Geschikte 4g modem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ckoopmanschap
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:52
Mijn vraag
Ik ben op zoek maar een geschikte 4g modem/router voor een camping. Dit wil ik gebruiken met kpn onbeperkt mobiel.

Volgens mij is de snelheid niet zo relevant, gezien beperkt sprake zal zijn van communicatie tussen apparaten. 4g is max 50 Mbit.

Het wifi bereik moet toch wel 25 a 50 meter zijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Laptops (w10), telefoons en tablets.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
TP-link M 7350, ik weet alleen niet of dit geschikt is qua bereik bijvoorbeeld. Het is geen standaard router met antennes om maar zo te zeggen.

Verder is mijn verstand van dit soort apparaten beperkt. Alternatieve oplossingen (internet op camping) zijn ook welkom. Bekabeld internet is langzamer, doorgaans duurder en niet (maandelijks) opzegbaar.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je bent weinig duidelijk over wat je nu echt wilt. Is het voor prive gebruik of om als dienst aan de gasten aan te bieden, Hoeveel apparaten komen eraan te hangen? Je praat ook over bekabeld, is dan KPN buitengebied geen alternatief? Het bereik van de wifi is van veel factoren afhankelijk dus niet zo te zeggen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• ckoopmanschap
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:52
Ik zal proberen het e.e.a. te verduidelijken.

Het gaat om een apparaat voor 2 - 4 personen (prive), verspreid over 2 caravans op een camping. Het aantal apparaten is beperkt (4 -8) variant van telefoons, tablets tot laptops tot evt een spelcomputer.

Kpn buitengebied kan geloof ik niet in dergelijke situaties, maar daar zou ik voor de zekerheid nog over kunnen bellen. Je kan een kabel vanuit de kast kunnen aansluiten maar de snelheid is naar verwachting lager dan 30 Mbit. KPN vermeld zelfs 4 Mbit, maar dat klopt volgens mij niet. Tele 2 kan namelijk wel (max) 20 Mbit aanleveren vanuit de kast). Ter extra info die kast is een paar 100 meter verder weg. Misschien wel meer dan een kilometer .

Update: KPN buitengebied en T-mobile 4G voor thuis is niet beschikbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door ckoopmanschap op 24-09-2020 18:18 ]

• xilebo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08-2023
Ik heb ervaring met genoemde TP-link mifi router. Werkt uitstekend. Ik heb deze veel op reis in Azië gbruikt. Bereik rondom het kastje is ook vrij goed.

Op de camping is batterij duur denk ik geen issue. Een hele dag aan op één lading haalt hij echter net niet.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 23:27
4G routers zijn er zat te koop...
Die aan sluiten eventueel kabel naar de buurman graven WiFi puntje ophangen in beide caravans en je bent klaar...

25 meter voor WIFI kan wel maar caravans zijn vaak van aluminium.. Dus signaal moet eerst naar buiten dan weer bij de buurman weer naar binnen... Denk dat dit niet heel veel van je snelheid overblijft..

Waar ik wel ervaring mee heb zijn pepwave en tectonica routers... die voor deze doelen zijn bedoeld... Kan ook buiten antenne voor gebruikt worden als 4G slecht of niet bereikbaar is.. Deze apparaatjes worden vaak ook in bootjes gebruikt..

A Soldiers manual and a pair of boots.