DAB zender wel in auto maar niet thuis op radio

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• muldermans
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 26-09-2020
Mijn vraag
...Waarom kan ik radio 10 zenders wel in de auto ontvangen via DAB maar niet via mijn net gekochte Imperial i220 radio? Tijdens vakantie hadden wij een Sony dab radio waar ook radio 10 te ontvangen was. Hoe kan dat en hoe los ik dat op? Op mijn DAB radio krijg ik 56 zenders in de lijst maar geen radio 10.

Relevante software en hardware die ik gebruik
..Imperial i 220 DAB+ en internet radio.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via muldermans op 25-09-2020 16:30)

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:25
Waarschijnlijk onvoldoende bereik in je huis. Ik lees het e.e.a over een bereik vergroting met een antenne op internet. Wellicht zin om te knutselen?
https://www.dabtuners.nl/...t-huis-even-knutselen-dan

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:25
Waarschijnlijk onvoldoende bereik in je huis. Ik lees het e.e.a over een bereik vergroting met een antenne op internet. Wellicht zin om te knutselen?
https://www.dabtuners.nl/...t-huis-even-knutselen-dan

• muldermans
Bedankt voor je supersnelle en zinvolle reactie!
Dat zou kunnen. Om dat te onderzoeken zal ik eerst de radio in de tuin zetten om verschil in aantal zenders te zien. Dan kan ik eventueel een buitenantenne maken. Wordt vervolgd.

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:06
Radio 10 is te beluisteren via de kabel, via FM, satelliet en online. Vul je huidige plaats in om te zien op welke FM-frequentie je Radio 10 kunt ontvangen
Ik zie geen dab+ staan op hun website, maar..... Jou radio kan online ontvangen, dus gebruik de handleiding om radio 10 online te vinden.

Lichtpuntje...

• muldermans
LuisjeNL schreef op donderdag 24 september 2020 @ 17:04:
[...]

Ik zie geen dab+ staan op hun website, maar..... Jou radio kan online ontvangen, dus gebruik de handleiding om radio 10 online te vinden.
Ik heb Radio 10 60&70's hits via Internet radio gevonden, geen probleem. Maar ik wil het ook via DAB ontvangen wat wel degelijk kan want die zender heb ik in de auto ook via DAB+

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Binnen heb je inderdaad minder goede ontvangst, maar ook sommige stroombronnen kunnen roet in het eten gooien. Als ik mijn DAB+ (bouw)radio naast de acculader van de boormachine zet dan gaat hij om de haverklap haperen. En buiten ontvangt hij prima, tot er een brommer voorbij rijdt, dan is hij de weg even kwijt.

Testen in de tuin lijkt mij een goed idee.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muldermans
Buiten in de tuin op ruime afstand van het huis nog steeds maar 56 DAB zenders waaronder geen Radio10. Ga ook contact opnemen met leveranciers helpdesk en Radio 10 zelf.
Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsert
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-12-2022
Ontvang je wel andere landelijke commerciele zenders als Sky radio, Radio 538 etc?
Deze zitten nl.l. in hetzelfde multiplex: 11C (en komen van dezelfde zendmast). Mocht het een ontvangstprobleem zijn, dan zou je deze ook moeilijk of niet moeten kunnen ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• muldermans
Probleem lijkt voorlopig opgelost. Heb radio voor het raam gezet en diverse keren de DAB lijst laten scannen. Nu krijg ik inderdaad de commerciële zenders waaronder Radio 10. Alleen ontvangst valt weg als ik de radio verplaats. Maar dat is een ander, bekend probleem wat ik hoop op te lossen met de ontzettend goede suggestie van Renzie.

Iedereen hartelijk dank voor het meedenken en reageren.
Pagina: 1