Briffon hbs 200 en HG haaronstopper

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024
Hallo,

Ik heb vorig jaar een verbouwing gehad en hier is toen iets mis gegaan. Kwamen achter dat er een gat is ontstaan in de afvoerleiding(zwart). Dit hebben we toen opgelost met vloeibaar rubber (HBS-200) van Griffon.

Nu is te zien dat de afvoer niet goed gaat. Heel het douche gedeelte staat onder water. Ik wil dus hg haarontstopper gebruiken maar dit spul is bijtend. Zal dit product het stukje wat we toen destijds hebben gerepareerd beschadigen?

Ben niet zo in scheikunde...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 15:52
Volgens hun eigen website is het zout en chemicaliën bestendig.
Dus zeker één keer zal het geen kwaad kunnen.

Maar je weet nu wel dat je regelmatig het putje even moet controleren op haren, één keer per week even leek trekken (hier zijn ook borsteltjes voor) en je hebt veel minder last van een slecht doorlopend putje...

• MrJames
Maarce schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:52:
Volgens hun eigen website is het zout en chemicaliën bestendig.
Dus zeker één keer zal het geen kwaad kunnen.

Maar je weet nu wel dat je regelmatig het putje even moet controleren op haren, één keer per week even leek trekken (hier zijn ook borsteltjes voor) en je hebt veel minder last van een slecht doorlopend putje...
Ik heb een flens afvoer en die controleer ik elke week en maak ik de haar filter schoon. Het zit echt in de afvoer leiding waar ik niet bij kan komen.

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 15:52
MrJames schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:55:
[...]

Ik heb een flens afvoer en die controleer ik elke week en maak ik de haar filter schoon. Het zit echt in de afvoer leiding waar ik niet bij kan komen.
Dan doe je er inderdaad al alles aan om het zo goed mogelijk te voorkomen :-)
Een ontstopperveer kan je helpen, maar volgens mij kan je met een redelijk gerust hart af en toe een vloeibare ontstopper erdoor gooien.

• MrJames
Kreeg net een mail van Griffon;
Ik weet niet de samenstelling van de HG Haarontstopper, maar vaak zijn ontstoppers op basis van Kaliumhydroxide of Natriumhydroxide. De HBS-200 is hier tegen bestand.

[ Voor 9% gewijzigd door MrJames op 24-09-2020 16:34 ]

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-04 18:34

Nvidiot

notepad!

Protip: koop een water stofzuiger en zuig bij verstoppingen de rommel uit de afvoerleiding. Ik had hier ook last van in mijn oude huis en kreeg deze tip van een loodgieter :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• MrJames
Nvidiot schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:35:
Protip: koop een water stofzuiger en zuig bij verstoppingen de rommel uit de afvoerleiding. Ik had hier ook last van in mijn oude huis en kreeg deze tip van een loodgieter :)
Klopt deze tip heb ik ook gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
Gisteren heb ik de onderstaande naar griffon gestuurd. Heb nu een reactie ontvangen;
Zo te zien bevat deze HG Haarontstopper een chloorhoudend product.
De Rubber Seal is niet geschikt om hier langdurig mee in contact te komen.
Bij kortstondig contact zou dit volgend onze gegevens geen probleem moeten zijn.
Ik kan u helaas in uw geval niet garanderen dat de HG Haarontstopper geen nadelige invloed heeft op de Rubber Seal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jFzlSwVjLl_-uExjwEsM5XgI6dE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CtvZYCqE8Wac48LId6KXSYtZ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
Inmiddels ook van HG een antwoord gekregen;Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5fWawQ3dlKA42MPGM8Imz-2GJ_8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b3eC7yoLPTyUMOjfUceVwHSb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TQ4On8E7k4HmuRPT3EKDumsgqs4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pynAw4KnxlYB0DxoxAHEeGBS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 31-05 13:00
zwart afvoerleiding dat is pp. polyppoyleen. dat kan je eenvoudig aan elkaar smelten.
is het staal dan praat je anders. (echter staal wordt enkel gebruikt in parkeergrages.)
en nee het is niet ideeal om te doen maar een gaatje dicht smelten kan nog wel.

• MrJames
De Natriumhypochloriet is een chloorcomponent en mag dus niet in aanraking komen met de rubberseal.

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:40
Wat ook goed werkt is met waterdruk werken (doe ik bij ons af en toe als het nodig is).
Dan pak ik de doucheslang (of je kan gewoon ergens waterslang aan koppelen).
De slang stop ik in de afvoer en met een plastic zak maak ik de rest zo goed als mogelijk dicht (je moet dan wel een redelijk nauwe doorgang hebben waar je met een slang in kan werken.
Dan vol de kraan aan en door de waterdruk, druk je het vuil door je leiding heen het riool in.
Werkte bij mij een stuk beter dan middeltjes en trekveren.
Pagina: 1