Vraag

• gevoelig
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 10:42
Mijn vraag
Ik heb vandaag een K95 Platinum RBG binnen gekregen. Toen ik hem uit de doos haalde viel er meteen een toets uit. Die heb ik vastgelikt. Maar als ik nu zo over het toetsenbord ga en bijvoorbeeld <pijltje omhoog> op til gaat die veel makkerlijk dan andere (gaat los zonder weerstand.)

Is dit standaard? (ik stap net in mechanische toetsenborden na tig jaar G15)

Buiten is het koud en guur. Gisteren was het warmer dan vandaag. Maar dat kan ook aan mij liggen...

Beste antwoord (via gevoelig op 25-09-2020 01:09)

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-03 14:25

djunicron

*click-swoosh-thud*

Tja, over het algemeen zijn de specs van de stammetjes, en de plusjes daarop bij Cherry goed in spec.

Echter worden de caps voor Corsair op een vrij goedkope manier gemaakt en zijn die niet van al te hoge kwaliteit. Als je ze er scheef af trekt, word de onderkant van de keycap steeds losser. Als ze er gemakkelijk af te wippen zijn, of zelfs los komen tijdens het typen van de veerkracht van de switch zelf, dan heb je waarschijnlijk een klein scheurtje erin.

Losse caps zijn natuurlijk altijd te vervangen. Ik denk dat je dit wel op het transport kan verhalen. Beetje afhankelijk van de winkel of ze hier wat mee gaan doen, maar Corsair support is vaak ook de moeilijkste niet.

Wat je zelf eraan kan doen is dun papier pakken. Denk 120gr/cm of dunner. Een klein strookje toevoegen doet vaak al wonderen. Doe dat vooral waar de switch geen "hapje" uit het plusje heeft.

Alternatief kan je natuurlijk de caps gewoon in z'n geheel vervangen. Dan ben je vaak van een hoop wobble af bij deze borden en klinken ze een stuk beter.

Ga in ieder geval niet met lijm aan de gang! Voor je het weet is het te veel of zit de cap er permanent aan vast...

Alle reacties

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-03 23:11
Ik heb geen ervaring met de speed-variant cherry switches, maar een keycap die zo van de stem afvalt hoort in met 'gewone' switches in elk geval bij lange na niet te kunnen.

In principe hoor je niet heel veel kracht nodig te hebben om een keycap te verwijderen, maar tobo ondersteboven schudden mag absoluut niet tot verlies van keycaps lijden, lijkt me. Heb op vier verschillende mech plankjes (half 'namaak' switches, andere twee wel origineel Cherry) ook nog nooit iets van dien aard meegemaakt.

Klinkt mij in ieder geval een béétje als een maandagmorgenexemplaartje, maar wellicht dat andere eigenaren van het specifieke toetsenbord daar anders over denken? Zou niet de eerste keer zijn dat ik me verbaas over bepaalde... functionaliteit... op "gaming"-hardware." :+

• gevoelig
Bedankt voor je bericht iceaheart.Het leek me ook niet logisch.

Voor de duidelijkheid wil ik nog toevoegen: de <CTRL> toets viel bij het uitpakken. Deze zit nu echter goed vast (ik krijg hem met alleen mijn vingers in ieder geval niet meer los.)

Als ik het toetsenbord omdraai valt er niets uit. Maar ik durf er op deze manier geen stofzuiger of te halen (iets wat een bekende met een K70 wel gewoon kan.)

Buiten is het koud en guur. Gisteren was het warmer dan vandaag. Maar dat kan ook aan mij liggen...

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:31

slaay

Natuurbeleven.com

gevoelig schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:16:
Mijn vraag
Ik heb vandaag een K95 Platinum RBG binnen gekregen. Toen ik hem uit de doos haalde viel er meteen een toets uit. Die heb ik vastgelikt. Maar als ik nu zo over het toetsenbord ga en bijvoorbeeld <pijltje omhoog> op til gaat die veel makkerlijk dan andere (gaat los zonder weerstand.)

Is dit standaard? (ik stap net in mechanische toetsenborden na tig jaar G15)
Wat zegt de verkoper hierover?

Dich bis echt unne foëzen haas

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
slaay schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:32:
[...]

Wat zegt de verkoper hierover?
Aan dit soort reacties hebben we niets aan.

Klik de toetsen eens terug en kijk of ze op hun plek blijven. Bij mechanische toetsenborden is het normaal dat de caps makkelijker los kunnen komen.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:31

slaay

Natuurbeleven.com

com2,1ghz schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:34:
[...]

Aan dit soort reacties hebben we niets aan.

Klik de toetsen eens terug en kijk of ze op hun plek blijven. Bij mechanische toetsenborden is het normaal dat de caps makkelijker los kunnen komen.
Maar als je een product koopt en het lijkt niet te correct te werken dan ga je toch eerst bij de verkoper informeren?

