Phishing url bij eigen website

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Corina St
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 24-09-2020
Mijn vraag
Mijn website *snip* irrelevant / spam werkt niet meer en wordt geblokkeerd omdat die zou gehackt zijn. Url phishing geeft de virus software aan. Via 4g werkt die wel. En via de forwarding link werkt het ook gewoon *snip* irrelevant / spam

Relevante software en hardware die ik gebruik
Html, google chrome, edge, dreamweaver

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De site staat onder een map onder mijn hoofdsite *snip*. Ik heb de hele map verwijderd en alles opgeladen in een nieuwe map met een andere naam. (voorbeeld ipv Voorbeeld, met hoofdletter dus). Browsergeschiedenis gewist. Hij blijft geblokkeerd.

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 24-09-2020 12:43 ]

Alle reacties

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:31
Hij wordt geblockt door je eigen virusscanner?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:24

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Corina St schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:35:
Url phishing geeft de virus software aan. Via 4g werkt die wel. En via de forwarding link werkt het ook gewoon
Welke virussoftware geeft dat aan?

En via 4G: is dat dan op hetzelfde apparaat, of bedoel je dat je de melding op je PC wel krijgt, maar op je mobiel niet? En wat bedoel je met "forwarding link"?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Corina St
Hij wordt geblokkeerd door elke virusscanner. Heb ook aan anderen gevraagd om de site te bezoeken en ze krijgen allemaal dezelfde melding. Op pc tenminste. Niet op smartphone.

• Corina St
Orion84 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:39:
[...]

Welke virussoftware geeft dat aan?

En via 4G: is dat dan op hetzelfde apparaat, of bedoel je dat je de melding op je PC wel krijgt, maar op je mobiel niet? En wat bedoel je met "forwarding link"?
Avg en Avast. 4g is op mijn smartphone, daar krijg ik de melding niet. Maar ik werk meestal op de pc en daar krijg ik idd de melding wel.

*Voorbeeld* is een domeinnaam die geforward wordt naar deze link https://*Voorbeeld* .be/konijnengedrag/index.htm
En zoals je ziet, werkt die wel gewoon. Het lijkt me sterk dat ik dan gehackt zou zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 24-09-2020 12:43 ]

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
*snip*
Je laadt in een frame *snip*

Kun je niet bij je hostingpartij een 301 redirect maken (en dan meteen naar https) ipv via frames werken? Want op dit moment blijft de url toch niet behouden

[ Voor 33% gewijzigd door RobIII op 24-09-2020 12:44 ]

Uw advertentie hier?

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:26
Ik kom er vanaf mijn werkpc (met McAfee) iig vanuit Nederland gewoon op.

Ook vanaf mijn android telefoon die hier op het universiteit-wifi hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
@Corina St: Kun je 't gewoon houden op "voorbeeld.nl" en "voorbeeld.be" en gewoon beschrijven wat er aan de hand is / wat je ziet zonder je domein/merknaam te strooien? ;) En al helemaal niet linken, zéker niet mocht er inderdaad iets aan de hand zijn met virussen o.i.d. Dan wil je niet hebben dat iedereen maar op je linkjes gaat klikken.

[ Voor 33% gewijzigd door RobIII op 24-09-2020 12:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Corina St
RobIII schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:45:
@Corina St: Kun je 't gewoon houden op "voorbeeld.nl" en "voorbeeld.be" en gewoon beschrijven wat er aan de hand is / wat je ziet zonder je domein/merknaam te strooien? ;) En al helemaal niet linken, zéker niet mocht er inderdaad iets aan de hand zijn met virussen o.i.d. Dan wil je niet hebben dat iedereen maar op je linkjes gaat klikken.
Sorry, echt niet de bedoeling om reclame te maken hoor. Maar ben niet zo thuis in webdesign en probeer het daarom zo goed mogelijk uit te leggen.

• Corina St
CyPh schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:42:
[mbr]*snip*[/]
Je laadt in een frame [mbr]*snip*[/]

Kun je niet bij je hostingpartij een 301 redirect maken (en dan meteen naar https) ipv via frames werken? Want op dit moment blijft de url toch niet behouden
Sorry, ik ken niet genoeg van technische termen om dit te begrijpen.

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
Corina St schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:49:
[...]

Sorry, ik ken niet genoeg van technische termen om dit te begrijpen.
Neem even contact op met je webhost. En vraag of ze de domeinnaam kunnen doorverwijzen middels een 301 naar de pagina/website die je wilt.

Uw advertentie hier?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:50

Reptile209

- gers -

Corina St schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:48:
[...]

Sorry, echt niet de bedoeling om reclame te maken hoor. Maar ben niet zo thuis in webdesign en probeer het daarom zo goed mogelijk uit te leggen.
Dan lijkt me dit een goed moment om er een expert bij te gaan halen :). Dat kan iemand met voldoende kennis van webhosting zijn, of mogelijk de webhoster.

En dat het op je mobiel wel werkt, komt alleen omdat je daar geen virusscanner hebt draaien gok ik. Als het probleem blijft bestaan als je de vermoedelijke geïnfecteerde map opnieuw upload, kan betekenen dat je lokale kopie ook al besmet is, of dat het probleem elders zit.

[ Voor 24% gewijzigd door Reptile209 op 24-09-2020 12:55 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:24

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Reptile209 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:53:
[...]
Als het probleem blijft bestaan als je de vermoedelijke geïnfecteerde map opnieuw upload, kan betekenen dat je lokale kopie ook al besmet is, of dat het probleem elders zit.
Klinkt met de uitleg van CyPh in "Phishing url bij eigen website" meer alsof er een paar virusscanners zijn die afgaan op de wat lelijke manier van redirecten. Ik zie zelf namelijk op verschillende machines (waar wat anders draait dan avg / avast) geen melding.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1