Misschien eerst even zeggen dat ik als tiener vaak mijn eigen PC's samenstelde, maar sinds mijn hogere studies overgeschakeld ben op MacBook Pro's. Nu een kleine 20 jaar later is een Mac die aan mijn eisen voldoet eigenlijk veel te duur en denk ik er aan om opnieuw naar een self-build Windows PC te gaan (En MS Flight Simulator 2020 is ook een mooie aanleiding hiervoor)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem moet geschikt zijn voor videobewerking (4K - 60fps), streaming met OBS (geen games, maar als docent geef ik door Corona meer en meer van thuis uit les en wil dit zo professioneel mogelijk doen) en als ontspanning wil ik MS Flight Simulator 2020 kunnen draaien met zo hoog mogelijke settings.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is 2000 EUR, maar kan wel tot 2500 EUR gaan voor een goed en toekomstbestendig systeem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Door overschakeling van Macbook naar PC heb ik eigenlijk niks meer. Enkel joystick en rudder pedals kan ik verder gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Lijstje met een eerste voorzet (na grondig deze forums te lezen) is onderaan te vinden.
Voorlopig zit er nog maar 1 scherm in, maar zou willen gaan naar een setup met 2 schermen (vooral voor streaming). Denk om dezelfde monitor later nog eens extra te kopen, maar dat reken ik nog niet mee in het huidige budget.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet zo stil mogelijk zijn ivm streaming.
Ook toekomstbestendig. Werk nu op een MacBook Pro van 2014 en het nieuwe systeem moet minstens ook 5 jaar meekunnen.
Ga je overklokken?
Nee, niet direct
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies over mijn voorgesteld systeem en nakijken of de componenten bij elkaar passen (heb al lang geen systemen meer samengesteld, dus ben er wat uit). Ik zoek eigenlijk het best mogelijke systeem voor mijn budget.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem moet geschikt zijn voor videobewerking (4K - 60fps), streaming met OBS (geen games, maar als docent geef ik door Corona meer en meer van thuis uit les en wil dit zo professioneel mogelijk doen) en als ontspanning wil ik MS Flight Simulator 2020 kunnen draaien met zo hoog mogelijke settings.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is 2000 EUR, maar kan wel tot 2500 EUR gaan voor een goed en toekomstbestendig systeem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Door overschakeling van Macbook naar PC heb ik eigenlijk niks meer. Enkel joystick en rudder pedals kan ik verder gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Lijstje met een eerste voorzet (na grondig deze forums te lezen) is onderaan te vinden.
Voorlopig zit er nog maar 1 scherm in, maar zou willen gaan naar een setup met 2 schermen (vooral voor streaming). Denk om dezelfde monitor later nog eens extra te kopen, maar dat reken ik nog niet mee in het huidige budget.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet zo stil mogelijk zijn ivm streaming.
Ook toekomstbestendig. Werk nu op een MacBook Pro van 2014 en het nieuwe systeem moet minstens ook 5 jaar meekunnen.
Ga je overklokken?
Nee, niet direct
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies over mijn voorgesteld systeem en nakijken of de componenten bij elkaar passen (heb al lang geen systemen meer samengesteld, dus ben er wat uit). Ik zoek eigenlijk het best mogelijke systeem voor mijn budget.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed | € 425,05 | € 425,05 |
| 1 | Moederborden | MSI MPG B550 Gaming Plus | € 139,05 | € 139,05 |
| 1 | Videokaarten | Asus ROG Strix GeForce RTX 3070 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (256MB cache, 5400rpm), 4TB | € 81,90 | € 81,90 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | Monitoren | LG Ergo 27QN880 Zwart | € 476,65 | € 476,65 |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 133,50 | € 133,50 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 30,65 | € 30,65 |
| 1 | Toetsenborden | Logitech MX Keys (zonder polssteun, Azerty FR) | € 102,54 | € 102,54 |
| 1 | Muizen | Logitech MX Master 3 Grafiet | € 85,99 | € 85,99 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 108,38 | € 108,38 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 650W | € 107,81 | € 107,81 |
| 2 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 100,40 | € 200,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.988,27 | ||