Dich bis echt unne foëzen haas

• com2,1ghz
  • Nu online
slaay schreef op donderdag 24 september 2020 @ 17:41:
[...]

Maar als je een product koopt en het lijkt niet te correct te werken dan ga je toch eerst bij de verkoper informeren?
TS vraagt of dit eigenlijk wel een probleem is. De winkel gaat zeggen dat hij hem maar moet opsturen en is hij zijn toetsenbord een paar dagen tot weken kwijt.
Dat hij de winkel kan bellen weet hij ook wel.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
com2,1ghz schreef op donderdag 24 september 2020 @ 17:45:
[...]

TS vraagt of dit eigenlijk wel een probleem is. De winkel gaat zeggen dat hij hem maar moet opsturen en is hij zijn toetsenbord een paar dagen tot weken kwijt.
Dat hij de winkel kan bellen weet hij ook wel.
Ik heb vandaag een K95 Platinum RBG binnen gekregen.
Dat hij dat weet, zal best, maar heeft hij het ook gedaan ?

Vrij logische reactie, die ineens niet meer mag worden gevraagd ( sinds een jaar )
Men moet een heel lijstje invoeren wat er gebeurt is, en wat er gevonden is, maar in 9 van de 10x is de stap contact met verkoper overgeslagen.

Als je denkt dat een product defect is, stuur je het terug.
Dat het een paar dagen duurt, is jammer ... maar een week aanklooien en wachten op nietszeggende reacties over zelf oplossen ...
Dan ben je vaak te laat, en komt het volgende WKOA topic omhoog

• com2,1ghz
  • Nu online
FreshMaker schreef op donderdag 24 september 2020 @ 18:43:
[...]

[...]

Dat hij dat weet, zal best, maar heeft hij het ook gedaan ?

Vrij logische reactie, die ineens niet meer mag worden gevraagd ( sinds een jaar )
Men moet een heel lijstje invoeren wat er gebeurt is, en wat er gevonden is, maar in 9 van de 10x is de stap contact met verkoper overgeslagen.

Als je denkt dat een product defect is, stuur je het terug.
Dat het een paar dagen duurt, is jammer ... maar een week aanklooien en wachten op nietszeggende reacties over zelf oplossen ...
Dan ben je vaak te laat, en komt het volgende WKOA topic omhoog
Dit slaat helemaal nergens op.

• gevoelig
Sorry allen. Er is inderdaad nog geen contact geweest met de verkoper. De reden dat ik hier de vraag stelde was vooral om vast te stellen (liefst op basis van ervaringen van anderen) of dat nodig was.
Terugsturen vind ik nogal een stap nl.

Hoewel ik in deze tekst (nog) meerdere keren typos heb moeten corrigeren, begin ik na een halve dag al te wennen aan het gebruik. Met het toetsenbord lijkt dus verder niets mis.

Het lijkt tot nu de alleen de pijl naar boven toets te zijn die heel makkelijk los gaat. Ik kijk het vanavond nog even aan en neem anders morgen contact op.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-03 14:25

djunicron

*click-swoosh-thud*

Tja, over het algemeen zijn de specs van de stammetjes, en de plusjes daarop bij Cherry goed in spec.

Echter worden de caps voor Corsair op een vrij goedkope manier gemaakt en zijn die niet van al te hoge kwaliteit. Als je ze er scheef af trekt, word de onderkant van de keycap steeds losser. Als ze er gemakkelijk af te wippen zijn, of zelfs los komen tijdens het typen van de veerkracht van de switch zelf, dan heb je waarschijnlijk een klein scheurtje erin.

Losse caps zijn natuurlijk altijd te vervangen. Ik denk dat je dit wel op het transport kan verhalen. Beetje afhankelijk van de winkel of ze hier wat mee gaan doen, maar Corsair support is vaak ook de moeilijkste niet.

Wat je zelf eraan kan doen is dun papier pakken. Denk 120gr/cm of dunner. Een klein strookje toevoegen doet vaak al wonderen. Doe dat vooral waar de switch geen "hapje" uit het plusje heeft.

Alternatief kan je natuurlijk de caps gewoon in z'n geheel vervangen. Dan ben je vaak van een hoop wobble af bij deze borden en klinken ze een stuk beter.

Ga in ieder geval niet met lijm aan de gang! Voor je het weet is het te veel of zit de cap er permanent aan vast...

• gevoelig
Dank voor je reactie. Vanavond een paar uur gegamed en gewerkt. Ik heb besloten het toetsenbord niet terug te sturen. Het lijkt zich te beperken tot die ene switch. Misschien stuur ik morgen een mail naar de retailer om te kijken of ze er iets mee kunnen. Bedankt allen voor de response.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee