sat aansluiting van de Denon te stoppen zodat ik die op die instelling kon laten staan en dan vanuit de Denon uitgang monitor hdmi terug naar de tv (die zat er bij het vorige adres ook al) maar dan krijg ik geen signaal. Alle genoemde apparaten inclusief de tv zijn aangesloten op bedraad internet.

Alle reacties

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:00
  • Helemaal niet, of alleen geen geluid?
  • Met de AVR aan of uit?
Dit lijkt me namelijk wel de geijkte manier.

[ Voor 20% gewijzigd door Propheticus op 24-09-2020 20:58 ]

• Steven52
Met de avr aan, geen beeld en geen geluid. Als ik de avr aan zet schakelt hij ook niet automatisch over op geluid via de boxen. Dat was op ons oude adres wel. Beeld en geluid vielen dan even weg totdat de avr was opgestart . Andersom ook als je de avr weer uitzette. Nu gebeurt er helemaal niks als ik de avr aan zet om via de speakers het geluid van de tv te horen. Toch een instelling kwestie in de avr dan?

[ Voor 88% gewijzigd door Steven52 op 24-09-2020 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:56
Weet je zeker dat beide hdmi kabels nog werken en goed in de poorten zitten?

Zit de hdmi kabel vanuit de denon in dezelfde hdmi poort van de tv als wanneer je rechtstreeks vanuit de delta ontvanger aansluit?

Heb je in de denon receiver gecheckt of de cbl/sat hdmi poort ook daadwerkelijk gelinkt wordt aan de cbl/sat keuze knop? Dit kun je namelijk wijzigen en zelfs uitschakelen. Ik geloof dat het menu "sources" genoemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-05 12:40
Steven52 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:28:
Ik heb wel een smartcard van Delta maar die wordt door mijn decoder, een vu+ duo 4k, nog niet uitgelezen dus we gaan vooralsnog even door met tv via internet.

Graag reacties.

Mvg,

Relevante software en hardware die ik gebruik
Denon avr x3400h
Vu+ duo 4k met openpli
Delta interactieve tv ontvanger (zonder harde schijf)
Uiteraard kun je wel de Delta smartcard met de DUO4K lezen met Oscam dat vindt je terug bij sat4all.com
Uiteraard moet je voor de apparaten die je via de Denon per HDMI ook de juiste HDMI kabels gebruiken en dan eenmaal naar de TV (namen geven kan in het webinterface van je denon heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven52
Hallo Anthonius, heb je voor mij ajb de rechtstreekse link naar sat4all waar beschreven staat hoe je de duo 4k op delta in stelt? Denk dat ik het dan nog niet zelf kan maar de leverancier is al erg bereidwillig om te helpen alleen hebben zij zelf geen ervaring met Delta, alleen met ziggo. Dan willen ze het graag op afstand via teamviewer regelen. Nu moeten ze zelf ook elders te rade gaan.

En wat betreft jullie vragen over de hdmi aansluitingen van en naar de Denon. Alles zit exact hetzelfde als op mijn vorige adres met dezelfde prima kwaliteit degelijke kabels. High speed alles ivm 4k. Naar de tv zit een hdmi op de monitor aansluiting van de Denon en op hdmi 1 van mijn tv. Dat is een hdmi arc aansluiting

[ Voor 44% gewijzigd door Steven52 op 25-09-2020 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:56
Steven52 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:12:
En wat betreft jullie vragen over de hdmi aansluitingen van en naar de Denon. Alles zit exact hetzelfde als op mijn vorige adres met dezelfde prima kwaliteit degelijke kabels. High speed alles ivm 4k. Naar de tv zit een hdmi op de monitor aansluiting van de Denon en op hdmi 1 van mijn tv. Dat is een hdmi arc aansluiting
Ok, maar heb je het ook getest? Er kan met de verhuizing natuurlijk iets gebeurt zijn. Het is heel vreemd dat het signaal wel van A naar C werkt, maar niet van A via B naar C, wanneer B het signaal feitelijk alleen doorstuurt.

Dan kan het zijn dat de verbinding onderweg niet goed is (hdmi kabel stuk, of hdmi poort stuk),
het kan zijn dat de verbinding anders loopt dan je denkt (gebruik van andere poorten dan aangegeven door verkeerde koppeling in receiver of tv (bijvoorbeeld door een reset)),
Of het kan zijn dat het Delta kastje een signaal uitgeeft wat de receiver niet herkent, maar de tv wel (ik ben hier niet zo in thuis ik lees wel iets over merk-afhankelijke tv-codes waar ook Denon bij staat, maar volgens mij heeft dat meer met de universele afstandsbediening te maken).

Als dat allemaal in orde is, hoort het gewoon te werken. Zoniet zou je nog een reset naar fabrieksinstellingen kunnen doen op de receiver en/of TV. Ik weet niet of je een surround speakeropstelling hebt, maar in een nieuwe ruimte is het sowieso goed om de akoestiek opnieuw in te regelen door audyssey, die instellingen gaan namelijk ook verloren bij een reset.

