Achterluidsprekers - vloerstandaard?

Pagina: 1
Acties:

• praet0rian
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-09 16:18
Ik heb de Wharfedale D320 speakers, en wil deze uitbreiden met D310 speakers voor achteraan.

Iemand ervaringen/tips voor goede luidsprekerstandaards?
De meeste die ik vind kunnen het formaat van de speakers niet aan (16cm breed, 20 diep)
Ik kan ook 2 kastjes zetten achter de 2 zijdes van de zetel, maar is wat minder strak...

Thx!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

praet0rian schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:07:
Iemand ervaringen/tips voor goede luidsprekerstandaards?
Iets specifieker zou handig zijn. Denk aan looks, materiaalkeuze, hoogte, maar zeker ook aan prijs. Ook kan het schelen hoe je de speaker wilt monteren. Speaker plat op de topplaat (eventueel met dubbelzijdige tape) zal veelal wel lukken, als de speakers spikes hebben dan kan het krapper komen.
De meeste die ik vind kunnen het formaat van de speakers niet aan (16cm breed, 20 diep)
Dat zijn niet echt heel exotische waardes. Als ik even snel kijk naar de stands die ik heb hebben die een topplaat van 15 x 17 centimeter, dat is genoeg voor de gemiddelde speaker. De speaker mag namelijk best een stuk over de stand heen steken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• praet0rian
FeaR schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:26:
[...]

Iets specifieker zou handig zijn. Denk aan looks, materiaalkeuze, hoogte, maar zeker ook aan prijs. Ook kan het schelen hoe je de speaker wilt monteren. Speaker plat op de topplaat (eventueel met dubbelzijdige tape) zal veelal wel lukken, als de speakers spikes hebben dan kan het krapper komen.

[...]

Dat zijn niet echt heel exotische waardes. Als ik even snel kijk naar de stands die ik heb hebben die een topplaat van 15 x 17 centimeter, dat is genoeg voor de gemiddelde speaker. De speaker mag namelijk best een stuk over de stand heen steken.
Bedankt voor de info.
Ik denk dat ik de voorbije dagen wat problemen had aan de ogen, want heb onderstaande gevonden en deze lijken wel ok te zijn!

https://www.wifimedia.eu/...l?id=149036537&quantity=1

Mijn excuses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:00
Ik heb zelf de NorStone Esse (zelfde fabrikant als die stylum 2). Zelfde afmeting topplaat, maar iets strakker ranker design mocht je dat mooier vinden. Ik heb ze in combinatie met een set q Acoustic 2020 in hoogglans zwart.

De wijzen komen uit het Oosten!

• praet0rian
NoepZor schreef op donderdag 24 september 2020 @ 17:27:
Ik heb zelf de NorStone Esse (zelfde fabrikant als die stylum 2). Zelfde afmeting topplaat, maar iets strakker ranker design mocht je dat mooier vinden. Ik heb ze in combinatie met een set q Acoustic 2020 in hoogglans zwart.
Zien er ook mooi uit!

Maken die spikes die bij het ene model al dan niet aanwezig zijn eigenlijk uit?
Bvb de stand die ik meegaf heeft zowel onder de zuil als onder de luidspreker spikes staan, maar de stand komt op een parketvloer te staan (met daaronder beton).

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-10 13:55
Spikes zijn in dit verband enkel optisch en hebben -0- akoestische werking
danwel die standaard is al zo slecht ontworpen dat de Wharfedale D310 al merkbare vibraties doorgeeft aan de montage plaat boven.
Veel is dure flauwekul. En dan weten we niet eens of je parket op de correcte ondervloer ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
AntoniusDD schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:25:
danwel die standaard is al zo slecht ontworpen dat de Wharfedale D310 al merkbare vibraties doorgeeft aan de montage plaat boven.
Dus je raadt die standaard niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:07

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Ik denk dat je meer gaat merken van een verschil in positionering (op standaard of lager bij de grond) dan van het wel of niet gebruik van spikes. Wel zou ik overwegen om op een parketvloer de spikes te wisselen voor rubberen dopjes i.v.m. beschadigingen aan de vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

praet0rian schreef op zondag 27 september 2020 @ 14:39:
[...]

Dus je raadt die standaard niet aan?
Spikes zijn nonsens is wat hij bedoelt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp