Vraag

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-06 12:27
Goedemiddag Tweakers,

Ik heb op mijn werk een 27" 2020 iMac staan waar alleen ik gebruik van maak. Het account op deze iMac is dan ook gekoppeld aan een iCloud via mijn werkmail. Zelf heb ik een Apple Watch Series 5 gekoppeld aan mijn eigen privé iCloud. Nu zou ik willen dat ik de iMac kan unlocken met mijn Apple Watch, wat in theorie kan mits ik volgens mij hetzelfde iCloud account op beide apparaten gebruik. En dat is nou net wat ik niet wil; wat er op mijn werkpc gebeurt, hoeft niks met mijn privé account van doen te hebben en andersom. Is er een mogelijkheid deze twee apparaten voor dit doel te koppelen, met behoud van hun eigen iCloud?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- 27" iMac 3,1gHz 2020
- Apple Watch Series 5

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al verschillende methodes geprobeerd te vinden. Maar allen lijken er puur op te wijzen dat mensen de optie niet krijgen om dit in te stellen, terwijl ze wel op hetzelfde iCloud zijn aangesloten. Ik ben (nog) nergens de situatie tegengekomen op internet die vraagt om deze functie over twee verschillende iClouds.

Beste antwoord (via Chorro op 25-09-2020 09:30)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 08:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Je iMac kan niet weten dat je privé watch bij dezelfde fysieke persoon hoort zonder via hetzelfde iCloud account te communiceren. Als
het zou kunnen zou er een enorm beveiligingslek zijn, en dat past niet bij Apple :)

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ex87
  • Laatst online: 02-06 14:03
Nee, dit kan niet :) het moet inderdaad zoals je aangeeft via hetzelfde iCloud account.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 02-06 08:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Je iMac kan niet weten dat je privé watch bij dezelfde fysieke persoon hoort zonder via hetzelfde iCloud account te communiceren. Als
het zou kunnen zou er een enorm beveiligingslek zijn, en dat past niet bij Apple :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chorro
Mmm... Dank jullie wel. Zonde, qua beveiligingslek zou daar natuurlijk genoeg op te verzinnen zijn waardoor je twee accounts als één persoon kan zien. Genoeg authenticatiemogelijkheden om dat zonder lekken te realiseren. Zeker in een dergelijke situatie waar ik in zit zou dat handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Chorro schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:50:
Mmm... Dank jullie wel. Zonde, qua beveiligingslek zou daar natuurlijk genoeg op te verzinnen zijn waardoor je twee accounts als één persoon kan zien. Genoeg authenticatiemogelijkheden om dat zonder lekken te realiseren. Zeker in een dergelijke situatie waar ik in zit zou dat handig zijn.
Dan zou ik zeggen meld je aan als Devloper en maak er een mooi stukje software of app van ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chorro
Greatsword schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:55:
[...]

Dan zou ik zeggen meld je aan als Devloper en maak er een mooi stukje software of app van ;)
3rd party bestaat al een heel stuk langer dan dat Apple deze functionaliteit verzonnen heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Chorro schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:50:
Eens maar, wat je zelf al aangeeft in je start post: Je kon er bijna niks over vinden. Ik denk dat er te weinig mensen deze use case hebben voor Apple om er tijd in te steken. Ik heb hetzelfde probleem (maar andere oorzaak) gebruik hetzelfde iCloud probleem op mijn watch als Mac maar, alle iCloud dingen staan hier vanuit het bedrijf uit dus werkt het ook niet :D ik mis het niet echt..

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
nelizmastr schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:08:
Hmm, misschien kan die CarKey functionaliteit hier wel iets in betekenen (in de toekomst). Je kunt dan blijkbaar mensen tijdelijk toegang tot een auto verschaffen. Misschien een kleine stap naar toegang op een machine. Toekomstmuziek.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Bij een vorige werkgever kon ik wel automatisch ontgrendelen met m'n Apple Watch. Ik had alle opties van m'n persoonlijke iCloud op de iMac van werk uitgezet, dus geen iCloud Drive en andere synchronisaties.
Daarnaast was ik met een werk-iCloud-account ingelogd voor App Store, iTunes etc. Ik weet nog dat ik even moest switchen van account als ik bijvoorbeeld een App Store-app die alleen aan mijn persoonlijke account was gekoppeld wilde updaten, want mijn werk-iCloud was "main".

Op de iMac logde ik in met een Active Directory netwerkaccount, misschien is dat het verschil.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• ex87
@Canaria Ik log ook in via Active Directory en, gebruik ook mijn privé Apple account alleen voor de store (en iTunes) voor de rest staat die uit.

Naast de initiële koppeling werkt de unlock via Bluetooth/Wifi (hier een interessante bron erover: https://security.stackexc...-should-i-consider-in-the) die bij mij op m'n werk geblokkeerd is. Dus wat je beschrijft klopt: Zolang je wel onder System Preferences -> Apple ID je privé account ziet en, het netwerk verkeer is niet specifiek geblokkeerd dan werkt deze functie gewoon maar in het geval van @Anoniem: 100325 werkt dit dus niet omdat zijn privé Apple Watch en werk Apple computer een andere iCloud account gebruiken.
Pagina: 1