Zijn er nog non-smart receivers?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:28
Hoi lezers,

Ik heb tot nu toe altijd een oude receiver gebruikt waarop mijn Bose surround set is aangesloten. Aangezien ik tegenwoordig wat meer apparatuur heb dan er HDMI poorten op mijn TV zitten ben ik aan het kijken naar een goede receiver waarop ik mijn speakers en apparatuur kan aansluiten.

Als ik me zo eens orienteer op wat er allemaal beschikbaar is lijkt de focus te liggen op zaken als:

- wifi functionaliteit
- apps
- google cast
- spotify connect

Dit is voor mij allemaal overbodig. Ik ben op zoek naar een receiver met minimaal een viertal hdmi poorten waarop ik mijn gaming consoles aan kan sluiten om op 4K te gamen, en die de audio naar mijn speakers stuurt. Verder liever zo min mogelijk poespas.

Is zoiets nog te krijgen, of zal ik een smart connected stand by receiver moeten kopen.

Beste antwoord (via nowherebound123 op 01-10-2020 10:29)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:25

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je 4K 120Hz, syncende framerates van next gen belangrijk vindt, neem een receiver met een 2.1 hdmi input en output. 4K en oude receivers zijn geen prettige combi.

Ik zou me gewoon over de allergie heenzetten.

[ Voor 44% gewijzigd door JvS op 24-09-2020 11:41 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Waarom? Volgens mij is dat puur gevoel/emotie.
Beetje dezelfde discussie als TV's die ook voor 99,999% SMART zijn. Daar zie je af en toe ook een topic opduiken van mensen die op zoek zijn naar TV's zonder die opties omdat ze niet willen betalen voor iets wat ze niet gebruiken. Advies is hier mijns inziens hetzelfde: koop het apparaat wat bij je wensen past. Heeft het apparaat meer functies dan deze niet gebruiken maar er vooral niet wakker van liggen dat ze er op zitten.

Edit:
Topic titel aangepast aangezien er voor aankoopadvies Consumentenelektronica Aankoopadvies is. Dit topic voldoet niet aan de eisen die in dat subforum gesteld worden. Houden we het in dit topic op de vraag of er nog non-smart receivers zijn en voor aankoopadvies dan graag een topic openen (en de template invullen) in Consumentenelektronica Aankoopadvies.

[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 24-09-2020 12:11 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Koop een "smart connected receiver" (je doet het klinken alsof het een vies product is :P) en verbindt het niet met het internet. Voila, je hebt wat je wilt.

Zoiets kopen zonder smart kan ook, maar dat zal duurder zijn. Die functionaliteit kost geen moer. Iedereen wil het. Massaproductie maakt die receivers mét veel goedkoper dan een niche product dat speciaal geproduceerd en gedistribueerd wordt voor mensen "die er niet voor willen betalen".

Ik zie het probleem niet zo eerlijk gezegd.

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 24-09-2020 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-10 18:56
of je koopt een oude bijvoorbeeld Denon via marktplaats. Prima geluid, geen apps, geen wifi, geen smart, wel HDMI poorten.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:28
Als ik naar de home cinema set up van mijn ouders kijk hebben de volgende apparaten een spotify 'app'/connectie:

- TV
- Receiver
- BluRay speler
- TV Settopbox

De ene nog brakker en slechter ondersteund dan de andere. Het zal inderdaad een gevoelsdingetje zijn, maar ik ben er allergisch voor.

In hoeverre is het voor gaming belangrijk om naar hdmi standaarden enzo te kijken? Of is iedere 4k capable receiver voldoende en fungeert deze puur als doorgeefluik?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je 4K 120Hz, syncende framerates van next gen belangrijk vindt, neem een receiver met een 2.1 hdmi input en output. 4K en oude receivers zijn geen prettige combi.

Ik zou me gewoon over de allergie heenzetten.

[ Voor 44% gewijzigd door JvS op 24-09-2020 11:41 ]

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:25
Moet bekennen dat al deze poespas voor mij eigenlijk ook niet hoefde.
Het liefst een zo dom mogelijke TV en zo dom mogelijke Receiver.

Maar nu ik de opties toch heb (recent een nieuwe TV en Receiver gekocht) ga je er toch eens naar kijken en mee spelen.. blijken sommige dingen toch verdomd handig te zijn.

Spotify Connect bijvoorbeeld.. als ik aan de achtertafel zit en een muziekje wil luisteren open ik de Spotify app op mijn telefoon.. klik op 'Cast naar.. Receiver' en voila.. de receiver wordt ingeschakeld en ik hoef de afstandsbediening niet eens aan te raken. Onnodig? Jazeker! Handig.. allerminst!

Zelfde met de TV.. gebruik eigenlijk de Smart features nooit.. behalve als ik de afstandsbediening niet kan vinden net als ik de kids naar school moet brengen.. "Okee Google.. schakel TV uit" en super handig .. de hele TV hoek inclusief receiver gaat uit. Onnodig? Jazeker! Handig.. absoluut!

Maar goed.. zoals anderen ook al aangeven, als je er geen internet op aansluit.. heb je er ook geen last van.
Als je dan denkt "Ja maar ik betaal er wel extra voor dus ik wil een receiver zonder poespas en dus een lagere prijs".. dan zit er niets anders op dan tweedehands te kijken ben ik bang aangezien (volgens mij) elke moderne receiver deze functionaliteit wel heeft. Daarmee concurreren ze juist met elkaar.

*sowieso

Pagina: 1