waarom mag dit niet..(Vraag over laptop prijs)

Pagina: 1
Acties:

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/202003

De man vraagt hier niets anders dan wat informatie wat een 2de hands laptopje maximaal mag kosten voor hem

als DAT al niet meer mag, dan wordt dit wel erg dicatoriaal allemaal

je hoort gezellig over hardware te kunnen kletsen lijkt me, en dus ook vragen aan mede-tweakers of je niet opgelicht wordt, lijkt me?!

bvd

Verwijderd

Mwoa... gaat niet specifiek over hardware, maar over de prijs van hardware toch ? Kick.to.HK had ook gekund :)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
is inderdaad nogal vaag, gister mochten dit soort topics wel en nu weer niet ensow :?

ze weten zelf volgens mij niet of ze het wel of niet willen toelaten

Verwijderd

Waarschijnlijk krijgen sommige admins een harde plasser van het plaatsen van een slotje >:)

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11 17:57
Op vrijdag 10 augustus 2001 10:47 schreef DeadLock het volgende:
Waarschijnlijk krijgen sommige admins een harde plasser van het plaatsen van een slotje >:)
LOL

Ik vind het ook een beetje twijfelachtig om die topic te sluiten...

Verwijderd

De belangrijkste rede is denk ik :
Niet echt intressant /alleen relevant voor topicstarter.
Met dank aan Bulldog ;)

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 11:22

PCR

Er was eens een rode lijn.... ;)

Codedivision | Freedom Internet

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 10:53 schreef Courage het volgende:
De belangrijkste rede is denk ik :

Alleen interessant voor de topic starter

Met dank aan Bulldog ;)
Als dat zo is dan zullen er geen mensen op reageren en sterft de post wel uit. Wanneer er wel mensen op reageren dan heeft het dus zin om die post te laten bestaan.

Zo gaat het wel bij meer threads hier, er wordt druk op gediscussieerd maar omdat hij niet aan een of andere regel voldoet wordt het topic de nek omgedraaid. (of gemoved naar de HK en die kan ik nog niet lezen).

Als je daar iets over zegt krijg je te horen dat je 150 posts moet doen en een maand ingeschreven moet zijn. Ja hallo, daar heb ik NU geen fl*ikker aan, die discussies zijn nu gaande en over 2 maanden als ik de drempel gehaald heb is die topic niet interessant meer.

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 11:02 schreef DeadLock een mooi verhaal
Tja... maar dan begint er weer een discussie die al 13764987264 keer is gevoerd.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Op vrijdag 10 augustus 2001 11:05 schreef Courage het volgende:

[..]

Tja... maar dan begint er weer een discussie die al 13764987264 keer is gevoerd.
wow! jij hebt ze geteld! :P ;)

• PCR

PCR

[..]

En om die discussie nou voor eens en altijd de wereld uit te hebben gaan we een keer stemmen,

wie is het er eens met de regels over de HK?

ik denk dat dan het probleem uit de wereld is van die discussies

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:55

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 10 augustus 2001 11:10 schreef Sequence het volgende:

[..]

wow! jij hebt ze geteld! :P ;)
Jamaar het is wel zo. Als je dit toelaat, dan krijg je weer duizenden topics over: wat mag dit kosten? En dat zijn gewoon saaie topics.

Misschien is het een idee om een groot "wat mag dit kosten/opbrengen" topic te maken in [forum=6], net als het grote vraag hier uw nummer topic in NST

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

[..]

Wat is daar mis mee? Hij wordt gevoerd dus mensen willen er over praten/schrijven. Als dat niet zo is dan stopt de topic vanzelf.

Mensen stellen een vraag, krijgen binnen een minuut 3 reacties met de opmerking dat die vraag ooit al een keer gesteld is en vervolgens wordt er een slot op gegooid.

Je kunt dan volgens mij helemaal niets meer vragen omdat ALLES wel een keer behandeld is.

Als je geiriteerd raakt van vragen die voor de 1000e keer langs komen moet je jezelf eens afvragen of je hier niet te lang rondhangt. Er komen elke dag newbie's bij en die zullen wel eens platgetreden paden bewandelen. Uiteraard moeten die er wel op gewezen worden dat ze de FAQ moeten lezen.

Verwijderd

[..]

Ik quote even mezelf omdat het volgens mij niet helemaal duidelijk is wat ik bedoel |:(
Hiermee bedoel ik dus de ellenlange discussie over de HK en het moeten behalen van 150 techposts alvorens je daartoe toegang hebt.

/edit : en het idee van JvS lijkt mij ook een hele goeie.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Stemmem?

[topic=156993] -> GoT is geen democratie.

Ik zie het probleem niet. GoT is een hardware probleem forum en geen koopmarkt. Als we mensen die hiero kostbare tijd verdoen opzadelen met vragen als "kost dat?" dan blijft van hun tijd niet veel over om de werkelijke vragen te beantwoorden. Erger nog, als je teveel van die prijsvragen heb, dan kom ik ook niet meer met mijn know-how langs, ik heb wel wat beters te doen dan prijzen toelichten. mensen helpen is prima, maar de prijs van een laptop bepalen is een beetje spiegelgevecht waar de search ook al niets aan heeft.

