GTX 3080 powered Game & Stream PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Twitch Streaming & Gaming

Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 1500

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alleen randapparatuur.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het gaat er bij vooral om dat het systeem zo stil mogelijk is en power heeft voor alle onderdelen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia voor de videokaart i.v.m. de NVENC encoder

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vooral zo stil mogelijk.

Ga je overklokken?
Geen overclock plannen

Wat verwacht je van ons?
Zouden jullie voor mij willen kijken of je wellicht compatibiliteit problemen ziet tussen de verschillende onderdelen? Wil even zeker weten dat ik alles goed heb uitgezocht voordat het straks niet werkt. 8)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 184,-€ 184,-
1MoederbordenGigabyte Aorus B550 Elite€ 127,95€ 127,95
1VideokaartenNvidia GeForce RTX 3080 Founders Edition€ 0,-€ 0,-
1Behuizingenbe quiet! Silent Base 601 (Zwart/Oranje)€ 105,16€ 105,16
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 73,89€ 73,89
1Ventilatorenbe quiet! Pure Wings 2 PWM, 140mm€ 9,06€ 9,06
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK€ 108,38€ 108,38
1VoedingenCorsair RM750 (2019)€ 108,05€ 108,05
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 97,41€ 97,41
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 813,90

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
welke resolutie & op hoeveel Hz wil je gamen? Wil je zoveel mogelijk fps of zoveel mogelijk eyecandy?

De pricewatch: be quiet! Straight Power 11 650W is een betere voeding (high-end) dan die uit je lijstje. Vermogen is ruim voldoende.
De pricewatch: be quiet! Pure Base 500DX Zwart is een kast met betere luchtstroom vanwege de mesh. Bovendien krijg je er al 3x pure wings 2 bij ipv 2x. Als je absoluut geen raam wil zijn er ook andere mogelijkheden.

• BinaryRun
Djarune schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:33:
welke resolutie & op hoeveel Hz wil je gamen? Wil je zoveel mogelijk fps of zoveel mogelijk eyecandy?

De pricewatch: be quiet! Straight Power 11 650W is een betere voeding (high-end) dan die uit je lijstje. Vermogen is ruim voldoende.
De pricewatch: be quiet! Pure Base 500DX Zwart is een kast met betere luchtstroom vanwege de mesh. Bovendien krijg je er al 3x pure wings 2 bij ipv 2x. Als je absoluut geen raam wil zijn er ook andere mogelijkheden.
Op dit moment gebruik ik nog een 1080p60hz scherm, maar over een paar maanden komt er een 1440p scherm bij, 75 of 144hz. Het gaat mij om eyecandy over FPS. De meeste games die ik speel zijn vooral of CPU heavy of graphics zwaar. Vooral sim games + Total War, Cyberpunk etc.

Leuke tip voor de case, even wat reviews opgezocht en ziet er goed uit. Maar ik wil geen RGB of raam, dus dan heb ik liever de stilte van de Be Quiet 601.

Wat betreft de power supply. Op dit moment heb ik geen PC en aangezien het op dit moment niet (redelijkerwijs) mogelijk is om een 3080 te krijgen op korte termijn, ga ik waarschijnlijk een EVGA 2070S kopen en deze vervolgens via hun step-up programma omruilen voor een 3080 FTW3 Ultra. (De enige die mee doet aan dit programma)

Echter trekt die kaart tot 420W en ik weet niet of een 650W power supply dat gaat trekken.

[ Voor 9% gewijzigd door BinaryRun op 24-09-2020 14:51 ]

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
BinaryRun schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:01:
[...]

Op dit moment gebruik ik nog een 1080p60hz scherm, maar over een paar maanden komt er een 1440p scherm bij, 75 of 144hz. Het gaat mij om eyecandy over FPS. De meeste games die ik speel zijn vooral of CPU heavy of graphics zwaar. Vooral sim games + Total War, Cyberpunk etc.
dan is de huidige samenstelling wat betreft CPU, GPU en keuze moederbord prima
Leuke tip voor de case, even wat reviews opgezocht en ziet er goed uit. Al ben ik dan wel geneigd om dan ook andere componenten om te ruilen voor RGB zodat het totaal plaatje klopt, terwijl ik eigenlijk helemaal niks heb met RGB, dus even over na denken. (Op zich vind ik een beter luchtstroom minder belangrijk dan geluid.)
Als stil belangrijk is en je niets met RGB hebt, kun je beter geld uitgeven aan een stille kast met voldoende koeling. Die 601 is op zich prima met voldoende fans. Eens stap omhoog is de pricewatch: Fractal Design Define R6 Black. Nog stiller en nog beter in koeling mogelijkheden. Hier moet je wel voldoende case fans in zettten.
Wat betreft de power supply. Op dit moment heb ik geen PC en aangezien het op dit moment niet (redelijkerwijs) mogelijk is om een 3080 te krijgen op korte termijn, ga ik waarschijnlijk een EVGA 2070S kopen en deze vervolgens via hun step-up programma omruilen voor een 3080 FTW3 Ultra. (De enige die mee doet aan dit programma)

Echter trekt die kaart tot 420W en ik weet niet of een 650W power supply dat gaat trekken.
Dat is 100W meer dan een normale RTX 3080. Het gaat wel werken, maar een beetje headroom is wel fijn inderdaad. Wil je echt stil, dan kun je upgraden naar een pricewatch: be quiet! Straight Power 11 750W.

• BinaryRun
Bedankt voor de tips. Je gaf overigens aan dat de Be Quiet een hogere kwaliteits voeding is dan die van Corsair. Hoe zit dat precies?

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:32
Naar mijn weten zijn beiden ok. Wanneer ik een voeding koop kijk ik (behalve vermogen) naar 1 ding, de garantie. Als de fabrikant vertrouwen in het product heeft weerspiegelt dat daar in. De RM750 is een goede PSU van een betrouwbare fabrikant. Ik zou deze gewoon behouden.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Pagina: 1