Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-11 08:47
Ik heb een Philips te one tv en een Denon avxr1000 versterker. Ik heb ARC aan de praat op het moment dat ik mijn tv aanzet gaat mijn versterker ook aan. Ik krijg alleen bijvoorbeeld van YouTube of Netflix via de tv geen geluid naar mijn versterker. Heeft iemand een gouden tip?

Mvg

Roy

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 13:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat je versterker aangaat wanneer je de TV aan zet betekent dat HDMI_CEC werkt, niet dat ARC ook werkt (zoals je hebt gemerkt). Paar dingen:

- Weet je zeker dat je TV ook ARC ondersteund?
- Heb je op de TV en op de versterker de HDMI aansluiting gebruikt die ARC ondersteund?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• geldermalsen
Tv zit op de video uit poort die ARC ondersteunt. Alle HDMI aansluitingen op mijn tv kunnen ARC gebruiken

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:19
In de geluidsinstellingen van je TV kijken, en output HDMI geluidssysteem kiezen?
En vervolgens geluidsinstellingen-geavanceerd-indeling digitale uitvoer-meerkanaals.

[ Voor 34% gewijzigd door OkeOkeOke op 24-09-2020 17:56 ]

• geldermalsen
OkeOkeOke schreef op donderdag 24 september 2020 @ 17:50:
In de geluidsinstellingen van je TV kijken, en output HDMI geluidssysteem kiezen?
En vervolgens geluidsinstellingen-geavanceerd-indeling digitale uitvoer-meerkanaals.
Al gedaan. Versterker geeft ook aan dat er een digitaal kanaal is

• OkeOkeOke
Op de Denon

Video - HDMI Setup:
HDMI Control - On
ARC - On (gaat mee met HDMI control)
TV Audio Switching - On

Heb je trouwens wel geluid met TV kijken?

[ Voor 16% gewijzigd door OkeOkeOke op 24-09-2020 18:39 ]

• geldermalsen
De laatste 2 opties heb ik niet op mijn denon

• geldermalsen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Pf1iZhQjX6lL80RwiccHoZKfMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1TUmALGqIMMgm6KiicalLluB.jpg?f=fotoalbum_large

• geldermalsen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWR50l6xnf5c6xZJ51gBu7sPdyc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A0eCdDxxyz3sWIhwf4LRq8kK.jpg?f=fotoalbum_large

• geldermalsen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LWbeJlu-NGGVAGQL5xyDVKtIhkE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2K66MnmkfPfaPWPY56HEgqiO.jpg?f=fotoalbum_large

• geldermalsen
Ik snap er geen fluit Van😜

• geldermalsen
OkeOkeOke schreef op donderdag 24 september 2020 @ 18:38:
Op de Denon

Video - HDMI Setup:
HDMI Control - On
ARC - On (gaat mee met HDMI control)
TV Audio Switching - On

Heb je trouwens wel geluid met TV kijken?
Als ik op deze manier kijk heb ik nergens geluid. Moet de instellingen weer terug zetten 😜

• OkeOkeOke
geldermalsen schreef op donderdag 24 september 2020 @ 18:52:
[...]

Als ik op deze manier kijk heb ik nergens geluid. Moet de instellingen weer terug zetten 😜
Welke opties heb je nog meer bij HDMI audio uit? AVR?
Op welke HDMI aansluiting zit je TV op de Denon?
Als je de instellingen op de Denon veranderd, moet je de stroom er af halen en er weer op.

[ Voor 19% gewijzigd door OkeOkeOke op 24-09-2020 19:44 ]

• geldermalsen
Op de video outpoort

[ Voor 25% gewijzigd door geldermalsen op 24-09-2020 20:19 ]

• OkeOkeOke
HDMI(OUT) monitor neem ik aan
Heb je die HDMI uit in de Denon instellingen al eens op AVR gezet?

Misschien nog handig:

YouTube: How to get TV Audio via your Denon AV Receiver with an (ARC) connection

[ Voor 41% gewijzigd door OkeOkeOke op 24-09-2020 20:55 ]

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Kijk ook even naar je kabels. Ik heb eindeloos veel issues gehad met mijn LG oled en Denon receiver / Denon soundbar. Met nieuwe HDMI kabels werkte het ineens fantastisch. Het is iets wat ik vaker las hier op GoT, eigenlijk niet in geloofde maar uiteindelijk toch het euvel kon oplossen ;)

• geldermalsen
Oke ben weer verder gegaan, met een andere HDMI kabel krijg ik wel geluid. YouTube werkt perfect alleen sommige films op Netflix hoor ik wel geluid maar de kwaliteit is.om te huilen! Bijvoorbeeld southpark is het geluid goed maar ga ik een film kijken is het net ofdat er non stop een helicopter vliegt. Wat zou ik doen nog een andere kabel proberen?

Edit het probleem komt voor als ik 5.1 wil luisteren. Als ik hem op stereo zet heb ik goed geluid.

[ Voor 12% gewijzigd door geldermalsen op 25-09-2020 13:25 ]

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-11 13:16
Ik gebruik dit topic even om een gerelateerde vraag te stellen waar ik tegenaan loop. Ik heb onlangs een Marantz NR1510 gekocht.

Ik heb een PlayStation, settopbox en ChromeCast gekoppeld en dat gaat prima. Alleen, de TV heeft ook smartfunctionaliteit. Als ik hiervan gebruik maakt loopt het geluid via de TV. Dit zou ik kunnen oplossen met ARC. Echter, als ik het instellingen menu bekijk, lijken er maar twee opties te zijn, of alles met ARC, of alles zonder ARC.

Idealiter zou ik dus per activiteit willen kiezen of ik wel of geen ARC gebruik. Smart TV = wel, PS4 = niet.

Weet iemand of zoiets mogelijk is?

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:11
Hangt ook een beetje vanaf hoe je een ander hebt aangesloten.
Waar hangt de PS4 achter bijvoorbeeld?
Pagina: 1