casje1988 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:29:
• Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral shooters / fps games zo fijn mogelijk spelen
• Wat wil je bereiken?
Liever meer fps dan mooier beeld met 4 k
• Wat mag het gaan kosten?
Rond de 300
• Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Zo veel mogelijk fps , 1 ms
• Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Gaat om de PlayStation 5 .
Ben zelf al aardig aan het zoeken geweest . Maar ik kom er gewoon niet uit .
Aangezien je voorheen altijd al op een monitor hebt gespeeld, zou ik adviseren hiermee te blijven spelen.
Je geeft zelf al aan dat de combi van 4K met 120 hz buiten je budget valt, dus ik zou gaan kijken naar een lagere resolutie (wellicht 1080 of zelfs 1440). Dit is namelijk stukken goedkoper.
Ook gaf je aan dat je graag FPS-games speelt. Bedenk daarbij dat het gros van de gamers op een Playstation5 niet eens op een monitor/tv-scherm speelt met meer dan 60hz, dus ik denk dat je het gewenste resultaat behaald wanneer je op lagere resolutie 120 Hz weergegeven krijgt.
Ja, het zal even wennen zijn omdat je 4K gewend bent. Aan de andere kant geef je zelf de voorkeur aan een hogere Hz (ook wel frame rate per seconde die weergegeven kan worden door je monitor).
Ik heb even snel gekeken naar iets ruim binnen jouw budget. Let wel, er zijn goedkopere varianten met een lagere resolutie. Hier mijn suggestie:
En ja, het is inderdaad een trend om met lagere resolutie te spelen om zo hogere framerates te behalen!