• PCR

PCR

Op vrijdag 10 augustus 2001 11:17 schreef ecteinascidin het volgende:

Stemmem?

Dan zal het uiteindelijk niet werken als GoT niet luistert naar ons, dit forum is ook afhankelijk van ons, als wij er niet waren dan zou GoT niet lang meer bestaan...

• PCR

PCR

Oh jah en HlpDsK zei in dat zelfde topic:

"We luisteren natuurlijk wel naar wat de users zeggen"

• PCR

PCR

Maar goed zoals ecteinascidin al aangeeft dat deze discussie over stemmen enzo al gevoerd is ga ik er niet op door :)

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 11:17 schreef ecteinascidin het volgende:
Stemmem?

Als we mensen die hiero kostbare tijd verdoen opzadelen met vragen als "kost dat?" dan blijft van hun tijd niet veel over om de werkelijke vragen te beantwoorden. Erger
Vaak kun je uit de titel van de topic wel halen wat voor vraag het is. Dan bekijk je hem toch gewoon niet?

Begrijp me niet verkeerd, het werk dat admins doen is zeer goed en petje af dat je daar je tijd in wilt steken.

Alleen, admins zijn er wel voor ons (de gebruikers van het forum). Dan kun je wel heel strict de regels gaan naleven maar als je daardoor geiriteerde gebruikers krijgt dan moet je je afvragen of de regels niet wat aangepast moeten worden. Ik zeg niet dat dat met de huidige regels moet maar het zijn gewoon dingen die je eens in de zoveel tijd moet evalueren (de regels bedoel ik dan).

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 01:17
Op vrijdag 10 augustus 2001 11:22 schreef pc-reactive het volgende:
Oh jah en HlpDsK zei in dat zelfde topic:

"We luisteren natuurlijk wel naar wat de users zeggen"
Zie GoT als een kroeg. Het gezamelijk publiek bepaalt de toonzetting van het geheel. De kroegbaas beslist over de dagelijkse dingen, zoals bierprijs en toegangsbeleid. De kroegbaas moet zijn publiek weten vast te houden door het gezellig te houden. Dus wat hij doet is zorgen dat hij een zo groot mogelijk publiek aanspreekt. Dat daarbij af en toe mensen "gecorrigeerd" moeten worden is dan onvermijdelijk. Ook zijn er huisregels. Heb je die niet dan wordt het een zooitje. Bij voorkeur zijn die regels kort, bondig en helder. Zo weet iedere bezoeker waar hij/zij aan toe is. Vergeet niet dat het geen recht is om in de kroeg te komen, het is een gunst.

Aan de andere kant betekend het bovenstaande niet dat de kroegbaas de hele avnond zijn muziek en zijn vehalen moet gaan staan verkondigen. Als hij de mening van zijn publiek niet repecteert is het snel gedaan met z'n zaak. Ook een zwalkend beleid zal geen goed doen. Als je de ene avond aleen frans bauer draait, en de volgende avond death metal, dan weet je publiek ook niet meer waar ze aan toe zijn. Logischer wijs gaat men dan op zoek naar een nieuwe kroeg (of huiskamer :)).

Het is een symbiose tussen de gebruikersgroep en de stuurgroep. De een kan niet bestaan zonder de ander. De een is er ook voor de ander. Hier in LA kan iedereen meedenken en meepraten over het forum en aanverwante zaken. Bijvoorbeeld : menige FAQ is door opmerkingen hier al aangepast.

Maar over sommige zaken moet je niet in discussie gaan. Als de kroegbaas zijn bier een kwartje duurder maakt, gaat hij dat ook niet eerst met de klanten overleggen. In dat geval is het simpelweg slikken of stikken of een andere kroeg zoeken.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:47
Op vrijdag 10 augustus 2001 12:03 schreef zeef een lang verhaal:
De nieuwe Exirion ? ;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 10 augustus 2001 12:11 schreef dennisdotcom het volgende:
De nieuwe Exirion ? ;)
:X

Laat jezelf toch niet zo kennen man :D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ik ben het volledig met de mods eens. Het is namelijk zo dat zij er ook voor moeten zorgen dat het forum interessant blijft voor de users, en daardoor GoT goed bezocht blijft worden. Natuurlijk zullen smaken verschillen en moet iedereen z'n ei kwijt kunnen, maar als er continu topics verschijnen als "Wat mag dit en dit kosten ?", "Kan ik beter ... of ... kopen ?", "Hoeveel ... heb jij ?", nou dan gaat de lol er bij mij wel af. Ik denk toch dat de meeste users van GoT meer geinteresseerd zijn in technische zaken dan de huishoudelijke wissewasjes.
Pagina: 1