Het alternatief is de oorzaak van je probleem te laten voor wat het is en een andere verbindingsmogelijkheid te zoeken. Ik zie dat die delta ontvanger ook een spdif (optical) uitgang heeft. Meestal kun je dan de audio op die manier ook naar je receiver sturen, terwijl je de ontvanger via hdmi met je tv verbonden laat, of dit echt tegelijkertijd kan, zal vast in de handleiding staan. Nog een alternatief is om de audio van de tv terug naar de receiver te sturen, indien aanwezig kan dat met eenzelfde spdif kabel, of evt via rood/witte tulp uitgangen. In dat laatste geval ben je wel beperkt tot stereo.

[ Voor 3% gewijzigd door LA-384 op 25-09-2020 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven52
Dank voor je uitgebreide reactie. Ik had beter gelijk kunnen aangeven dat alle apparatuur niet met de verhuiswagen is mee gegaan. Dat heb ik allemaal zelf met de grootste zorgvuldigheid vervoerd inclusief alle kabels

Ik weet hoe gevoelig zulke apparatuur is voor schade. Het is echt vrijwel onmogelijk dat er nu ineens iets kapot zou zijn. Ik heb bijvoorbeeld mijn 4k blu ray speler van Sony ook op identieke wijze weer aangesloten en die werkt net zo goed als op het vorige adres via de Denon. Ik weet ook zeker dat de hdmi van de Denon naar de tv aan beide kanten goed is aangesloten. In de Denon op monitor en in de tv op hdmi 1.

Het grote verschil met de vorige opstelling is dat (omdat mijn Delta smartcard nog niet werkt in mijn vu+ duo 4k) het tv signaal door de interactieve tv ontvanger nu via ethernet binnen komt waar ik als ik de Vu zou kunnen gebruiken gewoon een coax ingang signaal zou hebben. Dan was er vast niks aan de hand geweest. Nu wordt dat signaal door de Delta ontvanger via een hdmi kabel doorgestuurd. En als ik die in de cable/sat ingang op de Denon stop heb ik dus dat probleem dat de Denon niet op dat signaal reageert.

Wat testen betreft. Het enige dat ik kan bedenken is dat ik ipv de Delta ontvanger een Humax 5400c op die ingang aansluit (die had ik er ook op voor de Vu) en dan kijken of het wel werkt zoals het moet. Ik weet namelijk al dat de Delta smartcard daar wel prima in werkt. Die Humax gebruiken we namelijk voor de slaapkamer.

Kan het niet zijn dat ik in de Denon instellingen iets moet aanpassen? Dat er in deze nieuwe setting het signaal wordt geblokkeerd ofzo? Alle instellingen staan namelijk nog hetzelfde als op mijn vorige adres.

Om het verhaal compleet te maken. Uiteindelijk wil ik het liefst gewoon weer tv kijken via de Vu+. Dat werkte altijd perfect, ook via de Denon en dus home cinema. Maar dan zal eerst de smartcard van Delta daarin moeten werken. Het kastje van Delta gebruiken we dan alleen voor uitzending gemist en daarvoor is alleen geluid van de tv genoeg.

[ Voor 9% gewijzigd door Steven52 op 25-09-2020 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald v
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 14-05-2023
Hoi 👋🏻 mensen met delta aansluiting . Ik heb het zelfde probleem met delta ik heb een denon. 1500 av en ik wil van de delta tv ontvanger naar mijn denon met hmi arc kabel naar monitor ingang en dan van mijn denon naar mijn tv hdmi maar dan krijg ik geen signaal . Het is me wel gelukt naar veel puzzelen om het geluid er uit te krijgen . Maar eerst bij ziggo werkte alles op 1 afstand bediening. Dat is dus al irritant dat 3 afstand bediening moet gebruiken. En als je dan over gaat naar de app van netflix werkt de instelling weer niet dan moet je de tv boxen weer aan zetten .! Misschien stap ik dan weer over naar ziggo. Want wat er aan de hand weet ik ook niet .zal wel met software te maken hebben. Misschien iemand antwoorden op mijn vraag stap voor stap. Groetjes van RVerheijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald v
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 14-05-2023
Steven 52 met cromecast kan je ook tv kijken boven. Apps via cromecast dw loaden netflix disney + dan kun je gewoon via wifi kijken 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:36

FeaR

In GoT we trust

@ronald v
Topics kicken om te kapen is niet de bedoeling. Voor eigen problemen zijn eigen topics. Topic starter is ook bijna een jaar niet meer online geweest. Ik verzoek je dus een eigen topic aan te maken. Tevens verzoek om het probleem dan iets beter onder woorden te brengen. De huidige post lezende kan ik er weinig van maken. Graag ook alle apparatuur benoemen, een term als "monitor" zegt niet veel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.